پنس می گوید که مارک میدوز، رئیس سابق دفتر کاخ سفید ترامپ “خدمت خوبی به رئیس جمهور نکرد”

پنس میدوز

او گفت «روشن بود» که میدوز ترامپ را در برابر جلسات توجیهی ویروس کرونا در کاخ سفید تحت تأثیر قرار داد.

  • رئیس‌جمهور باید به تیم ارشد خود تکیه کند. کاری که ژنرال جان کلی در زمانی که رئیس ستاد کاخ سفید شد انجام داد و صادقانه بگویم بهترین روسای کارکنان کاخ سفید در طول تاریخ انجام داده‌اند، این است که اطمینان حاصل کند که تنها افرادی که این کار را انجام می‌دهند. در دفتر بیضی افرادی هستند که اعتبار حضور در آنجا را دارند و مطمئن می شوند که رئیس جمهور متوجه می شود که آنها در مورد چه چیزی صحبت می کنند، بنابراین او در موقعیتی است که می تواند تصمیماتی بگیرد که فقط یک رئیس جمهور می تواند بگیرد. “پنس گفت.

    او ادامه داد: «ژنرال کلی این دستور را ایجاد کرد، و متأسفانه، زمانی که میک مولوینی را ترک کرد، فکر می‌کنم بهترین سطح خود را به عنوان رئیس ستاد موقت برای تحقق آن انجام داد. “اما من از عملکرد مارک میدوز به عنوان رئیس ستاد ناامید شدم، به خصوص در پایان. از همان ابتدا، زمانی که مشخص بود که او رئیس جمهور را از جلسات مطبوعاتی کاخ سفید در مورد ویروس کرونا خارج کرده است، به معنای واقعی فکر می کنم. دوران تصدی او به عنوان رئیس ستاد به خوبی به رئیس جمهور خدمت نکرد.”

    کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید، بعداً در تابستان گذشته در جمع هیئت‌مدیره شهادت داد که می‌خواست رئیس وقت ستاد از آن خارج شود و به شورش در حال وقوع در آن روز در ساختمان کنگره توجه بیشتری کند.

    مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق روز یکشنبه گفت که از دوران تصدی مارک میدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید “ناامید” است و استدلال می‌کند که دستیار سابق ترامپ “خدمت خوبی به رئیس جمهور نکرده است”.

    پنس به مجری برنامه چاک تاد گفت که او احساس می‌کند که جلسات توجیهی روزانه ویروس کرونا در سال 2020 برای مردم مفید است، اما زمانی که میدوز به دولت پیوست، تغییری در احساسات رئیس‌جمهور نسبت به جلسات توجیهی ایجاد شد.

    مایک پنس در شبکه خبری NBC گفت که از دوران تصدی مارک میدوز، رئیس سابق دفتر کاخ سفید “ناامید” شده است.

  • میدوز به یک چهره کلیدی در تحقیقات کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان تبدیل شده است. به گفته کمیته مجلس نمایندگان، او در حالی که در این سمت خدمت می کرد، در تلاش های ناموفق ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 شرکت داشت. میدوز متعاقباً به دلیل امتناع از همکاری با این هیئت، به دلیل تحقیر جنایتکارانه کنگره بازداشت شد.

    “اما هنگامی که ما آن دوره سخت اولیه را با کووید گذراندیم و رئیس جدید ستاد کار خود را آغاز کرد، فشارها از یک ماه یا بیشتر پس از همه گیری شروع شد تا از جلسات توجیهی دور شویم.”

    میدوز از مارس 2020، در زمان شروع همه گیری ویروس کرونا، تا ژانویه 2021 به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید خدمت کرد.

    او گفت: “همیشه بر این باور بودم که در شرایط اضطراری بهداشت عمومی، اطلاعات بیشتر بیشتر است. ما خیلی سریع جلسات مطبوعاتی را به صورت روزانه آغاز کردیم. و فکر می کنم آنها به خوبی به کشور خدمت کردند.”

    معاون سابق رئیس جمهور احساس کرد که جلسات توجیهی در اوایل همه گیری به خوبی به مردم خدمت کرده است.

  • مارک میدوز، رئیس وقت کارکنان کاخ سفید، در سمت راست، نگاه می کند که مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت، در دیدار با امی کونی بارت در 29 سپتامبر 2020 در کاپیتول هیل صحبت می کند.ارین شاف/نیویورک تایمز از طریق AP, Pool

    • در طول مصاحبه پنس در برنامه «ملاقات با مطبوعات» شبکه NBC به صراحت گفت که از عملکرد میدوز در زمانی که نماینده سابق کنگره کارولینای شمالی از مارس 2020 تا ژانویه 2021 در کاخ سفید خدمت می کرد، بسیار هیجان زده بود.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع