کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا اتهامات جنایی علیه ترامپ را توصیه می کند

کمیته مجلس نمایندگان همان ارجاعات جنایی را علیه جان ایستمن، وکیل و وفادار به ترامپ که به تلاش‌های رئیس‌جمهور سابق برای برگرداندن شکست در انتخابات کمک کرد و دیگران انجام داد.

حامیان ترامپ در تجمعی در واشنگتن در 6 ژانویه 2021 شرکت کردند. (جان مینچیلو/AP)

ترامپ مستقیماً به یافته‌های گزارش اشاره نکرد، از جمله این اصل اصلی که پیروانش را تشویق به عمل کرد، اما خودش به آنها نپیوست، اما ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر «تقلب و دزدیده شدن انتخابات» سال 2020 را تکرار کرد.

«حتی اگر درست باشد که رئیس جمهور ترامپ واقعاً معتقد است که انتخابات به سرقت رفته است، این دفاعی نیست. هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند دادگاه‌ها را نادیده بگیرد و عمداً قانون را نقض کند، صرفنظر از اینکه چه توجیهی ارائه می‌کند.»

درگیری معترضان با پلیس کاپیتول در 6 ژانویه 2021 در واشنگتن دی سی. (کنت نیشیمورا/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

پیش از جلسه استماع نهایی روز دوشنبه، ترامپ در پست‌هایی در شبکه اجتماعی خود، Truth Social، به قانونگذاران مجلس نمایندگان حمله کرد.

ارجاع جنایی پایانی تاریخی برای تحقیقات 18 ماهه کمیته منتخب مجلس نمایندگان است و در بخش‌هایی از گزارش منتشر شده در روز دوشنبه به تفصیل آمده است. انتشار این خبر درست چند روز قبل از اینکه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله بسیاری از کسانی که با ترامپ در تلاش‌های ترامپ برای پرتاب نتایج انتخابات 2020 همکاری کردند، در ماه آینده در نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر به قدرت برسند، منتشر می‌شود.

معترضان با پلیس کاپیتول درگیر شدند.

رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ هنگام ورود برای سخنرانی در یک گردهمایی در واشنگتن، در 6 ژانویه 2021، اشاره می کند. (ژاکلین مارتین/AP)

این هیئت همچنین به کمیته اخلاق مجلس توصیه کرد که در مورد همکارانی که احضاریه های کنگره برای شهادت در مورد دانش و تلاش هایشان در مورد حمله 6 ژانویه را کنار گذاشته اند – از جمله رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، کالیفرنیا، جیم جردن، نماینده ایالت اوهایو، تحقیق کند. نماینده اندی بیگز، آر-آریز، و نماینده اسکات پری، آر-پا.

«کمیته Unsect هک‌های سیاسی همان گروهی هستند که RUSSIA، RUSSIA، RUSSIA HOAX را ارائه کردند، نه اینکه به بسیاری دیگر اشاره کنیم. آنها ترسوهای فاسدی هستند که از کشور ما متنفرند!» او نوشت.

اعضای این هیئت استدلال کردند که تلاش‌های ترامپ برای براندازی نتایج انتخابات – از جمله مطرح کردن ادعاهای بی‌دلیل تقلب در رای‌دهی و ترغیب حامیانش برای فرستادن انتخاب کنندگان جعلی به واشنگتن – شواهد کافی برای دادستان‌های فدرال برای محکومیت علیه رئیس‌جمهور سابق تشکیل می‌دهد.

آنها همچنین نوشتند که ترامپ زمانی وارد یک “توطئه برای بیان یک بیانیه نادرست” شد که “با دیگران توطئه کرد تا انتخاب کنندگان جعلی را به کنگره و آرشیو ملی ارائه کند.”

و برای چهارمین ارجاع جنایی، نوشتند که ترامپ به دنبال تحریک، کمک یا کمک و تسکین یک شورش بود. رئیس‌جمهور ترامپ مستقیماً مسئول احضار گروهی خشونت‌آمیز به واشنگتن دی سی بود و از آنها خواست تا به ساختمان کنگره راهپیمایی کنند و سپس با توئیت ساعت 2:24 بعدازظهر خود درباره معاون رئیس‌جمهور، جمعیت خشونت‌آمیز و بی‌قانون را بیشتر تحریک کرد. قانونگذاران نوشتند



منبع

هیئت بررسی حمله خشونت‌آمیز 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا از وزارت دادگستری خواست تا علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل تلاش‌های گسترده‌اش برای لغو شکست در انتخابات 2020، به دنبال اتهامات جنایی باشد.

در یک بخش 154 صفحه ای از گزارش بزرگتر این پنل، که انتظار می رود اواخر این هفته به صورت علنی منتشر شود، قانونگذاران نوشتند که ترامپ با تلاش های مکرر خود برای به تاخیر انداختن یا رد شمارش آرای انتخاباتی در ژانویه، مانع از روند رسمی کنگره شد. 6 که انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آن زمان را نهایی می کند.

قانونگذاران نوشتند که ترامپ “توطئه ای برای فریب دادن ایالات متحده” مرتکب شده است، به ویژه زمانی که او پیشنهاد داد در صورتی که کلارک با ادعای نادرست وزارت دادگستری شواهدی پیدا کرده است، جفری کلارک را به عنوان دادستان کل موقت در وزارت دادگستری معرفی کند. تقلب گسترده رای دهندگان

این هیئت به اتفاق آرا به ارسال ارجاعات جنایی به وزارت دادگستری رأی داد. ارجاعات، که اولین بار است که مجلس نمایندگان آمریکا اتهامات جنایی علیه یک رئیس جمهور سابق را توصیه می کند، تضمینی برای متهم شدن ترامپ نیست – اما به شواهدی که توسط وزارت دادگستری و بازپرس ویژه جک اسمیت بررسی می شود، می افزاید. تحقیق درباره ترامپ

حامیان ترامپ در تجمعی در واشنگتن در 6 ژانویه 2021 شرکت کردند. (جان مینچیلو/AP)

قانونگذاران در چهار مورد از تلاش های چند ماهه ترامپ برای ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات – ممانعت از روند رسمی، توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده، توطئه برای اظهارات نادرست و تلاش برای تحریک، کمک، یا کمک یا آرامش، اتهامات را توصیه کردند. یک شورش

رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ هنگام ورود برای سخنرانی در یک گردهمایی در واشنگتن، در 6 ژانویه 2021، اشاره می کند. (ژاکلین مارتین/AP)