کره شمالی ممکن است پیروزی کووید-19 را اعلام کند

به‌روزرسانی‌های روزانه رسانه‌های رسمی باعث می‌شود که این کشور به طور کامل ویروسی را که بیش از ۶ میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است، شکست دهد. بر اساس آمار رسمی، موارد در حال کاهش است، و در حالی که 18 درصد از کشور 26 میلیون نفری گزارش شده علائمی داشته اند که خارجی ها به شدت مشکوک هستند که ناشی از کووید-19 است، کمتر از 100 نفر جان خود را از دست داده اند.

سوالی که بسیاری از کارشناسان خارجی با آن دست و پنجه نرم می کنند این است: وضعیت واقعی بدبختی در کره شمالی که تقریباً همه خبرنگاران، امدادگران و دیپلمات های خارجی را از اوایل سال 2020 ممنوع کرده است، چیست؟

آن کیونگ سو، رئیس وب سایت DPRKHEALTH.ORG، یک وب سایت متمرکز بر مسائل بهداشتی در کره شمالی، گفت: کره شمالی ممکن است زمانی که موارد تب روزانه و وضعیت همه گیر در همسایه چین به طور قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است رسماً پیروزی بر این ویروس را اعلام کند.

کانگ، فراری، گفت که ساکنان کره شمالی در هیسان از دستورات دولت برای مقابله با همه‌گیری پیروی می‌کنند و تعداد کمی از بیماران تب‌دار در طول دوره‌های قرنطینه بیرون می‌روند.

«در طی یک مکالمه تلفنی قبلی، یکی از منابع من وقتی گفت نگران است که ممکن است اتفاقات بدی در خانواده‌اش بیفتد (به دلیل COVID-19) کمی گریه کرد. اما حالا او و دیگران ثابت شده‌اند و گاهی اوقات وقتی تلفنی صحبت می‌کنیم می‌خندند.»

خارجی‌ها گمان می‌کنند که کیم از شیوع این بیماری برای تقویت وحدت داخلی استفاده می‌کند، در زمانی که بسیاری از مردم او از 2 و نیم سال محدودیت‌های شدید خسته شده‌اند که به معیشت آنها آسیب رسانده است.

لیم ائول چول، استاد موسسه مطالعات خاور دور دانشگاه کیونگنام در سئول، گفت: از آنجایی که کره شمالی معتقد است که همه‌گیری، تحریم‌های سازمان ملل و سایر مشکلات اقتصادی ادامه خواهند داشت، احتمال کمی وجود دارد که به زودی محدودیت‌های عمده را لغو کند.

اتحاد جهانی واکسن GAVI در اوایل این ماه گفت که درک می کند که کره شمالی پیشنهاد واکسن چین را پذیرفته است. اما کره شمالی پیشنهادهای حمایت پزشکی کره جنوبی و آمریکا را نادیده گرفته است.

در جریان نشست اخیر حزب حاکم، کیم گفت که مبارزه با بیماری همه گیر کشور از مرحله “بحران جدی غیرمنتظره” عبور کرده است. رسانه‌های دولتی از مردم خواسته‌اند که برای غلبه بر همه‌گیری به طور کامل از کیم حمایت کنند.

سئول، کره جنوبی (AP) – تنها یک ماه است که کره شمالی پس از انکار قاطعانه هرگونه ابتلا به بیماری کووید-19 برای بیش از دو سال، اعتراف کرده است که شیوع کووید-19 دارد. اما در حال حاضر ممکن است برای اعلام پیروزی آماده شود.

با این حال کره شمالی با توصیف خود از بیماری همه گیر سر و کار دارد، نشانه های بسیاری، حداقل در بیانیه های عمومی، حاکی از اعلام موفقیت خیره کننده در مقابله با ویروسی است که ثروتمندترین کشورهای جهان را گیج کرده است.

چو جونگهون، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی که بر روابط با کره شمالی نظارت دارد، هفته گذشته به خبرنگاران گفت که ممکن است کره شمالی اعلام کند که بحران کووید-19 در این ماه حل شده است.

کانگ می جین، یک فراری از کره شمالی در سئول که یک شرکت تجزیه و تحلیل اقتصاد کره شمالی را اداره می کند، گفت که سه نفر از مخاطبین او در شهر هیسان در شمال کره شمالی طی تماس های تلفنی به او گفتند که اکثر اعضای خانواده آنها مشکوک به کووید-19 بوده اند. علائم. اما او گفت که آنها به او گفته اند که هیچ یک از اقوام، همسایه ها و آشنایان آنها بر اثر کووید-19 فوت نکرده اند، اگرچه شایعاتی در مورد چنین مرگ و میرهایی در شهرهای دیگر شنیده اند.

دولت کره جنوبی و همچنین برخی کارشناسان بر این باورند که کره شمالی ممکن است به زودی اعلام کند که این ویروس را شکست داده است، البته به راهنمایی قوی و هوشمندانه رهبر کیم جونگ اون.

