ایالات متحده خطوط هوایی را تحت فشار قرار می دهد تا متعهد به پایان دادن به هزینه های صندلی خانواده شوند

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط کریستین اشمولینگر)



منبع

بایدن ماه گذشته برای اولین بار از خطوط هوایی در ایالت او خواست که این اقدام را انجام دهند و گفت: “هزینه چمدان به اندازه کافی بد است – خطوط هوایی نمی توانند با فرزند شما مانند یک چمدان رفتار کنند.”

خطوط هوایی آمریکا، که نماینده خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده است، می‌گوید شرکت‌های هواپیمایی آن هزینه‌ای برای صندلی‌های خانوادگی دریافت نمی‌کنند، اما بسیاری از آنها تعهداتی را در برنامه‌های خدمات مشتری لحاظ نمی‌کنند. اپراتورهایی که تعهدات کتبی را رعایت نمی کنند، می توانند با اقدامات اجرایی USDOT روبرو شوند.

USDOT از داشبورد دولتی جدیدی رونمایی می‌کند که تعهدات خطوط هوایی را برجسته می‌کند، پس از بررسی چهار ماهه‌اش نشان داد که هیچ هواپیمایی قبلاً صندلی‌های خانوادگی بدون هزینه را تضمین نکرده است.

برای دریافت چک سبز داشبورد، شرکت‌های هواپیمایی باید تضمین کنند که والدین می‌توانند در صورت وجود صندلی در هنگام رزرو، بدون دریافت هزینه اضافی در کنار کودکان 13 ساله و کمتر بنشینند و باید این ضمانت را به عنوان بخشی از برنامه‌های خدمات مشتری درج کنند “به طوری که توسط USDOT پشتیبانی شود. این وزارتخانه گفت، در صورت عدم ارائه، اجرا شود.

نوشته دیوید شپردسون

در ماه آگوست، پس از اینکه USDOT برای اولین بار داشبوردی را برای مقایسه حفاظت از مشتری اعلام کرد، خطوط هوایی ایالات متحده “تغییرات قابل توجهی” در برنامه های خدمات مشتری ایجاد کردند و تقریباً همه موافقت کردند که به مسافران وعده های غذایی و اقامت شبانه را برای تاخیرهای تحت کنترل خود ارائه دهند.

تحت فشار دولت بایدن، خطوط هوایی امریکن، خطوط هوایی آلاسکا و خطوط هوایی فرانتیر این ضمانت را در برنامه های خدمات مشتریان قرار خواهند داد.

USDOT شروع به تهیه پیش نویس مقررات برای پایان دادن به هزینه های صندلی خانواده کرده است، اما ممکن است سال ها طول بکشد تا نهایی شود. دولت قصد دارد در هفته های آتی قانون پیشنهادی کنگره را برای پایان دادن به هزینه ها ارسال کند.

بایدن در توییتر خود نوشت: «هیچ کس نباید برای نشستن با فرزندانش هزینه اضافی بپردازد.

واشنگتن (رویترز) – وزارت حمل و نقل ایالات متحده (USDOT) روز دوشنبه اعلام کرد، سه شرکت هواپیمایی ایالات متحده موافقت کردند که به صورت کتبی متعهد شوند که در صورت وجود صندلی های مجاور در هنگام رزرو، هزینه های صندلی خانواده را حذف کنند.

هفته گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از شرکت‌های هواپیمایی خواست تا از خطوط هوایی آمریکا پیروی کنند تا این تعهد را به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای سرکوب آنچه کاخ سفید «هزینه‌های ناخواسته» می‌خواند، انجام دهند.

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما خطوط هوایی را تحت فشار قرار داده‌ایم تا صندلی‌های خانواده را بدون پرداخت هزینه‌های اضافی تضمین کنند، و اکنون می‌بینیم که برخی از خطوط هوایی شروع به ایجاد این تغییر عقل سلیم کرده‌اند.

خطوط هوایی آلاسکا گفت: “همیشه از خانواده ها در پروازهای خود مراقبت کرده است و صندلی های خانواده چیزی است که ما هرگز برای آن هزینه ای دریافت نکرده ایم.” فرانتیر گفت در ماه های اخیر اقداماتی را برای نشستن “خودکار” کودکان خردسال با یک بزرگسال همراه انجام داده است. امریکن گفت که طرح مکتوب آن “شفافیت بیشتری ارائه می دهد.”