لپ تاپ هانتر بایدن با شنیدن این هفته به دستگاه تحقیقات جمهوری خواهان پرتاب می شود

جو بایدن پیشتر دریافت مبالغ خارجی را در جریان مناظره ریاست جمهوری 2020 رد کرده بود.

جلسه استماع بایدن در روز چهارشنبه: جلسات استماع خانواده بایدن در 8 فوریه آغاز می شود، زیرا مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان توییتر و لپ تاپ هانتر بایدن را بررسی می کنند

هانتر بایدن از وزارت دادگستری، دادستان کل دلاور درخواست می کند که توزیع اطلاعات لپ تاپ را بررسی کند

آبه لاول، یکی از وکلای هانتر بایدن، گفت که اقدامات انجام شده با لپ تاپ “بیش از یک تحقیق کامل است و بسته به واقعیت های حاصل، ممکن است تحت قوانین مختلف پیگرد قانونی داشته باشد.”

بایدن، ترامپ و پنس تنها نیستند: میلیون‌ها نفر به اسناد حساس دسترسی پیدا می‌کنند، سوء استفاده از آنها رایج است

چه کسی از توییتر شهادت می دهد؟

جلسه استماع نظارت، یک روز پس از سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه برگزار می شود، ویترینی از تحقیقات جمهوری خواهان در مورد رئیس جمهور دموکرات است. اما قانونگذاران دموکرات این تحقیق را به عنوان تئوری های توطئه “فوق حزبی” که رد شده است، محکوم کردند.

نیویورک پست در اکتبر 2020 – هفته‌ها قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری – در مورد ایمیل‌هایی درباره معاملات تجاری هانتر بایدن در اوکراین و پیوندهای احتمالی با پدرش گزارش داد.

این کمیته از اف‌بی‌آی اطلاعاتی درباره رابطه هانتر بایدن با جیاکی «جکی» بائو که قانونگذاران او را با حزب کمونیست چین شناسایی کردند، خواست. به گفته این کمیته، بائو به هانتر بایدن کمک کرد تا در سال 2017 معامله ای را برای خرید گاز طبیعی مایع آمریکا از طریق CEFC China Energy انجام دهد.

این کمیته از وزارت خزانه داری درخواست کرد اسنادی درباره 150 هشدار از بانک های آمریکایی درباره تراکنش های مشکوک مربوط به هانتر بایدن و جیمز بایدن، برادر رئیس جمهور آمریکا ارائه کند. کمیته همچنین از گروه مدیریت ثروت خصوصی Prewitt Mahler Tucker درباره مدیریت مالی هانتر بایدن از جمله “معاملات تجاری مشکوک” پرسید.

جو بایدن بارها و بارها انکار کرد که از معاملات تجاری پسرش منفعت دریافت کرده است. اما جمهوری خواهان حقیقت او را زیر سوال بردند.

این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: جلسه تحقیقات هانتر بایدن: جمهوری خواهان با لپ تاپ و معاملات چین موافقت می کنند





منبع

این کمیته مدیران سابق توییتر را به عنوان شاهد برای جلسه فراخواند: یوئل راث، رئیس سابق امنیت و اعتماد جهانی. ویجایا گاد، افسر ارشد حقوقی سابق و جیمز بیکر، مشاور عمومی سابق.

ایان سامز، سخنگوی کاخ سفید برای نظارت، درخواست برای سوابق بانکی را یک شیرین کاری سیاسی خواند که توسط افراطی ترین اعضای کنفرانس جمهوری خواهان انجام می شود.

بیکر مشاور عمومی سابق اف‌بی‌آی است، قانون‌گذاران آژانسی که متهم به تشویق شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای سرکوب داستان‌ها قبل از انتخابات به دلیل نگرانی در مورد هک هستند. گاد در آن زمان توضیح داد که چگونه توییتر سیاست خود را اصلاح کرد و اجازه داد توییت‌هایی درباره لپ‌تاپ پس از چند روز سرکوب آن‌ها منتشر شود.

واشنگتن – پرده تحقیقات جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در مورد جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و خانواده اش، با استماع روز چهارشنبه در مورد اینکه چگونه توییتر پیام های مربوط به لپ تاپ هانتر بایدن را مسدود کرد، بالا می رود.

آنچه تاکنون در مورد تحقیقات کمیته می دانیم این است:

لپ تاپ هانتر بایدن: چه ربطی به ترامپ، جولیانی و انتخابات 2020 دارد؟

هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، در 18 آوریل 2022 در حین مراسم تخم مرغ عید پاک کاخ سفید در چمن جنوبی کاخ سفید دیده می‌شود.

بایدن در سال 2019 گفت: «من هرگز با پسرم درباره معاملات تجاری او در خارج از کشور صحبت نکرده‌ام.

