نماینده اریک سوالول در جریان هوا می آموزد که ترامپ چند سند طبقه بندی شده گرفته است

روزنامه تایمز روز دوشنبه گزارش داد که دولت از زمان ترک ریاست جمهوری ترامپ بیش از 300 سند با علامت های طبقه بندی شده را بازیابی کرده است.

سوالول، یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، گفت که اسناد فوق محرمانه اغلب برای محافظت از نیروهای نظامی ایالات متحده یا محافظت از اسرار هسته ای و تلاش های ضد تروریسم به این عنوان تعیین می شوند.

مقامات وزارت دادگستری در ماه ژوئن هر گونه مطالب اضافی را احضار کردند، اما پس از آن که ویدئوهای امنیتی و اطلاعات متحدان ترامپ به آن‌ها این باور را داد که مواد بیشتری در مجتمع فلوریدا ذخیره شده است، اجازه جستجو را دادند.

سوالول در حالی که از گزارش نیویورک تایمز در جریان مصاحبه خود با MSNBC مطلع شد، گفت: «عیسی». “آن خیلی زیاد است.”

و بنابراین، می دانید که 300 صفحه، تنها یک راه پله زیرزمین دورتر در یک خانه ساحلی باز جایی نیست که شما آن اطلاعات را بخواهید، به خصوص در دستان کسی که پرزیدنت بایدن فکر می کرد حتی نباید قادر به دریافت اطلاعات طبقه بندی شده باشد.

این رقم بین سه دسته از اسناد بازیابی شده در موارد جداگانه تقسیم شد: حدود 150 سند که در ماه ژانویه به آرشیو ملی تحویل داده شد، دسته دیگری که توسط دستیاران ترامپ در ژوئن به وزارت دادگستری تحویل داده شد و اسنادی که توسط FBI در آن ضبط شد. جستجوی ملک در 8 اوت.

حکم بازرسی نشان داد که ترامپ به دلیل نقض احتمالی قانون جاسوسی تحت تحقیق است.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

او گفت: «فقط به خاطر بینندگان شما، دلیل اینکه آنها به عنوان “فوق سری” علامت گذاری می شوند به این معنی است که اغلب به محافظت اجباری از نیروهای ما مربوط می شود. «بنابراین، اطلاعاتی در مورد محل استقرار نیروهای ما که نمی‌خواهیم کسی بداند زیرا می‌تواند آنها را در معرض خطر قرار دهد. این می تواند به موقعیت هسته ای ما یا موضع هسته ای دشمنان ما مربوط باشد.»

نماینده اریک سوالول (D-Calif.) روز دوشنبه به گزارش جدیدی مبنی بر اینکه دولت فدرال بیش از 300 سند طبقه بندی شده را در سال جاری از املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در فلوریدا بازیابی کرده است، واکنش نشان داد.

پس از تحویل اولین مجموعه از اسناد در ژانویه، گزارش شده است که مقامات نگران این بودند که مواد حساس تری از کاخ سفید به استراحتگاه پالم بیچ برده شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن، ترامپ را از دریافت گزارش‌های اطلاعاتی که به طور سنتی به روسای جمهور سابق ارائه می‌شد، به دلیل «رفتار نامنظم» و نگرانی‌هایی که ممکن است اطلاعات را به اشتراک بگذارد، منع کرد.