چگونه یک گیبون ماده که در ژاپن به تنهایی در قفس محبوس شده بود باردار شد


[Source]

نگهبانان باغ وحشی در ژاپن بر این باورند که بالاخره متوجه شده‌اند که چگونه یک گیبون ماده با وجود زندگی در قفس خود باردار شده است.

در فوریه 2021، کارکنان باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی کوجوکوشیما در ناکازاکی وقتی مومو، یک گیبون 12 ساله با دست سفید، علی‌رغم نداشتن همراه مرد، زایمان کرد، متحیر شدند.

در 31 ژانویه، نگهبانان باغ وحش نظریه ای را در مورد چگونگی باردار شدن گیبون ماده اعلام کردند.

پس از آزمایش DNA از بچه گیبون، باغ وحش متوجه شد که پدر این نوزاد، Itō، یک گیبون نر 34 ساله است که در محوطه ای در مجاورت Momo’s نگهداری می شود.

اطلاعات بیشتر از NextShark: نامزد شورای شهر نیویورک می گوید که او را از پله های مترو پایین انداختند

جون یامانو، سرپرست باغ وحش، گفت: «دو سال طول کشید تا آن را بفهمیم، زیرا نمی‌توانستیم به اندازه کافی به جمع‌آوری نمونه‌ها نزدیک شویم – او از فرزندش بسیار محافظت می‌کرد. معاون.

اگرچه هیچ فیلم نظارتی برای تأیید وجود ندارد، نگهبانان باغ وحش معتقدند که مومو و ایتو توانستند از طریق سوراخ کوچکی به قطر حدود 0.3 اینچ در یک صفحه فولادی بین محفظه خود جفت شوند.

طبق گزارش‌ها، گیبون‌ها به نوبت صبح و بعدازظهر در محوطه نمایشگاهی مقابل قفس مومو به نمایش گذاشته می‌شوند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: دانش‌آموزان پس از اخراج اجباری مربی همجنس‌گرای دبیرستان Valor Christian در کلرادو، دست به اعتصاب زدند.

یامانو گفت: “ما فکر می کنیم به احتمال زیاد در یکی از روزهایی که Itō در فضای نمایشگاه بود، آنها از یک سوراخ با هم جفت کردند.”

این بچه میمون در حال حاضر حدود 4.4 پوند وزن دارد و تحت مراقبت مومو به سلامت رشد می کند.

به گفته یامانو، باغ وحش امیدوار است که با مومو و فرزندانش به ایتو منتقل شود.

اطلاعات بیشتر از NextShark: الکس لی 25 ساله جوانترین قانونگذار کالیفرنیا در 82 سال اخیر شد

اونا باید اول به هم عادت کنن. اما امیدوارم که آنها به عنوان یک خانواده با هم زندگی کنند.

هیدکی هیسانو، معاون مدیر باغ وحش گفت: “این زندگی ارزشمندی است که در جهان متولد شده است، ما به مراقبت از او ادامه خواهیم داد و امیدواریم که او زندگی طولانی سالمی داشته باشد.” CNN.

گیبون های سفید دست از کوچک ترین میمون ها هستند و هستند پستانداران در معرض خطر بومی آسیای جنوب شرقی گیبون ها صدای آواز بلندی دارند و می توانند از شاخه ای به شاخه دیگر با سرعت 35 مایل در ساعت تاب بخورند.

بیشتر از NextShark: «ما می‌نشینیم و تماشا می‌کنیم»: ترامپ برای بمباران روسیه، جنگنده‌های آمریکایی را با پرچم‌های چین مبدل می‌کند



منبع