ایالت های محافظه کار از دیوان عالی می خواهند که سیاست مهاجرتی عنوان 42 دوره ترامپ را حفظ کند

پس از رد درخواست توسط دادگاه استیناف فدرال در روز جمعه، ایالت ها اکنون از دیوان عالی می خواهند که به طور موقت حکم دادگاه پایین تر را که اجرای این سیاست را نقض قانون می داند، مسدود کند. این پرونده توسط مارک برنوویچ، دادستان کل آریزونا اعلام شد.

آیا عنوان 42 این هفته منقضی می شود؟

عنوان 42 چیست؟

دیوان عالی در 3 اکتبر 2022.

این سیاست که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ اعمال شد و توسط رئیس جمهور جو بایدن تمدید شد، قرار بود روز چهارشنبه منقضی شود، اما برخی از منتقدان گفته اند که لغو آن باعث ایجاد هرج و مرج در مرزها می شود. قانون عنوان 42 از زمان اجرای آن در اوایل سال 2020 بیش از 2.4 میلیون بار برای اخراج مهاجران استفاده شده است.

موضوع، سیاست دوران ترامپ معروف به عنوان 42 است که به گمرکات و حفاظت از مرزها اجازه می دهد تا مهاجران را بدون بررسی قانونی معمول به مکزیک یا کشورهای خود برای جلوگیری از گسترش کووید-19 در مراکز نگهداری اخراج کنند. دولت ترامپ این سیاست را در روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19 اجرا کرد و دولت بایدن بخش‌هایی از این سیاست را در اوت 2021 تمدید کرد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ایالات از دادگاه عالی می‌خواهند تا سیاست مهاجران عنوان 42 دوره ترامپ را حفظ کند.



منبع

سالیوان همچنین حکم داد که تصمیم او تا روز چهارشنبه اجرایی نخواهد شد و به دولت زمان داد تا آماده شود. بایدن به این حکم اعتراض کرد – اگرچه دولت اکنون با تکیه بر عنوان 42 مخالف است – زیرا می خواهد توانایی خود را برای انجام این کار در آینده حفظ کند. دولت اعلام کرد که علیرغم درخواست خود، برنامه را در روز چهارشنبه پایان خواهد داد.

در حالی که پرونده لوئیزیانا در مورد تلاش بایدن برای پایان دادن به این سیاست در دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه پنجم در حال بررسی بود، دادگاه فدرال دیگری در واشنگتن دی سی، سیاست اساسی را کنار گذاشت. امت سالیوان قاضی منطقه ای ایالات متحده در ماه نوامبر حکم داد که دولت با نحوه ایجاد این برنامه قانون را زیر پا گذاشته است.

واشنگتن – نوزده ایالت محافظه‌کار روز دوشنبه درخواست تجدیدنظر اضطراری را به دیوان عالی ارائه کردند و از قضات خواستند تا یک سیاست همه‌گیر معروف به عنوان 42 را حفظ کنند که به دولت فدرال اجازه می‌دهد تا به سرعت مهاجران را به دلیل نگرانی در مورد سلامت عمومی اخراج کند.

در آوریل سال جاری، دولت بایدن برای پایان دادن به این سیاست اقدام کرد و تاکید کرد که در حالی که مراحل اولیه بیماری همه گیر “نیازمند اقدامات خارق العاده ای” بود، پیشرفت در واکسن ها و درمان ها به کشور اجازه داد تا “روال عادی تر” را بپذیرد. این اقدام موجب شکایت هایی شد و در ماه مه، یک قاضی فدرال در لوئیزیانا مانع از پایان دادن به سیاست دولت بایدن شد.

دادگاه ها در مورد عنوان 42 چه گفته اند؟

دیوان عالی در 3 اکتبر 2022.

سپس ایالت های محافظه کار وارد عمل شدند و به دنبال این بودند که بخشی از شکایت باشند و موقتاً حکم سالیوان را مسدود کنند. اواخر روز جمعه، هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار DC این درخواست را رد کرد. دو نفر از قضات دادگاه تجدیدنظر توسط روسای جمهور دموکرات و سومین قاضی منصوب ترامپ بود. این تصمیمی است که ایالت ها اکنون به دیوان عالی شکایت می کنند.

بعداً با عنوان 42 در دیوان عالی چه اتفاقی می افتد؟

ایالت ها از دیوان عالی می خواهند که حتی در موارد اضطراری سریعتر از حد معمول حرکت کند. دادگاه اخیراً پس از دریافت چنین درخواست هایی به عنوان توقف اداری شناخته می شود و به طرفین فرصت بیشتری برای ارائه استدلال های کتبی خود می دهد. اگر دادگاه این مسیر را طی کند، تأثیر آن بر حفظ موقت خط مشی عنوان 42 در حین رسیدگی به پرونده خواهد بود، اما لزوماً نشان نمی دهد که دادگاه عالی به کدام سمت گرایش دارد.