جدول زمانی تحقیقات اسناد بایدن: از دفتر تا خانه ساحلی

این کمیته به دنبال اسناد وزارت خزانه داری در مورد تراکنش های بانکی «مشکوک» هانتر بایدن است

نماینده جیمز کومر، رئیس جمهور، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس، در یک رویداد رسانه ای در باشگاه مطبوعات ملی در 30 ژانویه سخنرانی می کند.

وقتی ترامپ در یک مناظره ریاست جمهوری سؤالاتی را درباره لپ تاپ مطرح کرد، بایدن پاسخ داد که این اطلاعات نادرست روسیه است. مشروعیت لپ تاپ از آن زمان توسط CBS News تایید شده است، اما محتویات آن همچنان در دست بررسی است.

این کمیته همچنین در حال بررسی نحوه برخورد آژانس های فدرال مانند سرویس مخفی و اف بی آی با هانتر بایدن است.

این هیئت پرسید که چه کسی به دفتر سابق جو بایدن و خانه او دسترسی دارد، جایی که اسناد طبقه بندی شده دوران او به عنوان معاون رئیس جمهور در نوامبر و دسامبر کشف شد.

وکلای هانتر بایدن در توهین: وکلای دادگستری خواستار تحقیقات درباره متحدان ترامپ هستند و از تاکر کارلسون می‌خواهند گزارش‌های خود را پس بگیرد

جیم جردن احضاریه FBI، اد. بخش: جیم جردن، نماینده FBI، اداره آموزش و پرورش را در مورد یادداشت هیئت مدیره مدرسه احضار کرد

بایدن گفت: «من در هیچ مقطعی از زندگی‌ام از هیچ منبع خارجی نگرفته‌ام.

سرویس مخفی و اف بی آی چه می دانند؟

این گزارش 87 صفحه‌ای نقش هانتر بایدن در شرکت انرژی اوکراین بوریسما را «مشکل‌آمیز» می‌داند، اما می‌گوید که «مشخص نیست» که آیا او در زمانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور بود، بر سیاست خارجی آمریکا تأثیر گذاشته است یا خیر.

این داستان ایمیل‌های سال 2015 را توصیف می‌کند که نشان می‌دهد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور وقت، با یکی از مقامات عالی رتبه در هولدینگ بوریسما، یک شرکت انرژی اوکراینی که هیئت مدیره آن هانتر بایدن را استخدام می‌کرد، ملاقات کرد. این دیدار در زمانی برگزار می شد که بایدن اوکراین را برای اخراج دادستان کل خود که در حال تحقیق درباره شرکت بود تحت فشار قرار می داد.

جلسه استماع کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان، درهای هیئت را بر روی تحقیقات در مورد هانتر بایدن و تلاش‌های بالقوه برای تأثیرگذاری بر سیاست پدرش از طریق معاملات تجاری در اوکراین یا چین، یا از طریق فروش گران‌قیمت‌های نقاشی‌های خود باز می‌کند.

به گفته کمیته، اما این قرارداد در سال 2019 زمانی که رهبران CEFC در ایالات متحده دستگیر و به فساد در پروژه‌های آفریقا متهم شدند، از بین رفت.

تحقیقات قبلی سنا هیچ مدرکی دال بر تخلف پیدا نکرد

این لپ تاپ به نقطه کانونی تحقیقات جمهوری خواهان تبدیل شده است زیرا حاوی مجموعه ای از اسناد و تصاویر هانتر بایدن است.

هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، در 18 آوریل 2022 در حین مراسم تخم مرغ عید پاک کاخ سفید در چمن جنوبی کاخ سفید دیده می‌شود.

اسناد بایدن و ترامپ مشکلات گسترده تری را آشکار می کند: از دست دادن سوابق طبقه بندی شده غیر معمول نیست

جک دورسی، مدیر عامل توییتر در آن زمان، بعداً این را گفت مسدود کردن مقاله با “زمینه صفر” “غیرقابل قبول” بود.

موضع جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در برابر بایدن تا سال 2024: سرسخت ترین مخالفان جمهوریخواه بایدن از حاشیه بیرون می آیند – با قدرت احضاریه

جو بایدن سود بردن از پسرش را تکذیب کرد

کامر استدلال کرد که پرداخت‌ها «دستفروشی تأثیرگذار» بوده است اذعان کرد که ممکن است هیچ چیزی در گزارش های مشکوک وجود نداشته باشد، اما او می خواهد آنها را بررسی کند.

نماینده جیمز کومر، رئیس جمهور، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس، در یک رویداد رسانه ای در باشگاه مطبوعات ملی در 30 ژانویه سخنرانی می کند.

اما کامر این ادعا را به دلیل مستندات دیدارها از تقویم شخصی هانتر بایدن و سوابق بازدیدکنندگان کاخ سفید، “کاذب” نامید.

