چرا مایکل مور، فیلمساز به پیروزی میان دوره ای دموکرات ها اطمینان دارد

محور استدلال او مبنی بر اینکه این “رو-وبر” خواهد بود، هر روز در ایمیل ها تقویت می شود. در پیام شماره 21 (باور نکن) روز سه شنبه، او به موضوع تقدیرگرایی سیاسی، به ویژه روایت رسانه ای که حزب در قدرت لزوماً در انتخابات میان دوره ای ضعیف عمل می کند، پرداخت.

اما او به آنها چه خواهد گفت؟

مربوط: بایدن از شرکت های نفتی آمریکا می خواهد که سودهای بی سابقه ای را به مصرف کنندگان منتقل کنند

مور آن را “یک دوز مختصر صادقانه روزانه از حقیقت – و خوش بینی واقعی این حقایق به ما” می نامد. همچنین – در این لحظه از زمان – با اکثر کارشناسان سیاسی روبرو می شود که پیروزی جمهوری خواهان را در کارنامه خود می بینند.

«اگر شش ماه پیش به شما می‌گفتم، کانزاس را می‌شناسی، درست است؟ این یک ایالت بزرگ طرفدار سقط جنین است و تابستان امسال با اختلاف 60 درصدی سقط جنین را قانونی نگه می دارند.

در ماه گذشته، مایکل مور، مستندساز برنده جایزه اسکار، یک پیام روزانه با عنوان “سونامی میان دوره ای حقیقت مایک” را ایمیل کرده است که چرا معتقد است دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه آینده پیروز خواهند شد.

تفکرات سیاسی مور به مشاهدات انتقادی راست محدود نمی شود. اشتباهات دموکرات ها نیز مشهود است. او می گوید: «بزرگترین مانع کاری که من با سریال انجام می دهم، حزب دمکرات است. او در حال تماشای مناظرات انتخاباتی فرماندار دموکرات و ایالتی در تلویزیون عمومی سی اسپان آمریکا بوده است.

سپس فراخوانی مور برای رسیدن به غیر مؤمنان است. «همه کسانی که به این موضوع اهمیت می‌دهند، و احساس می‌کنند که دموکراسی ما می‌تواند به یک نخ آویزان باشد، اکنون «باید در این سه هفته اخیر کاری انجام دهد».

در نهایت، او توجه خود را به Boise، آیداهو جلب می کند، جایی که یک نامزد فعلی جمهوری خواه برای هیئت آموزش توسط یک گروه راست افراطی، Idaho Liberty Dogs تایید شد و به یک جوان ۱۸ ساله دبیرستانی و فعال مترقی شکست خورد. شیوا راجبهندری، که همچنین یکی از بنیانگذاران بخش Boise از گروه اقلیم Extinction Rebellion بود.

«اگر همزمان به شما می‌گفتم که در انتخابات کنگره در آلاسکا، یک ایالت قرمز سخت، نه تنها یک دموکرات پیروز نمی‌شود، بلکه یک دموکرات بومی آلاسکا برنده خواهد شد، دوباره باید این سوال را مطرح کنید که آیا از ذهنم خارج شده بود.»

اما پیش‌بینی سیاسی از زمانی که مور به درستی اعلام کرد که دونالد ترامپ در انتخابات ملی در سال 2016 برنده می‌شود، بر خلاف قضاوت رایج رسانه‌ها و کسب‌وکارهای نظرسنجی‌ها، به کار مور تبدیل شده است.

اما مور نکته دیگری نیز دارد که اغلب به آن اشاره می‌شود اما همیشه به آن توجه نمی‌شود، این است که بزرگترین گروه سیاسی در ایالات متحده جمهوری‌خواه یا دموکرات نیست، بلکه رای‌دهندگانی ندارند. این حزب بدون رأی، که شاید بالقوه‌ترین و در عین حال غیرقابل دسترس‌ترین حزب باشد، همان کسی است که مور می‌خواهد به آن برسد.

خواندن او شهری محور نیست. سال گذشته او نوشت که دموکرات‌ها نسبت به شورش 6 ژانویه کنگره «غبطه شورشی» دارند. “در اعماق روحت، در حالی که آنچه را که چشمانت باور نمی کرد در حال رخ دادن بود را تماشا می کردی، به من اعتراف کن که در آن لحظه وحشتناک در 6 ژانویه 2021، تو بودی – چگونه می توانم بگویم – حسود این فاشیست ها بودند که قیام کرده بودند و ما مدت ها قبل نبودیم.»

او می افزاید: «ما اینجا در پرتگاه یک انتخابات بسیار مهم ایستاده ایم و بزرگترین دشمن ما می تواند خود حزب دموکرات باشد.

مور نوشت: «تأثیر این نوع گزارش‌ها می‌تواند دردناک باشد – می‌تواند در سر یک آمریکایی معمولی نفوذ کند و آن را به هم بزند. شما می توانید شروع به احساس تخلیه کنید. میخوای ترک کنی شما شروع به باور می کنید که ما لیبرال ها هستند یک دسته بازنده و با این گونه فکر کردن به خود، اگر مراقب نباشید، شروع به تجلی روایت قدیمی در وجود می‌کنید.»

مور اصرار دارد که او صرفاً در پیش بینی سقوط دموکرات ها تحریک آمیز نیست. «من شصت و هشت سال دارم و وقت ندارم که درمورد آن کار کنم. من خیلی جدی هستم.»

مور دوست دارد در جهت دیگری حرکت کند. او اهل میشیگان است و ارتباط قوی با جنبش‌های ضد دولتی دارد – مور به دبیرستانی رفت که تری نیکولز، همدست بمب‌گذاری در اوکلاهما بود.

پیش‌بینی‌سازی در هر چرخه انتخاباتی کاری پرخطر است، اما به‌ویژه در این دور با بانکداری دموکرات‌ها می‌توانند نامزدهای جمهوری‌خواه را به یک تصمیم غیرمحبوب دادگاه عالی برای لغو تضمین‌های فدرال در مورد حق زنان برای سقط جنین سوق دهند. در همین حال، جمهوری خواهان بر روی نرخ تورم بالا، مشکلات اقتصادی و ترس از نرخ جرم و جنایت تمرکز لیزری دارند.

مور می‌گوید: «حزب غیر رای‌دهنده نمی‌دانند که سیاست چه سودی برای آنها دارد، آنها از ریاکاری منزجر هستند، بسیاری از درگیری‌های دیوانه‌کننده‌ای که ادامه دارد، و دیوانگی‌هایی که ترامپ تقویت کرد، بیزارند.» او عصر تلویزیون را روشن می کند و لزوماً به یک کانال خبری نمی رود بلکه به دنبال یک کمدی می گردد.

مور 68 ساله هفته گذشته که با تماس تلفنی تماس گرفت، به گاردین گفت که هدف او در واقع، سوراخ کردن تفکر گله ای است. او به سه نمونه اخیر اشاره می کند که در آنها هنجارهای سیاسی به اشتباه تفسیر شده اند.

مور پیش‌بینی می‌کند که انتخابات شاهد حضور بی‌سابقه رای‌دهندگان جوان‌تر خواهد بود که کارشناسان و مفسران اغلب دیدگاه‌هایشان را نادیده می‌گیرند. «اگر زمانی را با زنان بگذرانید، تصمیم دابز شخصاً و عمیقاً آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. این یک فرمان مذهبی بر اساس اصول محافظه کار کاتولیک بود.»

<span>عکس: گری کالتون/The Observer</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/17bLitiu3PcgKzzTzc6_KA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/fFNDkgVHTYsdCb5_melQAQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/0c866a3958421e1034651a129ad95313″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/17bLitiu3PcgKzzTzc6_KA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/fFNDkgVHTYsdCb5_melQAQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/0c866a3958421e1034651a129ad95313″/></div>
</div>
</div>
<p

<p>این بسیار ناامید کننده است و حتی من را به این سوال وا می دارد که چگونه می خواهیم این کار را انجام دهیم.  مشاوران حزب دموکرات خطوطی را تغذیه می کنند که بسیار لنگ و ضعیف هستند.  آن‌ها مانند یک جمهوری‌خواه به سراغ جوگولار نمی‌روند.  این الهام بخش مردم در خانه نیست.»</p>
<p>مور می گوید در هر مورد، تفکر متعارف به چالش کشیده شد.</p>
<p>«از اینکه هیچ کاری انجام نمی دهید خسته نشدید؟  این همه مزخرفات بن بست  یکی از راه‌های خنثی کردن این محدودیت این است که به دموکرات‌ها فرصتی برای تصویب قانون بدهیم و ببینیم چگونه کار می‌کند.  شاید کار نکند.  شاید آنها ایده های بدی دارند.  اما هیچ ایده و هیچ تصمیمی فلج نمی کند و کشور را لطمه می زند.  اگر اینطور صحبت کنیم، عادی صحبت کنیم، این می تواند کمک بزرگی باشد.»</p>
</div>
<p><br />
<br /><a href=منبع

عکس: گری کالتون/آبزرور

او می‌گوید که در مورد او، این می‌تواند به همین سادگی باشد که به پسرخاله‌ای که رای نمی‌دهد زنگ بزنیم و به او دلایلی بدهیم که چرا این بار مهم است و «او می‌تواند بعد از این به عدم رای دادن بازگردد».

من تحصیلات دبیرستانی دارم، بنابراین احتمالاً، شاید، نباید اخبار خود را از من می‌گرفتید، اگر در شش ماه گذشته به کانزاس، آیداهو و آلاسکا توجه می‌کردید، قرمز را می‌دیدید. پرچم‌ها بالا می‌روند.»