آنها در ممنوعیت سقط جنین دولتی چگونه کار می کنند؟

آنها در ممنوعیت سقط جنین دولتی چگونه کار می کنند؟آنها در ممنوعیت سقط جنین دولتی چگونه کار می کنند؟

این هفته تایم داستانی درباره دختر 13 ساله ای در می سی سی پی منتشر کرد که به لطف ممنوعیت جدید سقط جنین در ایالت، کمی قبل از ورود به کلاس هفتم مجبور به زایمان شد.

این داستان نشان می‌دهد که انجام سقط جنین در بسیاری از نقاط کشور چقدر چالش برانگیز شده است، حتی برای کسانی که قرار است از بسیاری از سخت‌ترین قوانین ایالتی معاف باشند.

به گزارش تایم، مادر این دختر می‌گوید پاییز گذشته در حیاط خانه‌شان توسط یک غریبه مورد تجاوز قرار گرفت و طبق گزارش‌ها در ماه ژانویه، پس از اینکه دختر به دلیل استفراغ در بیمارستان بستری شد، با پلیس تماس گرفت و متوجه شد که او باردار است. با این حال، در حالی که ممنوعیت شدید سقط جنین در می سی سی پی استثناهایی را در موارد تجاوز جنسی که به مجریان قانون گزارش شده است، مجاز می کند، تنها کلینیک سقط جنین این ایالت در ژوئیه 2022 درهای خود را بسته است.

از آنجایی که می سی سی پی توسط ایالت هایی احاطه شده است که در اکثر موارد این عمل را ممنوع کرده اند، نزدیک ترین ارائه دهنده سقط جنین در شیکاگو بود – بیش از 600 مایل یا تقریباً 9 ساعت رانندگی از خانه دختر در کلارکزدیل، خانم. هزینه چنین کاری سفر، به علاوه مرخصی از کار، چیزی بود که مادرش توانایی پرداخت آن را نداشت، و دختر را مجبور کرد در 13 سالگی خودش مادر شود.

تظاهرکنندگان تابلوهایی را بیرون از دادگاه عالی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: سقط جنین برای همیشه است.تظاهرکنندگان تابلوهایی را بیرون از دادگاه عالی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: سقط جنین برای همیشه است.

تظاهرکنندگان در خارج از دادگاه عالی در طول راهپیمایی زنان در 24 ژوئن. (استفانی اسکاربرو/AP)

از زمانی که دادگاه عالی تصمیم به لغو آن گرفت، بیست و یک ایالت سقط جنین را ممنوع یا محدود کرده اند. رو در مقابل وید در ژوئن 2022، حق قانونی سقط جنین را حذف کرد. بسیاری از این قوانین ایالتی استثناهایی دارند، از جمله مقرراتی برای قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم، یا برای مادران باردار که زندگی آنها در خطر است.

اما حتی در ایالت هایی که هنوز ارائه دهندگان سقط جنین وجود دارند، موانع زیادی برای استفاده از چنین استثنائاتی وجود دارد که اغلب از یک زن می طلبد تا ثابت کند که واجد شرایط است.

میشل گودوین، استاد صدراعظم دانشگاه کالیفرنیا در ایروین و نویسنده کتاب: «برای برخی، گذراندن همه آن‌ها تا حدی کاملاً خسته‌کننده خواهد بود که می‌تواند احساس ناامیدی کند. پلیس رحم، قبلا به یاهو نیوز گفته بود.

یاهو نیوز در ماه می 2022 با گودوین و سایر کارشناسان در مورد چالش هایی که زنان ممکن است در مسیریابی استثناهای ممنوعیت های جدید سقط جنین در ایالت با آن مواجه شوند صحبت کرد.

بیشتر تجاوزات جنسی گزارش نمی شود

گودوین در آن زمان خاطرنشان کرد که بر اساس شبکه ملی تجاوز، سوء استفاده و محارم، بیش از 2 مورد از هر 3 تجاوز جنسی به پلیس گزارش نشده است. بسیاری از قربانیان می گویند سکوت آنها به دلیل ترس از انتقام و انگ اجتماعی است.

گودوین گفت: “در فرآیند انجام همه این موارد، آنها ممکن است نتوانند جدول زمانی ایالتی را که در آن می توانند حاملگی را خاتمه دهند، برآورده کنند.” بنابراین حتی اگر این استثنائات وجود داشته باشد، به این معنا نیست که معافیت‌های فعلی، آنطور که هستند، هر نوع مسیر آبرومندانه‌ای را برای دریافت این نوع مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کنند.»

حتی موانع بیشتر برای خردسالان

این روند حتی برای افراد زیر سن قانونی، به ویژه آنهایی که توسط قیم قانونی آنها مورد حمله قرار می گیرند، چالش برانگیزتر است. گودوین همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از دختران جوان ممکن است فاقد منابع مالی برای هدایت بوروکراسی قانونی باشند.

وضعیتی را تصور کنید که اکنون برای اینکه بتوانید سقط جنین را انجام دهید باید از پدرتان، کسی که به شما تجاوز کرده است اجازه بگیرید، یا باید به دادگاه بروید و یک قاضی پیدا کنید و در یک برنامه زمانی قرار بگیرید. تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

چگونه تشخیص دهیم که چه زمانی جان مادر در خطر است؟

علاوه بر تجاوز جنسی و زنای با محارم، بسیاری از ممنوعیت های دولتی سقط جنین در مواردی که جان مادر در خطر است، استثناهایی را نیز شامل می شود. اما دکتر جنیفر ویلاوینسسیو، رهبر تحول عدالت در کالج آمریکایی زنان و زایمان، سال گذشته به یاهو نیوز گفت که زبان پیرامون چنین استثناهای مبتنی بر سلامت معمولا مبهم است و اجرای آن دشوار است.

ویلاوینسسیو گفت: “هیچ خط روشنی وجود ندارد که بگوید کسی از یک آستانه به آستانه دیگر می گذرد و اکنون ناگهان زندگی آنها در خطر است.” “به عنوان متخصصان پزشکی، به عنوان پزشکان، به عنوان افرادی که هر روز برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند، ما هر کاری که ممکن است انجام می‌دهیم تا شما را از رسیدن به نقطه‌ای که زندگی‌تان در خطر است، حفظ کنیم، و گاهی اوقات این به معنای پایان دادن به بارداری است که می‌تواند زندگی شما را به خطر بیندازد. در خطر.”

ویلاوینسسیو گفت که او نگران است که پزشکان در ایالت هایی که قوانین سختگیرانه ضد سقط جنین دارند نتوانند سلامت بیماران خود را در اولویت قرار دهند – در عوض آنها باید به قانون فکر کنند و قبل از انجام یک عمل منتظر بمانند تا جان بیمار به خطر بیفتد. سقط جنین ضروری، به دلیل ترس از دست دادن مجوز خود یا بالقوه مجازات کیفری.

او گفت: “مردم بسیار بسیار بیشتر بیمار می شوند و گاهی اوقات آنقدر بیمار می شوند که ما نمی توانیم مداخله ای برای بازگرداندن آنها انجام دهیم.” “به همین دلیل است که ما در مورد این قوانین به عنوان تهدید کننده زندگی صحبت می کنیم، زیرا آنها واقعاً، واقعاً هستند.”

منبع