آلاباما با هیپوکسی نیتروژن اعدام می خواهد: چیست؟

هیپوکسی نیتروژن چیست؟

چه نگرانی هایی وجود دارد؟

نیتروژن 78 درصد هوای استنشاق شده توسط انسان را تشکیل می دهد و در صورت استنشاق با اکسیژن بی ضرر است. نظریه ای که در پس روش اعدام وجود دارد این است که تغییر ترکیب هوا به نیتروژن 100 درصد باعث می شود زندانی از حال رفته و سپس به دلیل کمبود اکسیژن بمیرد.

آنچه در مورد هیپوکسی نیتروژن شناخته شده است:

چگونه قرار است کار کند؟

مونتگومری، آلا (AP) – آلاباما به یک قاضی فدرال گفت که به زودی می تواند آماده استفاده از یک روش اعدام جدید و آزمایش نشده به نام هیپوکسی نیتروژن برای اجرای حکم اعدام باشد.

شان مورفی، نویسنده آسوشیتدپرس، از اوکلاهاما سیتی، اوکلاهاما در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

آیا تا به حال از آن استفاده شده است؟

بعد چه اتفاقی می افتد؟

چگونه آلاباما یک اعدام با هیپوکسی نیتروژن را انجام می دهد؟

در ایالت های دیگر چه اتفاقی می افتد؟

قاضی منطقه ای ایالات متحده، آر. آستین هافاکر جونیور، پرسید که آیا آلاباما آماده اجرای اعدام با کمبود اکسیژن است؟

خیر. هیچ دولتی از هیپوکسی نیتروژن برای اجرای حکم اعدام استفاده نکرده است. در سال 2018 آلاباما سومین ایالت – همراه با اوکلاهاما و می سی سی پی – شد که مجوز استفاده آزمایش نشده از گاز نیتروژن را برای اعدام زندانیان صادر کرد. با این حال، تزریق کشنده روش اصلی اجرای ایالت است.

ناشناس. ایالت اطلاعات کمی در مورد روش پیشنهادی منتشر کرده است. بیشتر اطلاعات موجود از مراحل دادگاه به دست آمده است. اداره اصلاحات آلاباما سال گذشته به یک قاضی فدرال گفت که “سیستمی” را برای استفاده از گاز نیتروژن تکمیل کرده است، اما آن را توصیف نکرد. در جریان یک جلسه دادگاه در 11 سپتامبر، یک وکیل ایالتی گفت که آنها از میلر پرسیدند که آیا با گذاشتن ماسک موافقت می کند، که نشانه ای از این است که ایالت ممکن است قصد داشته باشد ماسک صورت را روی بینی و دهان زندانیان بگذارد.

چرا کشورها روش جدید را پیشنهاد کردند؟

هیپوکسی نیتروژن یک روش اعدام پیشنهادی است که در آن مرگ با مجبور کردن زندانی به تنفس تنها نیتروژن ایجاد می شود و در نتیجه او را از اکسیژن مورد نیاز برای حفظ عملکرد بدن محروم می کند.

این افشاگری روز دوشنبه در یک جلسه دادگاه در مورد درخواست آلن میلر زندانی برای جلوگیری از اجرای برنامه ریزی شده او در 22 سپتامبر با تزریق کشنده بیان شد. میلر معتقد است که کارکنان زندان اسنادی را که در سال 2018 برای درخواست هیپوکسی نیتروژن، روشی اعدام که دولت اجازه داده است اما هرگز از آن استفاده نکرده است، از دست داده است.

جیمز هاوتز، معاون دادستان کل ایالت، گفت که این روش می تواند به زودی در هفته آینده در دسترس باشد. او گفت، با این حال، تصمیم نهایی در مورد زمان استفاده از روش جدید به عهده کمیسر اصلاحات جان هام خواهد بود. اداره اصلاحات آلاباما به ایمیلی که به دنبال نظری در مورد وضعیت روش اجرای جدید پیشنهادی بود، پاسخ نداد.

___

ایالت ها به دلیل مشکل در دستیابی به داروهای تزریقی کشنده و دعوای حقوقی مداوم بر سر انسانی بودن تزریق کشنده، هیپوکسی نیتروژن را به عنوان یک روش اعدام جایگزین پیشنهاد کردند. طرفداران این نظریه را مطرح کرده اند که هیپوکسی نیتروژن روشی ساده تر و انسانی تر برای اجرای آن است. سپس سن. تریپ پیتمن، قانونگذار جمهوری‌خواه که از قانون 2018 حمایت کرد، این نظریه را شبیه به نحوه بیهوشی مسافران هواپیما هنگام کاهش فشار هواپیما می‌داند.

اوکلاهاما که در سال 2015 اولین ایالتی بود که استفاده از گاز نیتروژن را برای اعدام تایید کرد، برنامه های خود را برای استفاده از آن نهایی نکرده است. ایالت تزریقات کشنده را از سر گرفته است. ایمیل‌های بخش اصلاحات به دست آمده توسط آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که معاون سابق عملیات آژانس با یک تولیدکننده واحدهای تنفس اکسیژن کاهش‌یافته برای کمک به آموزش خلبانان در مورد علائم و نشانه‌های هیپوکسی تماس گرفته است. رئیس شرکت پاسخ داد که او معتقد نیست که اعدام ها استفاده مناسبی از محصول باشد و او نگرانی هایی در مورد مسئولیت احتمالی دارد.

هاتس به قاضی گفت که آلاباما در حال کار بر روی نهایی کردن پروتکلی برای استفاده از هیپوکسی نیتروژن است. مراحل باید به پروتکل وضعیت موجود اضافه شود که مراحل اجرای یک صندلی الکتریکی یا تزریق کشنده را توصیف می کند. او گفت که کمیسر زندان آلاباما تصمیم نهایی را در مورد زمان اجازه استفاده از آن دارد. در صورتی که دولت تصمیم بگیرد با این روش پیش برود، دعاوی قضایی مورد انتظار است. تزریق کشنده روش اصلی اعدام در آلاباما باقی خواهد ماند. با این حال، زمانی که آلاباما هیپوکسی نیتروژن را در سال 2018 مجاز کرد، قانون ایالتی به زندانیان فرصت کوتاهی داد تا آن را به عنوان روش اعدام ترجیحی خود انتخاب کنند. تعدادی از زندانیان نیتروژن را انتخاب کردند.

منتقدان روش آزمایش نشده را به آزمایش انسان تشبیه کرده اند. رابرت دانهام، مدیر اجرایی مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام، گفت: «این کاملاً آزمایش نشده است. هیچ ایالتی به طور عمومی پروتکلی را منتشر نکرده است که نحوه عملکرد آن را توضیح دهد. در حالی که طرفداران این نظریه را سریع و بدون دردسر می‌دانستند، دانهام خاطرنشان کرد که ایالت‌ها زمانی همین حرف را در مورد صندلی الکتریکی می‌گفتند. دستورالعمل‌های اتانازی انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا می‌گوید که هیپوکسی گاز بی‌اثر تحت شرایط خاصی برای اتانازی جوجه‌ها، بوقلمون‌ها و خوک‌ها قابل قبول است اما برای پستانداران دیگر مانند موش‌ها توصیه نمی‌شود.