پوتین اعتراف کرد که روسیه در جنگ اوکراین با “مشکلاتی” مواجه است و به تیم خود گفت که سریعتر تصمیم بگیرند

تفاوت در ترجمه ها قابل توجه است زیرا اگر پوتین واقعاً از کلمات “محدودیت های اقتصادی” استفاده کرده باشد، این عبارت نشان دهنده انحراف از خط معمول اظهارات پوتین است که نشان می دهد روسیه به خوبی تحت تحریم ها ایستاده است.

سخنرانی پوتین در شورای هماهنگی خود دو روز پس از آن صورت گرفت که وزیر دفاع روسیه اوکراین را به آماده‌سازی برای استفاده از “بمب‌های کثیف” رادیواکتیو متهم کرد که باعث نگرانی‌ها در مورد تشدید جنگ شد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه که هفته گذشته منتشر شد، بسیج نسبی پوتین از 300,000 نیروی ذخیره نظامی کشور در ماه سپتامبر، چالش های جدیدی را برای فرآیندهای تولید و نگهداری تولید ایجاد کرد. بانک مرکزی گفت که انتظار می‌رود این تمرین بر اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار تأثیر منفی بگذارد.

ولادیمیر پوتین در حال خاراندن سرش.

پوتین همچنین به تیم خود گفت که روند تصمیم گیری در درگیری را تسریع کنند.

سخنان پوتین توسط خبرگزاری فرانسه و رویترز که هر دو در روسیه فعالیت دارند، متفاوت ترجمه شده است. در حالی که کرملین نوشت که پوتین از عبارت “محدودیت های اقتصادی” استفاده کرد، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پوتین گفت روسیه به دلیل تحریم های جنگ با “مشکلات اقتصادی” مواجه است.

پوتین در جلسه هماهنگی تازه‌تشکیل شده گفت: «اکنون ما با نیاز به حل سریع‌تر مسائل مرتبط با پشتیبانی از عملیات نظامی ویژه و نیاز به مقابله با محدودیت‌های اقتصادی که بر ما تحمیل شده‌اند، مواجه هستیم، که واقعاً بدون اغراق بی‌سابقه است». شورایی که برای بهبود حمایت از تهاجم به اوکراین تشکیل شد، بر اساس متن رسمی کرملین.

اما به نظر می رسد اظهارات او – که به زبان روسی گفته شده و از تلویزیون پخش شد – توسط سازمان های خبری متفاوت ترجمه شده است.

ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک ادعای روسیه درباره «بمب‌های کثیف» را رد کردند و گفتند که «ادعاهای نادرست آشکار» روسیه «بهانه‌ای برای تشدید تنش» است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه اذعان کرد که کشورش در جنگ اوکراین با «مشکلاتی» مواجه است و به تیم خود گفت که روند تصمیم‌گیری در این درگیری را تسریع کنند.

اظهارات پوتین، که هشت ماه پس از حمله به اوکراین بیان شد، به منزله اذعان به چالش‌هایی تلقی می‌شد که روسیه با آن روبرو بوده است.

بر اساس ترجمه خبرگزاری فرانسه از این سخنرانی، پوتین به “مشکلات اقتصادی” در روسیه اشاره کرد.

  • پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعتراف کرد که کشورش با “مسائل” جنگ در اوکراین مواجه است.

  • ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی در مسکو در 16 می 2022.گتی ایماژ

    • معاونت پژوهشی بانک مرکزی نوشت: احیای فعالیت های اقتصادی در شهریور ماه متوقف شد. وی افزود: تا پایان ماه، شرایط اقتصادی بدتر شده بود.

      آن‌ها همچنین چند روز پس از انتشار گزارش‌های متعددی از سوی بانک مرکزی روسیه در ماه اکتبر به وقوع پیوست که محیط چالش‌برانگیز را برای اقتصاد این کشور تأیید کرد، حتی اگر به نظر می‌رسید که قیمت‌های انرژی قوی آن را تقویت کرده است.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع