همه نگاه ها به فرماندار نبراسکا، ریکتس برای جایگزینی سناتور ساسه

جانشین ساسه تا سال 2024 خدمت خواهد کرد، فرصت بعدی برای انتخابات ویژه برای کرسی. برنده آن انتخابات باید در سال 2026، زمانی که دوره ریاست ساسه به پایان می رسد، دوباره نامزد شود.

دن ولش، که تا زمانی که به طور غیرمنتظره‌ای در جریان تغییرات در کنوانسیون حزب ایالتی در ماه ژوئیه، رئیس جمهوری GOP بود، موافقت کرد که همه نگاه‌ها به ریکتس است تا صندلی را پر کند.

اوماها، نب (AP) – با توجه به اینکه بن ساسه ظاهراً آماده استعفا از کرسی سنای نبراسکا ایالات متحده برای ریاست دانشگاه فلوریدا است، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه جانشین موقت وی می تواند فرماندار پیت ریکتس باشد، شایع است.

ریکتس، که مانند ساسه یک جمهوری خواه است، در غیر این صورت به دلیل محدودیت های دوره پایان سال، شغل سیاسی خود را از دست خواهد داد.

ریکتس روز جمعه تایید کرد که خبر جدایی ساسه او را غافلگیر کرده است.

ریکتس گفت: «اولین باری که از طرح استعفای سناتور ساسه از سنای ایالات متحده مطلع شدم، دیروز بود که او با من تماس گرفت و به من اطلاع داد. تمرکز شماره یک من برای باقی مانده دوره ام.

فهلسون گفت که علیرغم سوالاتی در مورد چگونگی پر شدن کرسی، هیچ سوالی وجود ندارد که کدام حزب آن را کنترل خواهد کرد.

ریکتس در بیانیه ای گفت: «اگر تصمیم به پیگیری این انتصاب را بگیرم، تصمیم انتصاب را به فرماندار بعدی واگذار می کنم و روند تعیین شده برای همه نامزدهای علاقه مند را دنبال می کنم.

دانشگاه فلوریدا روز پنجشنبه تایید کرد که ساس تنها فینالیست ریاست مدرسه است و ساس اعلام کرده است که این سمت را بر عهده خواهد گرفت. فاهلسون، وکیلی که از دوستان نزدیک ساسه است، روز جمعه گفت که با توجه به فرآیند استخدام رئیس بعدی دانشگاه، “اوایل دسامبر استعفا می دهد.”

سناریوهای صعود ریکتس به سنای ایالات متحده طیف وسیعی از جانشین احتمالی او را در بر می گیرد که او را به عنوان جدیدترین سناتور ایالات متحده در نبراسکا معرفی می کند تا ریکتس خود را برای پر کردن کرسی منصوب کند. با این حال، ریکتس بعد از ظهر جمعه بیانیه‌ای صادر کرد که به نظر می‌رسد انتصاب خود را رد می‌کند.

او گفت: «نبراسکا یک ایالت کاملاً جمهوری‌خواه است و هر کسی که این انتصاب را انجام دهد جمهوری‌خواه خواهد بود».



منبع

دفتر وزیر امور خارجه نبراسکا تأیید کرد که هیچ چیزی در قانون نبراسکا وجود ندارد که فرماندار فعلی را از انتصاب خود باز دارد. و به گفته جین کلیب، رئیس حزب دموکرات نبراسکا، اکثر دموکرات ها از او انتظار داشتند که این کار را انجام دهد.

اگر ساسه بعد از آن سنا را ترک کند، زمانی که ریکتس از سمت خود برود، فرماندار تازه انتخاب شده جانشین ساسه را منصوب می کند. جیم پیلن جمهوری خواه – که به شدت از سوی ریکتس برای جانشینی او حمایت شده است – در انتخابات فرمانداری در نوامبر پیروز می شود.

ولش گفت: «من با او صحبت نکرده‌ام، بنابراین نمی‌دانم برنامه‌های او چیست.» این احتمالاً او را نیز غافلگیر کرده است.

فاهلسون گفت: «اگر او کاندیدای واضح این شغل باشد، خودخواهی نیست. و هیچ کس در آن بیرون وجود ندارد که در سطح او باشد. او معاصرانی ندارد.»

کلیب روز جمعه گفت: «ریکتز تشنه قدرت است و هر کاری انجام می‌دهد تا خودش را بفرستد یا کسی را که پاسخگوی او باشد.» “نبراسکایی ها به درهای گردان، صندلی های موسیقی و حکومت تک حزبی گره خورده اند.”

سوال این است که آیا ریکتس این شغل را می خواهد؟

اگر ساسه قبل از 3 ژانویه استعفا دهد، ریکتس همچنان می تواند جانشین خود را تعیین کند، و بیانیه فرماندار روز جمعه به این موضوع اشاره نکرد که اگر ساسه قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ریکتس استعفا دهد، چه خواهد کرد. دفتر فرمانداری بلافاصله پیامی برای شفاف سازی ارسال نکرد.

در حالی که برخی از خودی های سیاسی نگران بودند که ریکتس خود را به این کرسی منصوب کند، بوی خودخواهی بیش از حد به مشام می رسد، برخی دیگر در حزب جمهوری خواه ایالت از این احتمال بی توجه بودند.

مارک فاهلسون، رئیس سابق حزب جمهوری خواه نبراسکا، گفت: “من فکر می کنم نامزد واضح پیت ریکتس است، و اگر او می خواهد سناتور ایالات متحده شود، باید آن را انتخاب کند.”