ایالات متحده 150 میلیون دلار بیشتر به عنوان کمک نظامی ارسال می کند. بایدن می گوید بودجه او برای اوکراین “تقریبا تمام شده است”: به روز رسانی زنده

نیروهای اوکراینی در حال آماده شدن برای افزایش احتمالی حملات روسیه در آخر هفته هستند، زیرا روسیه آماده می شود تا روز پیروزی، سالگرد شکست اتحاد جماهیر شوروی از آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را جشن بگیرد.

رئیس جمهور جو بایدن صبح یکشنبه در یک نشست مجازی با کشورهای گروه 7 شرکت خواهد کرد تا در مورد جنگ روسیه در اوکراین، از جمله تحریم های جدید احتمالی علیه روسیه گفتگو کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین بیانیه خود را از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در 24 فوریه به اتفاق آرا به تصویب رساند و در آن “حمایت قوی” از تلاش های آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای “اختلاف” در اوکراین ابراز کرد.

پرزیدنت جو بایدن کمک 150 میلیون دلاری را اعلام کرد که شامل 25000 گلوله توپ 155 میلی متری، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات پارازیت، تجهیزات میدانی و قطعات یدکی می شود.

از آنجایی که روسیه حملات خود را در شرق اوکراین تشدید کرده است، جایی که زمین باز به نفع نبردهای توپخانه ای است، ایالات متحده متعهد شده است که کمک های نظامی بیشتری برای کمک به نیروهای اوکراینی ارسال کند.

به گزارش یونایتد پرس اینترنشنال، از زمان ورود روسیه به خارکف، این باغ وحش زیر گلوله باران شدید قرار گرفته است که تخلیه حیوانات کمیاب و بزرگ را ضروری کرده است. حدود 100 حیوان کشته شده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین بیانیه خود را در مورد “اختلاف” منتشر کرد و از وتوی روسیه جلوگیری کرد

نیروهای روسی گلوله باران های خود را بر روی این نیروگاه افزایش داده اند. در حالی که نیروهای اوکراینی و احتمالاً صدها غیرنظامی دیگر در پناهگاه‌های زیرزمینی نیروگاه محبوس هستند، نیروهای روسی در روزهای اخیر به محوطه کارخانه نفوذ کرده‌اند.

◄ معاون نخست وزیر اوکراین روز جمعه گفت که ۴۱ اوکراینی دیگر در آن روز در مبادله زندانیان با روسیه آزاد شدند. ایرینا ورشچوک در تلگرام نوشت که 41 نفری که بازگردانده شده اند شامل 28 پرسنل نظامی و 13 غیرنظامی است.

آمریکا امروز در تلگرام: به کانال جنگ روسیه و اوکراین ما بپیوندید تا به‌روزرسانی‌ها را مستقیماً در تلفن خود دریافت کنید

مقامات غربی بر این باورند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند از تعطیلات روز پیروزی برای اعلام جنگ در اوکراین استفاده کند – یا اعلام پیروزی یا تشدید درگیری.

هویتزرهای خودکششی MSTA-S در طول تمرین عمومی رژه نظامی روز پیروزی در مرکز سن پترزبورگ در 7 مه 2022 از میدان دورتسوایا رژه می روند. – روسیه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی 1945 بر آلمان نازی را در 9 مه جشن خواهد گرفت.

50 نفر دیگر از کارخانه فولاد تخلیه شدند

بیانیه کوتاهی که در یک نشست کوتاه روز جمعه به تصویب رسید، به «جنگ»، «درگیری» یا «تهاجم» که بسیاری از اعضای شورا آن را اقدام نظامی مداوم روسیه، یا «عملیات نظامی ویژه» که مسکو به آن اشاره می‌کند، اشاره نمی‌کند. روسیه که دارای حق وتو در شورا است، تمام تلاش های قبلی برای تصویب بیانیه یا قطعنامه را مسدود کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که یک پسر 15 ساله در حال تلاش برای کمک به تخلیه حیوانات در باغ وحشی در شهر مورد مناقشه خارکف کشته شد.

آخرین تحولات:

در مسکو روز شنبه، یک موشک بالستیک قاره پیما RS-24 Yars به ​​عنوان بخشی از تمرین، با هواپیماهای جنگی و هلیکوپترها در بالای سر، نیروهای نظامی در حال رژه و خودروهای توپخانه خودکششی که از جلوی آن غوغا می کردند، از میدان سرخ عبور کرد.

هویتزرهای خودکششی MSTA-S در طول تمرین عمومی رژه نظامی روز پیروزی در مرکز سن پترزبورگ در 7 مه 2022 از میدان دورتسوایا رژه می روند. - روسیه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی 1945 بر آلمان نازی را در 9 مه جشن خواهد گرفت.

