این بزرگترین خبری است که این آخر هفته را از دست دادید

ایندیانا ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین را تصویب کرده است که از 15 سپتامبر اجرایی می شود و این ایالت را اولین ایالت در کشور می کند که محدودیت های گسترده سقط جنین را از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. Wade را در ژوئن لغو کرد، تصویب می کند. فرماندار اریک هولکامب اواخر روز جمعه اعلام کرد که این مصوبه موسوم به لایحه 1 سنا را ظرف یک ساعت پس از تصویب آن امضا کرده است و یک روز ماراتن را که هر دو مجلس در آن لایحه غیرقانونی سقط جنین را به جز چند استثناء محدود تصویب کردند، محدود می کند. دولت بایدن روز شنبه تصویب این ممنوعیت را سرزنش کرد و کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید آن را “گامی ویرانگر” توصیف کرد. در اوایل هفته، پرزیدنت بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که از افرادی که برای سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند حمایت می کند.

این خلاصه داستان ها را دوست دارید؟ برای خبرنامه The Short List در اینجا ثبت نام کنید یا پیام های متنی را اینجا ارسال کنید!

در حالی که کمیته قوانین سنای ایندیانا با پیشنهاد جمهوری خواهان مبنی بر ممنوعیت تقریباً تمام سقط جنین در این ایالت طی جلسه استماع در خانه ایالتی در ایندیاناپولیس، سه شنبه، ژوئیه، ملاقات کرد، حامیان ضد سقط جنین سعی می کنند نشانه ای از حامی حقوق سقط جنین را در طول یک تجمع ضد سقط جنین بپوشانند. 26، 2022.

پس از نزدیک به سه روز خشونت که منجر به کشته شدن ده ها فلسطینی و مختل شدن زندگی صدها هزار اسرائیلی شد، آتش بس میان اسرائیل و شبه نظامیان فلسطینی اواخر روز یکشنبه اجرایی شد. هواپیماهای اسرائیلی از روز جمعه اهدافی را در غزه کوبیده‌اند، در حالی که گروه شبه‌نظامی جهاد فلسطینی مورد حمایت ایران صدها راکت به سمت اسرائیل شلیک کرده است. این شعله ور شدن بدترین درگیری بین اسرائیل و گروه های شبه نظامی غزه از زمان جنگ 11 روزه اسرائیل و حماس در سال گذشته بود. آتش بس با میانجیگری مصر در ساعت 11:30 شب به وقت محلی، 4:30 بعد از ظهر به وقت شرقی اجرا شد. حملات اسرائیل و موشک های شبه نظامیان در دقایق منتهی به آغاز آتش بس ادامه یافت و اسرائیل اعلام کرد در صورت نقض آتش بس «به شدت پاسخ خواهد داد».

موشک‌های فلسطینی پرتاب شده از شهر غزه، آسمان شب را در 5 اوت به تلافی پس از کشته شدن یک شبه نظامی ارشد جهاد اسلامی در حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه روشن کرد و این گروه شبه‌نظامی را بر آن داشت تا به اسرائیل هشدار دهد که

وزارت دفاع بریتانیا روز یکشنبه گفت که به نظر می رسد عملکرد ضعیف نیروهای مسلح روسیه در جریان تهاجم این کشور به اوکراین منجر به تغییر فرماندهی شده است. این وزارتخانه گفت که ژنرال الکساندر ولادیمیرویچ دوورنیکوف که به فرماندهی کلی عملیات در اوکراین متهم شده بود، هفته گذشته به همراه دو ژنرال دیگر از سمت خود برکنار شد. این وزارتخانه گفت: “این اخراج ها با کشته شدن حداقل 10 ژنرال روسی در میدان نبرد در اوکراین همراه است.” “اثر تجمعی بر ثبات فرماندهی احتمالاً به مشکلات تاکتیکی و عملیاتی روسیه کمک می کند.” وزارت دفاع بریتانیا گفت که تهاجم روسیه که از 24 فوریه آغاز شد، “در شرف ورود به مرحله جدیدی است” که در آن نبرد به سمت غرب و جنوب در امتداد یک خط 217 مایلی که از نزدیک شهر زاپوریژژیا تا خرسون تحت اشغال روسیه امتداد دارد تغییر خواهد کرد. .

یک ساکن محلی در 5 آگوست 2022 در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، دوچرخه خود را از میان ساختمان های آسیب دیده در تورتسک، شرق اوکراین هل می دهد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (D-NY) پس از تصویب قانون کاهش تورم در کنگره ایالات متحده در 7 اوت 2022 در واشنگتن دی سی در یک کنفرانس خبری صحبت می کند. سنا یک شب شنبه به یکشنبه کار کرد و آنها به سمت تصویب نهایی توافقنامه مصالحه بودجه سنا حرکت کردند که دموکرات های سنا آن را قانون کاهش تورم 2022 نامیده اند.

ممنوعیت سقط جنین در ایندیانا تصویب شد، اولین قانون از زمان لغو روئه

موشک‌های فلسطینی پرتاب شده از شهر غزه، آسمان شب را در 5 آگوست به تلافی پس از کشته شدن یک شبه نظامی ارشد جهاد اسلامی در حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه روشن کرد و این گروه شبه‌نظامی را بر آن داشت تا به اسرائیل هشدار دهد که «جنگ را آغاز کرده است».

سریع واقعی

اخراج 3 ژنرال روسی به دلیل مبارزات نظامی در اوکراین

در حالی که کمیته قوانین سنای ایندیانا با پیشنهاد جمهوری خواهان مبنی بر ممنوعیت تقریباً تمام سقط جنین در این ایالت طی جلسه استماع در خانه ایالتی در ایندیاناپولیس، سه شنبه، ژوئیه، ملاقات کرد، حامیان ضد سقط جنین سعی می کنند نشانه ای از حامی حقوق سقط جنین را در طول یک تجمع ضد سقط جنین بپوشانند. 26، 2022.

