وزارت دادگستری خاطرنشان می کند که پرونده های حقوقی ترامپ با اظهارات عمومی او در مورد سوابق مار-آ-لاگو همخوانی ندارد.

دونالد ترامپ

وزارت دادگستری روز سه‌شنبه به یک تناقض اساسی در استدلال‌های حقوقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پی جست‌وجوی مار-آلاگو توسط اف‌بی‌آی اشاره کرد – هیچ یک از پرونده‌های دادگاه او ادعای عمومی او مبنی بر اینکه او تمام اسناد دولتی را که در این کشور ضبط شده است را از حالت طبقه بندی خارج کرده است، تایید نمی‌کند. جستجو.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

وزارت دادگستری گفت که ترامپ “به دنبال طرح سوال در مورد وضعیت طبقه بندی سوابق” است، اما “هیچ مدرکی” ارائه نکرده است که نشان دهد آنها از طبقه بندی خارج شده اند.

  • در همین حال، اگرچه رئیس‌جمهور سابق مکرراً گفته است که «دستور ثابتی» برای از حالت طبقه‌بندی تمام اسنادی که به مارآلاگو منتقل شده‌اند، دارد، بیش از ده‌ها دستیار سابق او به سی‌ان‌ان گفتند که از چنین دستوری اطلاعی ندارند. و تیم حقوقی ترامپ در هیچ یک از پرونده های خود این ادعا را مطرح نکرده است.

    “حتی اگر شاکی این سوابق را از طبقه بندی خارج کرده باشد، و حتی اگر به نحوی آنها را به عنوان سوابق “شخصی” خود طبقه بندی کرده باشد. [Presidential Records Act] – هیچکدام از آنها نشان داده نشده است – هیچ چیز در PRA یا هیچ منبع قانونی دیگر ادعای قابل قبولی از امتیاز یا توجیه دیگری برای دستوری که بازبینی و استفاده دولت از سوابق را در مرکز تحقیقات جنایی و امنیت ملی محدود می کند، اثبات نمی کند. دادستان ها گفتند.

    اما این وزارتخانه هفته گذشته از کانن خواست تا در حکم خود به طور نسبی باقی بماند و از او خواست تا به دادستان ها اجازه دهد به مجموعه ای از 100 سند طبقه بندی شده دسترسی داشته باشند.

    وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که پرونده‌های ترامپ در دادگاه ادعای او مبنی بر اینکه او همه سوابق یافت شده در مار-آ-لاگو را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است، تأیید نمی‌کند.

  • آنها افزودند: “و هیچ چیز در پاسخ شاکی نفع عمومی قانع کننده در اعطای اقامت محدود مورد نظر دولت را رد نمی کند.”

    تمرکز وکلای ترامپ بر محرمانه بودن یا نبودن اسناد مورد بحث نیز موضوع را از دست می دهد. هیچ یک از سه قانون، از جمله قانون جاسوسی، که او به دلیل نقض آنها تحت بازجویی قرار گرفته است، به طبقه بندی سوابق بستگی ندارد.

    این پرونده به عنوان بخشی از دعوای دادگاهی بین ترامپ و وزارت دادگستری بر سر انتصاب یک “استاد ویژه” برای بررسی سوابق ضبط شده و غربال کردن اسنادی است که ممکن است توسط امتیازات اجرایی یا وکیل-مشتری محافظت شوند. قاضی منطقه ای ایالات متحده، آیلین کانن، منصوب ترامپ، به نفع درخواست ترامپ برای یک استاد ویژه رای داد و وزارت دادگستری را از استفاده از هر یک از سوابق ضبط شده، تا زمانی که آنها بررسی نشده بودند، به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی خود در مورد مدیریت ترامپ با امنیت ملی منع کرد. اطلاعات

    وزارت دادگستری در پرونده قبلی نیز به این موضوع اشاره کرد. به طور خاص، اشاره کرد که بخش E قانون جاسوسی، یکی از سه قانونی که ترامپ مظنون به نقض آن است، حفظ هرگونه سوابق دولتی مربوط به دفاع ملی ایالات متحده را بدون در نظر گرفتن سطح طبقه بندی جرم می داند.

    در پرونده سه‌شنبه‌ای، دولت استدلال کرد که مسائلی که ترامپ در رابطه با درخواستش برای استاد ویژه مطرح کرده است «در نهایت بی‌اهمیت است».

    دو قانون فدرال دیگر که ترامپ مظنون به نقض آن است – بخش 18 USC 2071 و 18 USC بخش 1519 – پنهان کردن، حذف و از بین بردن سوابق دولتی را بدون توجه به سطح طبقه بندی جرم می داند.

    آنها فقط در یک پرونده روز دوشنبه گفتند که دولت “اثبات نکرده” سوابق با علامت های طبقه بندی شده هنوز طبقه بندی شده است و “این موضوع قرار است بعداً مشخص شود.”

    دادستان‌ها همچنین قبلاً خاطرنشان کردند که آیا این سوابق محرمانه هستند یا خیر، تأثیری بر ارتکاب جنایت ترامپ ندارد.

  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، شنبه، 3 سپتامبر 2022، در یک گردهمایی در Wilkes-Barre، Pa.، سخنرانی می کند.AP Photo/ مری آلتافر

    • این وزارتخانه در یک پرونده حقوقی جدید گفت: ترامپ اصولاً به دنبال طرح سؤالاتی در مورد وضعیت طبقه بندی سوابق و طبقه بندی آنها بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری («PRA») است. “اما شاکی در واقع ادعا نمی کند – بسیار کمتر هیچ مدرکی ارائه می دهد – که هیچ یک از سوابق ضبط شده دارای علائم طبقه بندی از طبقه بندی خارج شده اند.”