گروه آمریکایی آسیا و اقیانوسیه فشار جدیدی بر بایدن برای انتخاب وزیر کار وارد می کند

سو با 50 رای موافق در برابر 47 رای توسط سنا برای سمت فعلی خود تایید شد.

در دسامبر 2020، اعضای هیئت علمی گفتند که دولت بایدن در حال شکل گیری است تا «اولین بار در بیش از دو دهه» باشد که منشی کابینه AAPI وجود نخواهد داشت. گروه در آن زمان در بیانیه ای گفت: «اجازه دهید واضح بگوییم: این نتیجه غیرقابل قبول است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

با این حال، دموکرات های کنگره پشت سر سو متحد نشده اند. نانسی پلوسی، نماینده کالیفرنیا، به نمایندگی از شان پاتریک مالونی، نماینده سابق نیویورک، برای وزیر کار تماس گرفته است. به گفته دو منبع آگاه، هفته گذشته NBC News گزارش داد که پلوسی از کاخ سفید و رهبران کارگری خواسته است تا از مالونی حمایت کنند.

جودی چو، نماینده حزب کالیفرنیا، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه نامه‌ای به امضای 33 قانونگذار برای بایدن فرستاد و از بایدن خواست از سو، که اکنون معاون وزیر کار است، برای پست عالی وزارت دفاع کند. اگر سو نامزد و تایید شود، اولین آمریکایی آسیایی خواهد بود که به عنوان منشی کابینه در دولت بایدن خدمت می کند.

گروه آمریکایی کنگره آسیا و اقیانوسیه در حال افزایش فشار بر جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای تنوع بخشیدن به کابینه خود با انتخاب جولی سو برای جانشینی مارتی والش، وزیر کار، هنگام خروج وی در ماه آینده است.

نامه روز جمعه برای فشار آوردن به نامزدی سو، اولین باری نیست که گروه آمریکایی آسیا و اقیانوسیه کنگره، بایدن را بر سمت منشی کابینه تحت فشار قرار می دهد.

تلاش برای نامزدی سو توسط تقریباً نیمی از 68 عضو کنگره شامل چهار سناتور مورد حمایت قرار گرفت و یک روز پس از آن صورت گرفت که والش اعلام کرد در اواسط مارس از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا به عنوان مدیر اجرایی لیگ ملی هاکی مشغول به کار شود. انجمن بازیکنان

قانونگذاران نوشتند: “معاون وزیر سو یک زن قوی رنگین پوست است که واجد شرایط عالی برای به عهده گرفتن مسئولیت به عنوان وزیر کار ایالات متحده است و بلافاصله پس از تایید او نتایج را برای کارگران آمریکایی و دولت شما به ارمغان می آورد.”

بایدن بعداً کاترین تای را برای پست نماینده تجاری ایالات متحده در سطح کابینه نامزد کرد. او اولین آسیایی آمریکایی و اولین زن رنگین پوست است که توسط سنا تایید شد که این سمت را به دست آورد.

“صدا و دیدگاه او برای دولت ارزشمند خواهد بود، به خصوص که در حال حاضر هیچ مقام وزیر آسیایی آمریکایی، بومی هاوایی و جزایر اقیانوس آرام (AANHPI) در کابینه شما خدمت نمی کند.”