مشاور ارشد ترامپ برای شهادت در پرونده اسناد مارآ لاگو مصونیت اعطا کرد

گاردین اولین بار گزارش داد که وزارت دادگستری در حال بررسی اعطای مصونیت استفاده از پاتل در صبح چهارشنبه است. دستور مصونیت، که توسط وال استریت ژورنال تایید شد، ساعاتی بعد به وکلای پاتل مخابره شد.

<span>عکس: Anna Moneymaker/Getty Images</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/HrAhm.Jx1UdVeKXs_ExD8w–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/b5c2cea78966388c1ed2a546d24bb5d2″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/HrAhm.Jx1UdVeKXs_ExD8w–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/b5c2cea78966388c1ed2a546d24bb5d2″/></div>
</div>
</div>
<p>یکی از منابع گفت، وزارت دادگستری همچنین والت نائوتا، خدمتکار ترامپ را تحت فشار قرار داده است تا برای مصاحبه بیشتر به سوالات پاسخ دهد که چگونه ترامپ به او دستور داده تا جعبه‌هایی را از انباری در مار-آ-لاگو که در آن اسناد طبقه‌بندی شده پنهان شده بود، خارج کند.</p>
<p>منابع گفتند، اما پس از اینکه بریل هاول، قاضی رئیس دادگاه منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن موافقت کرد که پاتل به طور موجه می تواند باور کند که دلیلی برای ادعای پنجمین موضوع دارد، وزارت دادگستری درخواست دستوری داد که به او مصونیت محدود از تعقیب قضایی داده شد که اواخر هفته گذشته اعطا شد.</p>
<p>دادستان ها فقط به عنوان آخرین راه حل به شهود مصونیت اعطا می کنند، به ویژه در پرونده های پرمخاطب، زیرا تعقیب بالقوه آنها را در آینده بسیار دشوارتر می کند و این حرکت نیازمند تایید داخلی در بالاترین سطوح وزارت دادگستری است.</p>
<p>مصونیت – ابزار قدرتمندی که شاهدان را وادار می‌کند تا با این قول که به دلیل اظهارات یا اطلاعاتی که از اظهاراتشان به دست می‌آید تحت تعقیب قرار نخواهند گرفت، شهادت دهند – از 2 نوامبر اعمال می‌شود و اهمیت شهادت او را برای تحقیقات جنایی نشان می‌دهد.</p>
<p>نائوتا از مصاحبه مجدد با دادستان ها – به توصیه وکیلش که همچنین نماینده پاتل است – مقاومت کرده است، پس از اینکه آنها نشان دادند که نسبت به گزارش اولیه او در مورد انتقال اسناد از اتاق ذخیره شک دارند و احتمال متهم کردن او به ممانعت را مطرح کردند.</p>
</div>
<p><br />
<br /><a href=منبع

ترامپ در هفته‌های اخیر ادعای محرمانه‌سازی همه اسنادی را که در اختیار دارد دو برابر کرده است، در حالی که دفتر او گفته است که ترامپ دستور ثابتی صادر کرده است که اسنادی را که به اقامتگاه کاخ سفید برده شده بود به طور خودکار از حالت طبقه‌بندی خارج می‌شوند.

ترامپ به هانیتی گفت: «افراد مختلف چیزهای مختلفی می گویند، اما همانطور که من فهمیدم، اگر رئیس جمهور ایالات متحده هستید، می توانید فقط با گفتن این که از طبقه بندی خارج شده است، از طبقه بندی خارج کنید، حتی با فکر کردن به آن.

ترامپ و مشاورانی مانند پاتل از زمان جستجوی مار-آلاگو مکرراً ادعا کرده اند که اسناد ضبط شده از طبقه بندی خارج شده است، اگرچه هیچ مدرکی به دست نیامده است و وکلای ترامپ این اظهارات را در پرونده های دادگاه تکرار نکرده اند، زیرا ممکن است برای دروغگویی با مجازات مواجه شوند.

اما تمرکز وزارت دادگستری بر حذف طبقه بندی نشان می دهد که دادستان های فدرال آن را مربوط به تحقیق در مورد نگهداری اسناد توسط ترامپ در ملک فلوریدا می دانند و همچنین اینکه آیا خود پاتل می خواست در صورت نادرست بودن ادعاهایش مانع یا ممانعت از تحقیقات شود.

به گفته منابع، پاتل پنجمین متمم خود را در مورد حق خود علیه خود مجرمانگی بودن به مجموعه ای از سؤالات مطرح کرد، اگرچه مبنای برخی از آنها روشن نبود. حتی اگر اسناد از طبقه بندی خارج نمی شدند، اظهارات عمومی نادرست احتمالا جرم نخواهد بود.

به گفته دو منبع آگاه، دادستان‌های فدرال که نگهداری غیرمجاز اسناد دولتی بسیار حساس دونالد ترامپ را در دارایی‌اش در مارآلاگو بررسی می‌کنند، پس از اعطای مصونیت محدود به او از تعقیب، شهادت را از کش پاتل، مشاور ارشد او دریافت خواهند کرد.

وضعیت اسناد مهم است، زیرا اگر دادستان‌ها بتوانند ثابت کنند که مواردی که اف‌بی‌آی در ماه اوت دستگیر کرده بود از طبقه‌بندی خارج نشده‌اند، می‌تواند یک پرونده انسداد احتمالی را تقویت کند که ادعا می‌کند ترامپ از این ادعاها به عنوان بهانه‌ای برای عدم بازگرداندن سوابق قبلی استفاده کرده است. احضار شد.

اما تمایل وزارت دادگستری برای اعطای مصونیت استفاده به پاتل نشان می دهد که آنها چقدر شهادت او را مهم می دانند زیرا دادستان ها به جمع آوری مدارک علیه ترامپ از طریق دستیاران فعلی و سابق او ادامه می دهند.

مربوط: متحدان ترامپ کلارنس توماس را کلیدی برای تلاش برای به چالش کشیدن انتخابات 2020 می دانستند

عکس: آنا مانی میکر/گتی ایماژ

این منابع گفتند که علاقه وزارت دادگستری به پاتل بر این ادعا است که اسناد کشف شده در مار-آلاگو از حالت طبقه بندی خارج شده است، چگونه اسناد به این ملک ختم شده است، و چگونه دستیاران و وکلای ترامپ به درخواست ها برای بازگرداندن آنها پاسخ داده اند. .

به عنوان مثال، در تحقیقات مانع تراشی که توسط رابرت مولر، بازرس ویژه سابق، بازرسی از ترامپ انجام شد، دادستان‌ها به این نتیجه رسیدند که اظهارات نادرست رئیس‌جمهور سابق درباره روابط کمپین خود با روسیه تنها در صورتی می‌تواند جرم تلقی شود که او آنها را به کنگره یا FBI برساند.

از آنجایی که پاتل مشاور نزدیک ترامپ است – او با رئیس جمهور سابق رابطه شخصی دارد – که همچنین به عنوان یکی از نمایندگان او در آرشیو ملی منصوب شد، انتظار می رود وزارت دادگستری از پاتل در مورد شرایط پشت اسناد در Mar- بپرسد. الف-لاگو.

تلاش برای تضمین شهادت پاتل پس از احضار او در اوایل ماه جاری برای شهادت در مقابل هیئت منصفه فدرال در واشنگتن تشدید شد که شواهدی درباره سوء استفاده ترامپ از اسناد دولتی و ممانعت احتمالی ترامپ در برابر بازگرداندن برخی سوابق را می شنید.

ترامپ همچنین به شان هانیتی، مجری شبکه فاکس نیوز، در پاسخ به این سوال که از چه رویه‌هایی برای از حالت طبقه‌بندی اسناد استفاده می‌کند، ادعا کرد که روسای جمهور این اختیار را دارند که با قدرت فکر، اسناد را از طبقه‌بندی خارج کنند.