فیونا هیل، کارشناس روسیه توضیح می دهد که چرا 6 ژانویه لحظه کلیدی برای پوتین و اوکراین بود

او گفت که دیگر عوامل محرک جنگ، که اکنون در هفتاد و سومین روز خود قرار دارد، افزایش انزوای پوتین به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و اعتقاد وی به «ضعیف و پریشان شدن غرب» بود.

هیل، کارشناس مسائل روسیه، در مصاحبه ای با اما بارنت، خبرنگار بلومبرگ که روز جمعه منتشر شد، گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شدت شجاع می شد و «احتمالاً خودش مستقیماً به اوکراین می رفت».

هیل قبل از پیوستن به شورای امنیت ملی در زمان ترامپ، که در اولین استیضاح او در مورد آنها شهادت داد، در زمان روسای جمهور سابق جورج دبلیو بوش و باراک اوباما به عنوان یک تحلیلگر اطلاعاتی خدمت کرد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



Source link

اما حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا هنوز «لحظه خاصی» بود که به رهبر روسیه کمک کرد تا دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کند.

اگر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور اسبق، برنامه ترامپ برای براندازی نتیجه انتخابات 2020 را مسدود نمی‌کرد، پوتین «ایالات متحده را از منظر رهبری کاملاً تمام‌شده می‌دید، زیرا ما با هیچ کشور دیگری در جهان که اخیراً به این نتیجه رسیده بود تفاوتی نداشتیم. کودتا،» هیل توضیح داد.

فیونا هیل، تحلیلگر ارشد سابق شورای امنیت ملی می گوید، اگر دونالد ترامپ موفق می شد جلوی انتقال قدرت در 6 ژانویه 2021 را بگیرد، تهاجم روسیه به اوکراین بسیار متفاوت بود.

ماه گذشته، او گفت که خشونت های کنگره آمریکا هدف ترامپ برای “کشیدن پوتین” بود.

هیل به مجله نیویورک تایمز گفت: «در واقع، ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود بیش از آنکه به سایر اسلاف اخیر ریاست جمهوری خود در آمریکا شباهت داشته باشد، از نظر عملکرد و تمایلات سیاسی به پوتین شباهت خواهد داشت.

مصاحبه کامل را اینجا ببینید. نظرات هیل در مورد پوتین در 9 دقیقه است: