من یک دانشمند و یک مدل هستم. روزهای من شامل برچسب زدن تمساح ها، شکار مار پیتون و ژست گرفتن در رویدادهای مجلل با کفش های پاشنه دار و آرایش کامل است.


عکس زنی با بیکینی در کنار عکس دیگری که همان زن را در حال مهار تمساح آمریکایی نشان می دهد.

رزی مور در یک عکس مدلینگ، که توسط عکاس مایکل اومالی گرفته شده است، و با تمساح آمریکایی.مایکل اومالی؛ رزی مور

  • رزی مور دانشمندی است که با کوسه‌ها و خزندگان کار می‌کند – و همچنین مدل‌سازی را در کنار هم انجام می‌دهد.

  • بعضی روزها او در مزرعه است و به تماشای بیرون آمدن کروکودیل ها می پردازد، بعضی روزها در حال عکاسی زیر آب است.

  • او گفت وقتی افرادی که او را به عنوان یک مدل می شناسند متوجه می شوند که او یک دانشمند است، بیشتر به او احترام می گذارند.

این یک مقاله گفته شده بر اساس گفتگو با رزی مور، زمین شناس و مدل 26 ساله ساکن فلوریدا است. مقاله برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

من در اصل اهل میسوری هستم. من با برادران و زیبایی شناسی چوب چوبی بزرگ شدم. ما همیشه چهار چرخ و نهرها و چیزهایی از این قبیل داشتیم، بنابراین فکر می‌کنم قطعاً به همین دلیل است که من در فضای باز هستم.

در تمام زندگی‌ام فکر می‌کردم کوسه‌ها جالب‌ترین چیز هستند، بنابراین فکر کردم، “می‌خواهم به فلوریدا بروم و راهی برای کار با کوسه‌ها پیدا کنم.” زمانی که 20 ساله بودم به فلوریدا نقل مکان کردم تا در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا شرکت کنم و در علوم محیطی تحصیل کنم. در مقطع کارشناسی ارشد، من علوم زمین را مطالعه کردم، که شامل سنجش از دور و GIS می‌شود، و اساساً از داده‌ها برای فهمیدن اینکه چیزها کجا هستند و چرا هستند، استفاده می‌کردم. من با منابع آبی و همچنین خزندگان مهاجم و کروکودیل ها کار زیادی کردم.

اکنون در بخش دولتی در شهر دلری کار می کنم و مدیریت منابع آب را انجام می دهم. من همچنین کارهای دیگری را در کنار انجام می‌دهم، از جمله شکار پیتون، غواصی کوسه‌ها، و برچسب زدن گونه‌های مختلف مانند تمساح.

من هم مدل می کنم.

مردم همیشه در اینستاگرام به شوخی می گویند که من شبیه هانا مونتانا هستم، زیرا پست می گذارم و در میدان خواهم بود و کارهای دیوانه کننده انجام می دهم یا تا کمرم در گل و لای می مانم، و بعد از آن می دانند که من در آن خواهم بود. یک رویداد لاکچری با مو و آرایش کامل و کفش پاشنه بلند و لباس.

زن بودن در علم

کار من دقیقاً بین زیست شناسی و فناوری قرار دارد که هر دو کاملاً مردانه هستند. زمانی که برای اولین موقعیت خود در زمینه علوم زمین مصاحبه می‌کردم، سه یا چهار مصاحبه انجام دادم و هر یک تقریباً کاملاً مرد در اتاق بودند. این مصاحبه با شش مرد میانسال و سپس من بود، و زمانی که زنان حضور داشتند، یا منشی بودند یا کارمندان کوچکتر.

زنان بسیار بیشتری در حال ورود به علوم زیستی هستند، اما افرادی که بیشترین تجربه و ارشدیت را دارند همچنان مردان هستند، و در فناوری حتی این موضوع کج‌تر است. مدتی طول می کشد تا زنان بیشتری در پست های رهبری تصاحب شوند.

من همیشه زنان را تشویق می‌کنم که وارد این حوزه‌ها، به‌ویژه فناوری شوند. شما با داشتن همکلاسی‌های اکثراً مرد و چیزهای دیگری از این قبیل دست و پنجه نرم می‌کنید، اما در پایان روز، قطعاً ارزشش را دارد و انجام آن کار جالبی است.

من چندین سال است که چیزهای واقعا شگفت انگیز زیادی را دیده ام که با حیات وحش کار می کنند. یکی از جالب‌ترین چیزها تماشای بچه‌های کروکودیل وحشی بود که از تخم بیرون می‌آمدند و در واقع از پوسته‌شان بیرون می‌آمدند.

من عاشق غیرقابل پیش بینی بودن هستم. شما هرگز نمی دانید که قرار است چه چیزی را ببینید. شما می توانید با فکر اینکه یک روز عادی است بیرون بروید، اما بعداً گریزان ترین ماری را پیدا می کنید که قبلاً در زندگی خود ندیده اید و می تواند دیوانه ترین شب باشد.

زنی با بیکینی که روی چوبی بر فراز رودخانه ای در جنگل ژست گرفته است.

رزی مور توسط عکاس Michael O’Malley از DVSK ثبت شده است.مایکل اومالی

به عنوان یک مدل، وقتی مردم متوجه می شوند که شما یک دانشمند هستید، احترام آنها نسبت به شما تغییر می کند

من در واقع مدلینگ را شروع کردم زیرا بعد از نقل مکان به فلوریدا وارد غواصی آزاد و غواصی کوسه شدم. جای کوچکی برای دختران وجود دارد که می توانند به خوبی شیرجه بزنند تا با کوسه ها یا زیر آب مدل شوند، بنابراین شروع کردم به ملاقات با عکاسان برای عکسبرداری از محصولات و مواردی از این دست.

سپس به کار و ایجاد روابط با برندها ادامه دادم. اکنون با چند شرکت پوشاک و نوشیدنی قرارداد دارم و همچنین با آژانسی که مدلینگ رویدادهای لوکس انجام می دهد، قرارداد بسته ام. بسیاری از رویدادهای سطح بالا اینجا در فلوریدا جنوبی وجود دارد، بنابراین هر زمان که آنها نیاز به کارکنان مدل برای آن داشته باشند، من نیز این کار را انجام می دهم.

شغل من در مدلینگ و علم روز و شب متفاوت است. در علم، افرادی که معمولاً توسط من احاطه شده اند، بسیار سر به زیر هستند، مانند یک نوع شلوار خاکی. و افرادی که معمولاً برای کنسرت های مدلینگ در اطراف آنها هستم، حال و هوای سطح بالایی دارند.

من فکر می کنم کار در علم رضایت بخش تر است زیرا احترام بیشتری دارد. به عنوان یک مدل، وقتی با کسی صحبت می کنید و او متوجه می شود شما یک دانشمند هستید، تقریباً مانند احترام به شما تغییر می کند. وقتی مردم فکر می‌کنند که شما فقط مدل هستید، تقریباً احساس می‌کنند که کمتر به شما فکر می‌کنند، در حالی که وقتی می‌دانند شما حرفه‌ای محترمانه دارید، مانند چیزی در آنها می‌چرخد و بیشتر به شما احترام می‌گذارند.

از طرف دیگر، در دنیای علم، فکر می‌کنم مردم به این واقعیت که من مدل‌سازی می‌کنم احترام می‌گذارند، بنابراین جالب است که یک طرف پیش می‌رود اما از طرف دیگر نه.

ماجراجویان تلویزیون تقریباً همیشه مرد هستند

همه همیشه می گویند: “من هرگز از کسی که شبیه شماست چنین انتظاری را ندارم”، به خصوص چیزهای در فضای باز، مانند گرفتن مار پیتون یا تمساح. خیلی خوب است که آن چیزی نباشیم که همه انتظار دارند، اما من فکر می کنم که نشان دهنده فقدان بازنمایی در رسانه ها است.

همانطور که در تلویزیون می بینید، ماجراجویان تقریباً همیشه مردان هستند، مانند استیو اروین، ایندیانا جونز یا بیر گریلز. بسیاری از کودکان تمایل بیشتری به فعالیت هایی دارند که می آموزند توسط اعضای جنس خودشان ترجیح داده می شود. بنابراین من فکر می‌کنم که اختلاف در نمایندگی نه تنها نظرات مردم را در مورد اینکه چه کسی این نوع کارها را انجام می‌دهد منحرف می‌کند، بلکه باعث می‌شود دختران جوان به دنبال مشاغل حیات وحش در فضای باز نباشند.

اما وقتی به فلوریدا نقل مکان کردم، دخترانی را در اینستاگرام پیدا کردم که واقعاً غواصان رایگان خوبی بودند و به نوعی مرا تحت فشار قرار دادند تا وارد آن شوم. بنابراین، اگرچه رسانه‌های جریان اصلی کار زیادی برای زنان ماجراجو انجام نمی‌دهند، من فکر می‌کنم با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، دخترانی مثل من می‌توانند به مخاطبان هدفمندی دست یابند و این ممکن است تأثیری داشته باشد.

بعد از اینکه ویدیویی که پست کردم در فضای مجازی پخش شد، در واقع یک دسته دختر کوچک از سرتاسر دنیا به سراغم آمدند، از جمله دخترانی از کشورهای خارجی که به سختی انگلیسی صحبت می کردند. آن‌ها در اینستاگرام برای من پیام‌های صوتی می‌فرستادند یا مادرانشان به آن‌ها اجازه می‌دادند یک ویدیو برای من بفرستند و فقط از من سؤال می‌کردند که چگونه وارد علم شوم. من یک دختر کوچک داشتم که به من گفت که واقعاً چگونه مارها را دوست دارد، و این فقط زیباترین ویدیوی تاریخ بود.

در اینستاگرام من بسیاری از عکس‌های مدلینگ خود را منتشر می‌کنم، اما مطمئن می‌شوم که برای تبلیغ آن تصویر ماجراجویانه، پست کردن چیزهای حیات وحش و فضای باز را در اولویت قرار می‌دهم، بنابراین می‌توانم به دختران دیگر نشان دهم که سرگرمی‌ها و بیرون رفتن خوب است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع