پیام یک حامی اولیه ترامپ به حزب جمهوری خواه: او را رها کنید

در جریان انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای فرمانداری پنسیلوانیا، مارینو به شدت از ترامپ به دلیل امتناع از حمایت از بارلتا، که در آن رقابت به داگ ماستریانو شکست خورد، انتقاد کرد. اکنون، او از جمهوریخواهان خود می خواهد که به کار خود ادامه دهند.

سایدز گفت: «همه آنچه مهم است، تفسیر است. “اگر این تصور ریشه دوانده باشد، واقعاً مهم نیست که دلیل واقعی چیست.”

در این نظرسنجی به‌اصطلاح تقسیم‌کننده‌های بلیت، یعنی جمهوری‌خواهان و مستقل‌هایی که در یک رقابت به دموکرات‌ها و در رقابت‌های دیگر به جمهوری‌خواهان رای دادند، به صفر رسید. در آریزونا، 20.9 درصد از تقسیم کنندگان بلیط گفتند که 6 ژانویه عامل اصلی در رای آنها بود. در پنسیلوانیا، این تعداد فقط 8.5٪ بود. این اعداد بسیار کم هستند، اما هر رای مهم است.

دو رقیب احتمالی ریاست جمهوری – معاون رئیس جمهور سابق مایک پنس و آسا هاچینسون فرماندار آرکانزاس – این موضع را اتخاذ کردند که ترامپ در 6 ژانویه بی پروا عمل کرده است، اگرچه آنها استدلال می کردند که او نباید تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.

او در ایمیلی گفت: «من فکر می‌کنم ما به تازگی در یک نبرد مهم پیروز شده‌ایم و به جمهوری‌خواهان پیام دادیم که انکار انتخابات و افراط‌گرایی یک بازنده با نوسان/رای‌دهندگان مستقل در ایالت‌هایی است که کلید قدرت سیاسی را در دست دارند». او گفت، اما خیلی زود بود که بگوییم دموکراسی آمریکایی “بیرون از جنگل” است.

هیچ نشانه ای از آن تا کنون وجود ندارد. همانطور که مگی هابرمن در ارزیابی آسیب های ناشی از اقدامات اخیر رئیس جمهور سابق و تحقیقات کمیته می نویسد، “ترامپ به طور قابل توجهی کاهش یافته است، یک حضور کوچک در چشم انداز سیاسی.”

کمپین ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شواهدی که نشان می دهد ترامپ در حزب جمهوری خواه ضعیف تر می شود، روز به روز در حال افزایش است و نامه مارینو تنها آخرین شاخص است.

بزرگ‌ترین تهدید برای تسلط دونالد ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه، همیشه از طرف هواداران خودش بوده است، نه آنهایی که همیشه از او متنفر بودند. بنابراین مهم است که یکی از اولین حامیان او علیه او تاب می خورد.

مایک دوهیم، یک استراتژیست جمهوری خواه، با اشاره به بدتر شدن تعداد نظرسنجی های ترامپ در تطابق های فرضی 2024، گفت: «رای دهندگان اولیه حزب جمهوری خواه در حال حرکت هستند. او افزود: «آنها از دفاع از هر حرف و عمل او خسته شده‌اند و خواستار «سیاست‌های مشابه و مبارزه بدون این همه درام» هستند.

سناتور جان تون، RS.D.، گفت که هیئت “با برخی از شاهدان معتبر مصاحبه کرده است.” سناتور شلی مور کاپیتو، RW.Va.، ضمن انتقاد از آنچه او «فرایند سیاسی» می‌خواند، گفت که ترامپ «مسئولیت‌هایی» برای شورش دارد.

واکنش نه چندان پرحاشیه حزب به خبر بزرگ روز دوشنبه را در نظر بگیرید: درخواست کمیته 6 ژانویه از وزارت دادگستری برای محاکمه ترامپ. این هیئت همچنین خلاصه اجرایی 154 صفحه‌ای از گزارش نهایی خود را منتشر کرد که به طور کامل روز چهارشنبه منتشر شد.

مارینو در مصاحبه ای گفت: «من فکر می کنم حزب جمهوری خواه باید هر کاری که باید انجام دهد تا از ترامپ دور شود. او مطمئناً، من فکر می‌کنم، برای شکست حزب در این انتخابات که در نوامبر داشتیم، تمام شده است. من عمیقاً از او ناامید هستم.»

الیز استفانیک، نماینده نیویورک، که مسئول پیام جمهوریخواهان است، با انتشار یک توییت، تحقیقات 6 ژانویه را “شبه حزبی” خواند. نماينده جيم جردن، رئيس آينده كميته نظارت مجلس، از اينكه به مك كارتي اجازه داده نشده بود متحدانش را در نمايندگي قرار دهد، شكايت كرد كه پس از آنكه نانسي پلوسي رئيس مجلس دو گزينه اول خود را رد كرد، آن را تحريم كرد. مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا، دموکرات‌های «کمونیست» را تعقیب کرد و به آدام کینزینگر نماینده ایلینویز، یکی از دو جمهوری‌خواه عضو کمیته، به‌عنوان «آدام گریه‌کننده» حمله کرد.

در فوریه 2016، زمانی که تام مارینو یکی از اولین اعضای جمهوری خواه کنگره شد که از ترامپ حمایت کرد، این تصمیم را “یکی از لحظات تغییر دهنده زندگی من” خواند و از نامزد ریاست جمهوری به عنوان صدای تازه ای که به وال وابسته نبود ستایش کرد. خیابان

بیشتر اوقات، جمهوری خواهان ترجیح می دادند موضوع را به هر چیز دیگری تغییر دهند – لایحه هزینه های پایان سال که بسیاری از جناح راست با آن مخالف هستند، افزایش اخیر مهاجران در امتداد مرز، مدیریت توییتر با مقالاتی درباره لپ تاپ هانتر بایدن در سال 2020 یا تأثیرات تورم. .

و حتی در مجلس – که هنوز هم بسیار کشور ترامپ است – واکنش کاملاً با یک عقب نشینی کامل و هماهنگ بود.

در سنا، ترامپ روز دوشنبه نیز پوشش سیاسی زیادی نداشت. تنها یک سناتور جمهوری خواه، تامی توبرویل از آلاباما، نامزد ریاست جمهوری او را تایید کرده است.

یکی از معدود نظرسنجی هایی که سعی در جداسازی این سوال داشت، این هفته منتشر شد. در نظرسنجی‌هایی که توسط «حفاظت از دموکراسی»، یک گروه نظارتی غیرحزبی، انجام شد، 46 درصد از رأی‌دهندگان در پنج ایالت میدان نبرد گفتند که جلسات استماع 6 ژانویه عاملی در تصمیم آنها بود. و یک گروه بزرگتر – 57٪ – گفتند که حداقل تا حدی در معرض این جلسات بوده اند.

در آن زمان، ترامپ هنوز درگیر نبرد سخت نامزدی با سناتور تد کروز از تگزاس بود و او در تلاش برای جلب حمایت مقامات منتخب بود. مارینو، دادستان سابق که نماینده یک منطقه روستایی در شمال پنسیلوانیا بود، فقط از او حمایت نکرد. او یک تقویت کننده پر سر و صدا و مغرور ترامپ بود که به هدایت مبارزات انتخاباتی خود در ایالت کمک کرد و پس از پیروزی به تیم انتقالی ریاست جمهوری خود پیوست.

در پایان نامه مارینو آمده است: «من از ترامپ حمایت نخواهم کرد، در واقع علیه او کمپینی می کنم. کشور ما سزاوار کسی است که بالغ باشد، به دیگران احترام بگذارد و صادق باشد که ملت ما را رهبری کند.»

جان سایدز، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه واندربیلت، گفت که این می تواند قوی ترین استدلال ضد ترامپ باشد: انکار انتخابات یک بازنده سیاسی است.

ترامپ افزود: «چند نفر از نزدیکانش را زیر اتوبوس انداخته است». “نمی داند وفاداری به چه معناست”؛ و “به شدت فاقد شخصیت و صداقت است.”

یک صفحه نمایش عکسی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در آخرین جلسه عمومی کمیته مجلس نمایندگان در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن در روز دوشنبه، 19 دسامبر 2022 نشان می دهد. (هایون جیانگ/نیویورک تایمز)

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

ترامپ برای مارینو و لو بارلتا، یکی از اعضای کنگره و رئیس مشترک ستاد انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا ابراز علاقه کرد و آنها را “رعد و برق و رعد و برق” خواند.

یک صفحه نمایش عکسی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در آخرین جلسه عمومی کمیته مجلس نمایندگان در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن در روز دوشنبه، 19 دسامبر 2022 نشان می دهد. (هایون جیانگ/نیویورک تایمز)

آیا شنیده های 6 ژانویه به او آسیب رساند؟

قوی ترین استدلال در پایگاه حزب جمهوری خواه رفتار ترامپ در مقام ریاست جمهوری نبود، بلکه این دیدگاه غالب بود که وسواس او در انتخابات 2020 به قیمت کرسی های مهم حزب جمهوری خواه در این سال تمام شد.

نماینده کوین مک کارتی از کالیفرنیا، جمهوری خواه ارشد مجلس، که شاید به خاطر داشت که به جمهوری خواهان معتدلی نیاز دارد تا از پیشنهاد او برای تصدی رئیس مجلس حمایت کنند، به همان اندازه که او به افراد سرسخت طرفدار ترامپ نیاز دارد، چیزی نگفت.

وی ادامه داد: این مرا تقویت می کند. چیزی که مرا نکشد قوی‌ترم می‌کند.»

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

مارینو نوشت، ترامپ برای جلب حمایت خود باید «بزرگ می‌شد و ریاست جمهوری می‌کرد و از نامزد کردن نامزدهای احتمالی با نام‌های تحقیرآمیز خودداری می‌کرد».

دموکرات‌ها تمایل دارند نگرش جمهوری‌خواهان نسبت به ترامپ را بدبینانه و نه اصولی ببینند و به یاد می‌آورند که چگونه بخش خوبی از حزب در اوایل سال 2021 به سمت او جمع شدند – سپس در سال 2022 مشتاقانه به دنبال تأیید او بودند.

ترامپ به عنوان رئیس جمهور، مارینو را به عنوان مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر انتخاب کرد، اگرچه مارینو پس از سؤالاتی در مورد سابقه اش در زمینه مواد افیونی از این کار کناره گیری کرد. او در سال 2019 بلافاصله پس از شروع پنجمین دوره ریاست جمهوری خود به دلیل مشکلات کلیوی مکرر از کنگره استعفا داد.

در نامه منتشر نشده ای که با نیویورک تایمز به اشتراک گذاشت، مارینو با حمله به فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که رئیس جمهور سابق در زمانی که جمهوری خواهان شروع به ادغام شدن با یکدیگر کردند، ترامپ را به خاطر “عملکردن مانند یک قلدر کودکانه” مورد انتقاد قرار داد. جایگزین احتمالی برای سال 2024

با این حال، چیزی که از آن غافل می شود این است که کمیته 6 ژانویه – به ویژه جلسات استماع ماهرانه آن در تابستان که میلیون ها بیننده را جذب کرد – به نظر می رسد حداقل یک عامل جزئی در ضرر جمهوری خواهان در سال جاری بوده است.

ترامپ به غرق شدن ادامه می دهد

دن فایفر، مدیر سابق ارتباطات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نوشت: «اگر حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان را با اختلاف زیادی برنده می شد و سنا را به پشتوانه نامزدهای ترامپ گرفته بود، واکنش به این مشکلات اخیر بسیار بسیار متفاوت بود. سه شنبه در خبرنامه Substack خود.

جانشینان مک کارتی وظیفه شناسانه به هیئت 6 ژانویه حمله کردند، اما هیچ فالانژی از جانشینان طرفدار ترامپ که دادگاهی را برای خبرنگاران در کاپیتول برگزار می کردند، وجود نداشت، هیچ رد نقطه به نقطه یافته های کلیدی کمیته.

وقتی اخیراً از سارا لانگول، مشاور جمهوری‌خواه که برای شکست دادن منکران انتخابات در مکان‌هایی مانند آریزونا و پنسیلوانیا کار می‌کرد، خواستم تا نقش دموکراسی را در انتخابات میان دوره‌ای ارزیابی کند، او محتاط بود.

ترامپ با هجوم معمولی پاسخ داد. او در سایت Truth Social نوشت: «این افراد متوجه نمی‌شوند که وقتی دنبال من می‌آیند، افرادی که عاشق آزادی هستند دور من جمع می‌شوند.»

در خلاصه آمده است: «این شواهد به یک نتیجه اساسی و سرراست منجر شده است: علت اصلی 6 ژانویه یک مرد بود، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، که بسیاری دیگر از او پیروی کردند. هیچ یک از رویدادهای 6 ژانویه بدون او اتفاق نمی افتاد.»

سناتور میچ مک کانل، رهبر اقلیت، به خبرنگاران در کاپیتول گفت: «تمام ملت می‌دانند چه کسی مسئول آن روز است. فراتر از آن، من هیچ مشاهدات فوری ندارم.»