بایدن پس از دومین آزمایش منفی کووید-19 به انزوا در کاخ سفید پایان داد

یک ساکن محلی در 5 آگوست 2022 در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، دوچرخه خود را از میان ساختمان های آسیب دیده در تورتسک، شرق اوکراین هل می دهد.

حداقل 2 تیرانداز به دنبال 9 مجروح در تیراندازی در سینسیناتی هستند

تیراندازی در خارج از یک مکان شبانه محبوب در نزدیکی مرکز شهر سینسیناتی، یکشنبه، 9 نفر را مجروح کرد، که منجر به جستجوی ناامیدانه برای دست کم دو تیرانداز شد و این نگرانی را تشدید کرد که خشونت با اسلحه ممکن است به “بخشی عادی از فرهنگ ما تبدیل شود.” سرهنگ دوم مایک جان گفت که هرج و مرج پس از درگیری بین دو گروه از مردم اندکی قبل از ساعت 2 بامداد در خارج از محله آقای پیتیفول در منطقه تاریخی اوور راین شهر رخ داد. تیم واکنش به اغتشاشات مدنی اداره پلیس برای متفرق کردن تجمع وارد شد. دو توپ بلند برای پاکسازی منطقه به کار گرفته شد تا تیم های فوریت های پزشکی بتوانند به مجروحان برسند. هدر چورا اسمیت، سخنگوی بیمارستان گفت که تمام هشت مرد و یک زن که در مرکز پزشکی دانشگاه سینسیناتی تحت درمان بودند، مرخص شده‌اند.

بازرسان صبح یکشنبه خیابان های اوور راین را مسدود کرده اند.  پلیس می‌گوید که حدود ساعت 1:40 بامداد در جریان تیراندازی در خارج از بار آقای ترحمت‌فول در خیابان‌های 13 و اصلی، حداقل 9 نفر زخمی شدند.

دموکرات‌های سنا لایحه‌ای گسترده در مورد مراقبت‌های بهداشتی، آب و هوا و مالیات‌ها را در امتداد یک رای حزبی در روز یکشنبه تصویب کردند که پیروزی بزرگی را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن و دستور کار او قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به ارمغان آورد. سنا قانون کاهش تورم را تصویب کرد که شامل هزینه های بی سابقه برای طرح های انرژی پاک، اقداماتی برای کاهش قیمت داروهای تجویزی و بازنگری مالیاتی برای اطمینان از پرداخت مالیات بر درآمد توسط شرکت های بزرگ است. همه دموکرات ها به حمایت و هر جمهوری خواه علیه این اقدام رأی دادند. این به رأی گیری در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها می رود، جایی که احتمالاً در اوایل روز جمعه تصویب می شود. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، پس از یک جلسه طاقت فرسا بحث، اصلاحات و مذاکره یک شبه به این اقدام رأی مثبت داد. 15 ساعت “رای دادن به راما” که در ساعت 11:30 بعد از ظهر شنبه آغاز شد با رای تصمیم گیری هریس در مورد تصویب نهایی پایان یافت.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (D-NY) پس از تصویب قانون کاهش تورم در کنگره ایالات متحده در 7 اوت 2022 در واشنگتن دی سی در یک کنفرانس خبری صحبت می کند.  سنا یک شب شنبه به یکشنبه کار کرد و آنها به سمت تصویب نهایی توافقنامه مصالحه بودجه سنا حرکت کردند که دموکرات های سنا آن را قانون کاهش تورم 2022 نامیده اند.
پرزیدنت جو بایدن به انزوای خود پایان داد و یکشنبه برای اولین بار در بیش از دو هفته پس از بهبودی پس از بهبودی خفیف کووید-19، کاخ سفید را ترک کرد. کوین اوکانر، پزشک بایدن، در یادداشتی گفت که تست کرونای بایدن روز یکشنبه دوباره منفی شد. آزمایش بایدن روز شنبه نیز منفی شد. اوکانر همچنین در این یادداشت نوشت که رئیس جمهور “با خیال راحت به تعامل عمومی و سفر ریاست جمهوری بازخواهد گشت.” بایدن که به طور کامل واکسینه شده و دو بار تقویت شده است، پس از مثبت شدن آزمایش آن در آنچه که اوکانر آن را “مورد بازگشت” ویروس کرونا خواند، از 30 جولای در داخل کاخ سفید ایزوله شده بود.

پرزیدنت جو بایدن در 7 اوت برای اولین بار در 18 روز پس از بهبودی پس از بهبودی مجدد از یک مورد کووید-19، کاخ سفید را ترک می کند.

پرزیدنت جو بایدن در 7 اوت برای اولین بار در 18 روز پس از بهبودی پس از بهبودی مجدد از یک مورد کووید-19، کاخ سفید را ترک می کند.

آتش بس در غزه پس از چند روز درگیری آغاز شد

تصویب قانون کاهش تورم سنا، مقابله با مالیات، مراقبت های بهداشتی و آب و هوا

این مجموعه ای از داستان ها از سراسر شبکه USA TODAY است. مشارکت: آسوشیتدپرس

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: قانون کاهش تورم، ممنوعیت سقط جنین ایندیانا، منفی بایدن برای COVID، تیراندازی در سینسیناتی: بزرگترین اخبار آخر هفته



منبع

بازرسان صبح یکشنبه خیابان های اوور راین را مسدود کرده اند. پلیس می‌گوید که حدود ساعت 1:40 بامداد در جریان تیراندازی در خارج از بار آقای ترحمت‌فول در خیابان‌های 13 و اصلی، حداقل 9 نفر زخمی شدند.