“بازمانده اعدام” آلاباما با ایالت به توافق رسید

مونتگومری، آلا (AP) – طبق شرایط توافق نامه ای که روز دوشنبه به تصویب رسید، آلاباما به دنبال تاریخ دیگری برای تزریق مرگبار برای زندانی که اعدام او در سپتامبر به دلیل مشکلات ایجاد خط داخل وریدی متوقف شده بود، نخواهد بود.

هفته گذشته، کی آیوی، فرماندار آلاباما، توقف اعدام ها را به منظور بررسی رویه ها اعلام کرد. فرماندار جمهوری خواه به نگرانی خانواده قربانیان اشاره کرد.

ایالت موافقت کرد که دیگر هرگز از تزریق کشنده به عنوان یک روش اعدام برای مرگ آلن یوجین میلر استفاده نکند. هر تلاشی در آینده برای اعدام او با هیپوکسی نیتروژن انجام خواهد شد، روشی که در آلاباما مجاز است اما هرگز برای اجرای حکم اعدام در ایالات متحده استفاده نشده است. در حال حاضر هیچ پروتکلی برای استفاده از هیپوکسی نیتروژن وجود ندارد.

آلاباما نیز اعدام دویل لی هام در سال 2018 را به همین دلایل لغو کرد. او با ایالت به توافق رسید که از تلاش‌های بیشتر برای اعدام جلوگیری کرد، اگرچه او همچنان در انتظار اعدام بود. او بعداً به مرگ طبیعی درگذشت.

توافق حل و فصل احتمالاً مانع از اجرای یک اقدام دیگر در آینده نزدیک می شود زیرا آلاباما رویه هایی را برای استفاده از هیپوکسی نیتروژن اعلام نکرده است و قبل از اینکه یک ایالت تلاش کند از آن استفاده کند، دعوی قضایی بر سر انسانی بودن این روش وجود خواهد داشت.



منبعدر اوایل این ماه، اعدام کنت یوجین اسمیت پس از یک ساعت تلاش تیم اعدام برای اتصال یک خط IV متوقف شد. هفته گذشته، وکلای اسمیت شکایتی را علیه سیستم زندان تنظیم کردند و گفتند که این ایالت قانون اساسی ایالات متحده، احکام مختلف دادگاه و پروتکل تزریق کشنده خود را در طی اقدام نافرجام اعدام در اوایل ماه جاری نقض کرده است. وکلای اسمیت از یک قاضی فدرال می خواهند که ایالت را از انجام دومین اقدام برای اعدام او منع کند و می گویند که اسمیت قبلاً در شب اعدام نافرجام “در معرض سطوح فزاینده ای از درد و شکنجه” قرار داشت.

روز سه شنبه، قاضی منطقه ای ایالات متحده، آر. آستین هافکر جونیور، توافقنامه حل و فصل را در شکایتی که توسط میلر به منظور جلوگیری از یک تلاش دیگر برای تزریق مرگبار مطرح شد، تایید کرد. میلر استدلال کرده بود که دولت مدارک خود را از دست داده است مبنی بر اینکه او هیپوکسی نیتروژن را به عنوان روش اعدام خود انتخاب کرده و سپس او را در طول تلاش ناموفق اعدام تحت شکنجه قرار داده است. در آن زمان، وکلای میلر او را «تنها بازمانده زنده اعدام در ایالات متحده» نامیدند.

آلاباما از سال 2018 تاکنون حداقل چهار اعدام را با مشکلات دسترسی IV اذعان کرده است. سه مورد از این اعدام ها باید متوقف می شدند.

مقامات زندان محدودیت های زمانی، به ویژه ضرب الاجل نیمه شب را عامل این سه اعدام می دانند.

میلر پس از اینکه در سال 1999 به خاطر یک جنایت در محل کار که در آن تری جارویس، لی هولدبروکز و اسکات یانسی را کشت، به اعدام محکوم شد.

قرار بود میلر در 22 سپتامبر با تزریق کشنده اعدام شود، اما دولت پس از اینکه نتوانست خط IV را به زندانی 351 پوندی وصل کند، اعدام را متوقف کرد. میلر گفت که وقتی کارکنان زندان سعی کردند رگی پیدا کنند، بیش از یک ساعت او را با سوزن فرو کردند و در یک نقطه او را در حالتی که به بند دراز کشیده بود، به صورت عمودی آویزان کردند.

اعدام جو ناتان جیمز در جولای ایالت انجام شد، اما تنها پس از سه ساعت تأخیر که حداقل تا حدودی ناشی از همین مشکل در دسترسی به خط IV بود.