لیز چنی می‌گوید که او ترجیح می‌دهد با زنان دموکرات با پیشینه امنیت ملی خدمت کند تا قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه مانند مارجوری تیلور گرین و لورن بوبرت.

در همین حال، گرین و بوبرت، زنان جمهوری‌خواه که به ترتیب نماینده مناطقی در جورجیا و کلرادو هستند، برخی از برجسته‌ترین دانشجویان سال اول جمهوری‌خواه در گروه خود هستند. هر دو زن به دلیل مخالفت با سیاست‌های دموکرات و همسویی با گروه‌های همسو با MAGA که عمیقاً از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت می‌کنند، به چهره‌های شناخته شده ملی تبدیل شده‌اند.

او به روزنامه گفت: «آنها افرادی هستند که تلاش می کنند کار درست را برای کشور انجام دهند.

قانونگذار جمهوری‌خواه به نیویورک‌تایمز گفت که او به خوبی از تفاوت‌های ایدئولوژیکی که زنان با آن برخورد می‌کنند آگاه است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    این زن کنگره معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک بود در حالی که پدرش، معاون سابق رئیس جمهور دیک چنی، در زمان جورج دبلیو بوش خدمت می کرد. او همچنین به عنوان معاون اصلی دستیار وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه در دولت دوم بوش خدمت کرد.

    او افزود: “اما آنها عاشق این کشور هستند، تکالیف خود را انجام می دهند و افرادی هستند که در تلاش هستند تا کار درست را برای کشور انجام دهند.”

    کار چنی در کمیته مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی شورش کنگره نشان دهنده تمایل او برای همکاری با قانونگذاران دموکرات علیرغم اختلافات ایدئولوژیک است. در مصاحبه اخیر با نیویورک تایمز، قانونگذار وایومینگ ترجیح می دهد با قانونگذاران زن دموکرات برجسته با پیشینه امنیت ملی در مقابل زنان کنگره جنجالی جمهوری خواه که در اتاق پایین خدمت می کنند، کار کند.

    لیز چنی

    پس از اینکه چنی در ماه می 2021 به دلیل رد مدام ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد انتخابات 2020 از سمت خود برکنار شد، به چهره یکی از جناح های حزب جمهوری خواه تبدیل شد که هنوز قاطعانه محافظه کار هستند اما به رئیس جمهور سابق وابسته نیستند.

    لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با ورود به کاپیتول هیل در سال 2017 به سرعت در رتبه های سیاسی حزب جمهوری خواه ترقی کرد و در نهایت تنها دو سال پس از دوره تصدی خود در کنگره به شماره 3 جمهوری خواه مجلس نمایندگان تبدیل شد.

    نماینده لیز چنی از وایومینگ.AP Photo/Manuel Balce Ceneta

    • چنی که سال گذشته با خروج آمریکا از افغانستان مخالف بود، پیشینه عمیقی در سیاست خارجی دارد.

      او به روزنامه گفت: «من خیلی ترجیح می‌دهم با میکی شریل و کریسی هولاهان و الیسا اسلاتکین خدمت کنم تا مارجوری تیلور گرین و لورن بوبرت، حتی اگر در اصل من قطعاً با زنان دموکراتی که به آنها اشاره کردم اختلافات زیادی دارم.»

      شریل، خلبان سابق هلیکوپتر نیروی دریایی و دادستان سابق فدرال، برای اولین بار در سال 2018 از یکی از مناطق حومه نیوجرسی به عنوان عضو مجلس نمایندگان انتخاب شد. در حالی که اسلاتکین، تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی، در آن سال به عنوان یک منطقه خارج از دیترویت انتخاب شد.

      او همچنین از حامیان سرسخت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین است و به شدت از جمهوری‌خواهانی که خود را با چهره‌های دلسوز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همسو می‌کنند، انتقاد می‌کند و آنها را «شاخه پوتینی حزب جمهوری‌خواه» می‌خواند.

      چنی می گوید که او ترجیح می دهد با دموکرات های زن که به امنیت ملی فکر می کنند بیش از MTG و بوبرت خدمت کند.