کره جنوبی پس از عبور پهپادهای شمالی از مرز، گلوله هشدار شلیک می کند

به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، جمعه گذشته، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد به سمت آب های شرقی این کشور شلیک کرد. این پرتاب به عنوان اعتراض به مانورهای هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا که کره شمالی آن را تمرین تهاجم می داند، تلقی شد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، ارتش کره جنوبی قبل از پرتاب جت های جنگنده و هلیکوپترهای تهاجمی برای سرنگونی پهپادهای کره شمالی، اخطارها را پخش کرده و شلیک های اخطار می دهد. هنوز مشخص نیست که آیا پهپادها سرنگون شده اند یا خیر.

این اولین بار است که پهپادهای کره شمالی از سال 2017 وارد حریم هوایی کره جنوبی می شوند، زمانی که یک پهپاد مظنون کره شمالی در کره جنوبی سقوط کرد. مقامات نظامی کره جنوبی در آن زمان گفتند که این پهپاد از یک سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی عکس گرفته است.

در سال جاری، کره شمالی تعداد بی‌سابقه‌ای آزمایش‌های موشکی انجام داده است که برخی کارشناسان آن را تلاشی برای بهبود تسلیحات خود می‌دانند و رقبای خود را برای گرفتن امتیازهایی مانند لغو تحریم‌ها در مذاکرات آتی تحت فشار قرار می‌دهند. اخیراً، کره شمالی همچنین ادعا کرد که آزمایش‌های اساسی مورد نیاز برای دستیابی به اولین ماهواره جاسوسی خود و یک موشک بالستیک قاره‌پیما متحرک‌تر که قادر به رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده است، انجام داده است.



منبع

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: چند پهپاد کره شمالی صبح روز دوشنبه از مرز بین کره عبور کرده و در خاک کره جنوبی شناسایی شدند.

سئول، کره جنوبی (AP) – چند روز پس از پرتاب دو موشک بالستیک کره شمالی در آخرین فعالیت های آزمایشی، مقامات کره جنوبی گفتند که ارتش کره جنوبی پس از ورود پهپادهای کره شمالی به حریم هوایی کره جنوبی در روز دوشنبه، شلیک های هشدار دهنده و هواپیماهای درهم ریخته را شلیک کرد.

کره شمالی قبلاً برنامه هواپیماهای بدون سرنشین خود را تبلیغ کرده بود و مقامات کره جنوبی گفتند که کره شمالی حدود 300 هواپیمای بدون سرنشین دارد. در سال 2014، چندین پهپاد مظنون کره شمالی در جنوب مرز پیدا شد. کارشناسان گفتند که آنها از فناوری پایینی برخوردار بودند اما می توان آنها را یک تهدید امنیتی بالقوه در نظر گرفت.