اما جمهوری خواهانی که در اقلیت خدمت می کردند، صلاحیت احضار شاهدان را نداشتند، چیزی که کومر اکنون دارد.

ماموران سرویس مخفی ایالات متحده در 12 ژانویه 2021 در مقابل خانه جو بایدن Rehoboth Beach، دل. دیده می شوند. FBI در حال انجام یک تفتیش برنامه ریزی شده از خانه رئیس جمهور جو بایدن Rehoboth Beach در دلاور به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد سوء استفاده احتمالی است. از اسناد طبقه بندی شده

وکلای هانتر بایدن روز چهارشنبه نامه‌هایی ارسال کردند و از وزارت دادگستری و دادستان کل دلاور خواستند تا در مورد افرادی که به اطلاعات لپ‌تاپ دسترسی پیدا کرده، کپی کرده و منتشر کرده‌اند، تحقیق کنند.

جیمز کامر، رئیس بخش نظارت، نماینده جمهوری اسلامی ایران، “ما با هارد دیسک شروع می کنیم، زیرا شواهد زیادی روی هارد دیسک وجود دارد که نشان می دهد جو بایدن به خوبی می دانسته که خانواده اش درگیر چه چیزی بوده اند.” ماه گذشته به خبرنگاران گفت: “ما می خواهیم مطمئن شویم که امنیت ملی ما به خطر نمی افتد زیرا چین در حال حاضر یک دشمن است.”

جو بایدن بحث در مورد تجارت یا سود بردن از معاملات پسرش را رد کرده است. وکلای هانتر بایدن از وزارت دادگستری و دادستان کل دلاور خواسته اند تا توزیع اطلاعات از لپ تاپ را برای تعقیب کیفری احتمالی بررسی کنند.

گزارش‌های تراکنش مشکوک لزوماً تخلف را نشان نمی‌دهند، زیرا آنها معمولاً تراکنش‌های بیش از 5000 دلار را پوشش می‌دهند و این بخش در سال گذشته 3.6 میلیون گزارش دریافت کرده است.

FBI خانه ساحلی بایدن را جستجو می کند: FBI به عنوان بخشی از تحقیقات اسناد طبقه بندی شده، خانه بایدن Rehoboth Beach، Delaware، را جستجو می کند

ماموران سرویس مخفی ایالات متحده در 12 ژانویه 2021 در مقابل خانه جو بایدن Rehoboth Beach، دل. دیده می شوند. FBI در حال انجام یک تفتیش برنامه ریزی شده از خانه رئیس جمهور جو بایدن Rehoboth Beach در دلاور به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد سوء استفاده احتمالی است. از اسناد طبقه بندی شده

هنر هانتر بایدن و جمهوری خواهان: فروشنده آثار هنری هانتر بایدن می گوید کار او “مهم” است. چرا نقاشی ها در پروب های GOP نقش دارند؟

کامر گفت اسناد نشان می دهد که هانتر بایدن ماهانه 80000 دلار از بوریسما حقوق می گرفت و از قراردادی 5 میلیون دلاری در چین بهره می برد که از طریق واسطه های شرکتی منتقل شده بود. کومر گفت که مایل است بداند هانتر بایدن در ازای آن چه چیزی ارائه کرده است.

اما ستاد انتخاباتی بایدن گفت: «هیچ ملاقاتی، آنطور که نیویورک پست ادعا می کند، هرگز برگزار نشد.»

ران کلاین، رئیس دفتر بایدن، به این هیئت گفت که کاخ سفید گزارش بازدیدکنندگان خانه را حفظ نمی کند. اما سرویس مخفی سوابق اجرای قانون را برای افرادی که بازدید می کنند ایجاد می کند، بنابراین کامر از آژانس درخواست کرد که این سوابق مربوط به زمانی که بایدن دولت اوباما را در ژانویه 2017 ترک کرد.

جمهوری خواهان در دو کمیته سنا درباره فساد ادعایی هانتر بایدن در اوکراین تحقیق کردند و در سپتامبر 2020، قبل از اینکه وجود این لپ تاپ به طور عمومی شناخته شود، دریافتند که هیچ مدرکی دال بر تخلف یا اقدامات فاسد جو بایدن در ارتباط با پسرش وجود ندارد.

پس از اینکه هانتر بایدن پس از تعمیرات در آوریل 2019 نتوانست مک بوک پرو را تحویل بگیرد، جان پل مک آیزاک، یک تعمیرکار کامپیوتر، اطلاعات لپ تاپ را به FBI داد. مک آیزاک بعداً لپ تاپ را به رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا داد. جولیانی لپ تاپ را به پلیس محلی داد و محتویات آن را با خبرنگاران به اشتراک گذاشت.

جمهوری خواهان شرکت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر را به سرکوب اطلاعات مربوط به لپ تاپ هانتر بایدن در هفته های قبل از انتخابات 2020 متهم کرده اند.