با این حال، یک دور پیروزی یک نتیجه قطعی نیست. به گفته برخی کارشناسان، انجام این کار، کیم را از یک ابزار مفید برای کنترل مردم محروم می کند و در صورت ادامه موارد، احتمالاً دولت را در معرض تحقیر قرار می دهد.

وضعیت واقعی هرچه که باشد، گروه‌های نظارتی بیرونی می‌گویند که نشانه‌هایی از فاجعه‌بار در کره شمالی را شناسایی نکرده‌اند.

نم، پروفسور کره جنوبی، گفت که به نظر می رسد شیوع بیماری در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی کاهش یافته است، اما احتمالاً در مناطق روستایی ادامه خواهد داشت، جایی که برخی از افراد مبتلا به علائم از خانه خارج می شوند، زیرا آنها به فعالیت های بازار برای امرار معاش متکی هستند. عدم دسترسی به جیره های عمومی

علیرغم شیوع کووید-19، کره شمالی به شلیک آزمایشی موشک در سال جاری ادامه داده است. اما احتمالاً به دلیل نگرانی در مورد واکنش احتمالی مردمی که هنوز با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند، هنوز آزمایش هسته ای مورد انتظار گسترده ای را انجام نداده است.

به گفته رسانه های دولتی، کره شمالی از مرگ و میر دسته جمعی که بسیاری انتظار می رود در کشوری با یکی از بدترین سیستم های مراقبت بهداشتی در جهان، دسترسی کم یا بدون دسترسی به واکسن، و آنچه که خارجی ها آن را سابقه ای طولانی در نادیده گرفتن رنج مردمش می دانند، اجتناب کرده است.

مون سونگ موک، تحلیلگر مؤسسه تحقیقاتی استراتژی ملی کره مستقر در سئول، گفت: «چنین اعلامیه دو طرف دارد. اگر کره شمالی بگوید که کووید-19 از بین رفته است، می تواند تأکید کند که کیم جونگ اون رهبر بزرگی است که بر همه گیری غلبه کرده است. اما با انجام این کار، نمی‌تواند محدودیت‌های قدرتمندی را که برای کنترل افراد خود به نام مهار COVID-19 استفاده می‌کند، حفظ کند.»

نام سونگ ووک، استاد دانشگاه کره در کره جنوبی گفت: «اگر تعداد زیادی از مردم مرده بودند، شواهدی وجود داشت، اما شواهدی وجود نداشت. به عنوان مثال، در طول قحطی بزرگ در دهه 1990، شایعات مرگ گسترده و افرادی که اجساد را رها می کنند، در خارج از کشور، به چین و کره جنوبی گسترش یافت.

در مرحله اولیه شیوع، کیم یک “تحول بزرگ” را توصیف کرد زیرا موارد تب روزانه – کره شمالی به ندرت آنها را COVID-19 می نامد، احتمالاً به دلیل نداشتن کیت های آزمایش – به حدود 400000 رسید. با این حال، اکنون رهبر پیشنهاد می کند که شیوع بیماری به اوج خود رسیده است و مقامات بهداشتی او نرخ مرگ و میر مورد مناقشه 0.002٪ را حفظ کرده اند، که پایین ترین میزان در جهان است.

«ایالات متحده و سایر کشورهای دارای سیستم‌های بهداشتی و پزشکی پیشرفته پایان کووید-19 را اعلام نکرده‌اند. بنابراین کره شمالی نیز انجام این کار را بسیار دشوارتر خواهد کرد.»

به گفته کره شمالی، همه چیز را شکست می دهد. چیزهایی را که نمی تواند بر آنها غلبه کند را تصدیق نمی کند. آن کشور همیشه بدون توجه به مشکلات نظامی، اقتصادی یا همه گیر، برنده است.



Source link

“من فکر می کنم کره شمالی کمی دیرتر اعلام پیروزی بر همه گیری خواهد کرد. نام می‌گوید اگر خیلی زود پیروزی را اعلام کند و بعد از آن بیماران جدیدی پیدا شوند، چهره خود را از دست می‌دهد.

اما او گفت که چنین اعلامیه ای معنای زیادی ندارد زیرا کره شمالی احتمالاً تنها ماه گذشته شیوع بیماری را تایید کرد زیرا تشخیص داده بود که قابل کنترل است.

به طور گسترده اعتقاد بر این است که کره شمالی در حال دستکاری آمار واقعی کشته شدگان خود است تا از آسیب به کیم جلوگیری کند. همچنین ممکن است برای افزایش هوشیاری در برابر ویروس و جلب حمایت عمومی قوی‌تر از کنترل‌های ضد ویروس مقامات، تعداد موارد تب قبلی را اغراق کرده باشد. کره شمالی اخیراً روزانه حدود 17000 تا 30000 مورد جدید تب را گزارش کرده است که در مجموع 4.7 میلیون مورد است. می گوید – در کمال ناباوری بیرونی – که تنها 73 نفر مرده اند.