اما او گفت که آخرین دور کمک ها “تقریبا” مبلغی را که کنگره برای اوکراین تصویب کرده بود، به پایان رسانده است و خواستار تصویب 33 میلیارد دلار اضافی در زمینه کمک های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما به ارائه تسلیحاتی که نیروهایش به طور مؤثر برای دفاع از کشور و آزادی هموطنان خود استفاده می کنند، به اوکراین ادامه خواهیم داد.

◄ جیل بایدن روز جمعه از نیروهای آمریکایی مستقر در رومانی به دلیل ایفای نقش در برابر تجاوز روسیه به هنگام افتتاح یک سفر اروپایی دو کشور برای اطلاع از بحران پناهجویان ناشی از تهاجم مسکو به اوکراین تشکر کرد.

باغ وحش همچنین گفت که ماه گذشته دو کارمند که برای کمک به غذا دادن به حیوانات در اوکراین مانده بودند، به ضرب گلوله کشته شدند.

◄سازمان ملل خواستار بازگشایی بنادر در اودسا شد تا مواد غذایی تولید شده در اوکراین بتواند به رفع کمبود در کشورهایی که به واردات غلات وابسته هستند کمک کند. دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: “در حال حاضر، سیلوهای غلات اوکراین پر است. در همان زمان، 44 میلیون نفر در سراسر جهان به سمت گرسنگی حرکت می کنند.”

سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ تاکنون دو عملیات تخلیه موفقیت آمیز را انجام داده اند، اما تعداد بیشتری از غیرنظامیان عقب مانده اند. برخی از کسانی که کارخانه را ترک کردند، برای جستجوی عزیزان خود در ماریوپول اقامت کردند، در حالی که برخی دیگر از جمله افراد مسن از نظر فیزیکی قادر به ترک پناهگاه ها نبودند.

نوجوانی هنگام تلاش برای تخلیه حیوانات از باغ وحش کشته شد

مشارکت: آسوشیتدپرس

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به روز رسانی زنده اوکراین و روسیه: بایدن کمک نظامی اضافی را اعلام کرد



Source link

Ecopark فلدمن در یک پست فیس بوک اعلام کرد که دو کارمند دیگر در آتش توپخانه زخمی شدند و گفت که این پسر ششمین کارمند یا داوطلب کشته شده از زمان تهاجم روسیه است.

بر اساس برآوردی که روز شنبه توسط آژانس اطلاعات دفاعی بریتانیا منتشر شد، حداقل یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های روسیه – T-90M – در این نبرد منهدم شده است.

ارزیابی بریتانیا زمان و نحوه نابودی تانک را مشخص نمی کند. در بیانیه 7 مه وزارت دفاع بریتانیا آمده است که حدود 100 تانک از این تانک ها در خدمت پیشرفته ترین واحدهای روسیه، از جمله آنهایی که در اوکراین می جنگند، هستند.

روسیه برای رژه روز پیروزی آماده می شود

روسیه روز شنبه یک تمرین لباس برای رژه نظامی به مناسبت روز پیروزی در 9 مه، زمانی که این کشور جشن شکست آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم را جشن می‌گیرد، برگزار کرد.

باغ وحش در بیانیه ای گفت: “او به والدینش کمک کرد تا حیوانات را تغذیه و تخلیه کنند. یاد و خاطره مبارک قهرمان همیشه در قلب ما باقی خواهد ماند.”

بانوی اول جیل بایدن در جریان بازدید از پایگاه هوایی Mihail Kogalniceanu در نزدیکی کنستانتا، رومانی، 6 مه 2022، با سربازان آمریکایی ملاقات کرد. این اولین روز از سفر چهار روزه او به رومانی و اسلواکی برای دیدار با پناهندگان اوکراینی، سربازان آمریکایی بود. سفارت و مقامات دولتی در نزدیکی مرز اوکراین.

در عوض، این بیانیه «نگرانی عمیق خود را در مورد حفظ صلح و امنیت اوکراین ابراز می‌کند» و «یادآوری می‌کند که همه کشورهای عضو، بر اساس منشور سازمان ملل متحد، متعهد شده‌اند که اختلافات بین‌المللی خود را با روش‌های صلح‌آمیز حل و فصل کنند».

بانوی اول جیل بایدن در جریان بازدید از پایگاه هوایی Mihail Kogalniceanu در نزدیکی کنستانتا، رومانی، 6 مه 2022، با سربازان آمریکایی ملاقات کرد. این اولین روز از سفر چهار روزه او به رومانی و اسلواکی برای دیدار با پناهندگان اوکراینی، سربازان آمریکایی بود. سفارت و مقامات دولتی در نزدیکی مرز اوکراین.

بریتانیا می گوید یکی از تانک های پیشرفته روسیه در نبرد منهدم شده است

یکی دیگر از ماموریت های تخلیه روز جمعه، 50 غیرنظامی دیگر را از کارخانه فولاد آزوفستال، آخرین پناهگاه اوکراینی در شهر ماریوپل که تحت کنترل روسیه است، بیرون آورد. مقامات گفتند این تلاش روز شنبه ادامه خواهد داشت.