کوبایی‌ها و نیکاراگوئه‌ای مهاجرت به مرز ایالات متحده را در ماه نوامبر هدایت می‌کنند

ونزوئلایی‌ها پس از موافقت مکزیک در 12 اکتبر مبنی بر پذیرش اخراج‌شدگان از ایالات متحده تحت عنوان 42، بسیار کمتر دیده شدند.

کوبایی‌هایی که بیشترین تعداد خود را در شش دهه اخیر این کشور جزیره‌ای را ترک می‌کنند، در ماه نوامبر 34675 بار در مرز ایالات متحده با مکزیک متوقف شدند که 21 درصد نسبت به 28848 بار در اکتبر افزایش یافته است.

این عکس جدیدترین گزارش دقیق از افرادی است که در بحبوحه آماده سازی برای پایان دادن به ممنوعیت پناهندگی دوران ترامپ از مکزیک در حال عبور از مرز هستند. این سومین تعداد ماهانه بالاتر در دوره ریاست جمهوری جو بایدن بود.

هزینه های بالا، تیرگی روابط دیپلماتیک و ملاحظات دیگر، تلاش های دولت بایدن برای استفاده از عنوان 42 در مورد برخی از ملیت ها، از جمله کوبایی ها و نیکاراگوئه ای ها را پیچیده کرده است.

نیکاراگوئه‌ها، دلیل بزرگی برای تبدیل شدن ال پاسو، تگزاس به شلوغ‌ترین راهرو برای عبور غیرقانونی، 34209 بار متوقف شدند که 65 درصد نسبت به 20920 در اکتبر افزایش داشت.

روس ها 5507 بار متوقف شدند که 42 درصد از 3879 افزایش داشت. اکثریت قریب به اتفاق طبق معافیت های عنوان 42 در سن دیگو اجازه ورود به ایالات متحده را داشتند. آسوشیتدپرس هفته گذشته گزارش داد که CBP روزانه 40 معافیت به یک گروه خصوصی برای انتخاب افراد می دهد و این گروه برای کمک به ورود آنها به کشور روسی زبانان پول دریافت می کند.

سن دیگو (AP) – مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند که گذرگاه‌های غیرقانونی مرزی توسط کوبایی‌ها و نیکاراگوئه‌ای در ماه نوامبر به شدت افزایش یافت در حالی که جریان‌های مهاجرتی کلی نسبت به اکتبر تغییر چندانی نداشت.

به طور کلی، گمرک و حفاظت از مرز 233,740 برخورد با مهاجران را به خود اختصاص داد که نسبت به 231,294 در ماه اکتبر یک درصد افزایش داشت. مکزیکی ها بیشترین ملیت را داشتند و پس از آن کوبایی ها و نیکاراگوئه ای ها قرار داشتند. اکوادوری ها 11831 بار متوقف شدند که 68 درصد از 7031 بار بیشتر بود.

CBP روز جمعه گفت کسانی که “نتوانند مبنای قانونی برای ماندن در ایالات متحده ایجاد کنند” پس از پایان عنوان 42 به سرعت حذف خواهند شد. هفته گذشته، مقامات گزارش دادند که رسیدگی سریعتر به مهاجران در مرز، چادرهای بازداشت موقت بیشتر، افزایش کارکنان و افزایش تعقیب کیفری قاچاقچیان.



منبع

از مارس 2020 بر اساس عنوان 42، یک قانون بهداشت عمومی با هدف جلوگیری از گسترش کووید-19، بر اساس قوانین ایالات متحده و بین المللی، 2.5 میلیون بار از فرصت پناهندگی برای مهاجران محروم شده است. قرار بود دو روز پیش به پایان برسد تا اینکه جان رابرتز، قاضی عالی دیوان عالی، توقف موقت آن را اعلام کرد.