بی اعتمادی به سیستم پزشکی ایالات متحده منجر به عدم تنوع در آزمایشات بالینی می شود

ماریا آپوستولاروس، معاون معاون PhRMA، یک پژوهش بیودارویی، گفت: «نداشتن آن تنوع در کارآزمایی‌های بالینی، ما را از داشتن اطلاعاتی که می‌تواند هم بیماران، هم مراقبان و هم پزشکان را در مورد داروهای مناسبی که ممکن است برای یک بیمار خاص بهترین است، آگاه کند، باز می‌دارد. این شرکت به یاهو نیوز گفت.

مطالعات تخمین می‌زند که سیاه‌پوستان آمریکایی حدود 8 درصد از شرکت‌کنندگان در کارآزمایی‌های بالینی را تشکیل می‌دهند، اما 13 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، و اسپانیایی‌ها 11 درصد در کارآزمایی‌ها را تشکیل می‌دهند، حتی اگر 16 درصد از جمعیت ملی را تشکیل می‌دهند.

(گتی ایماژ)

برای دهه‌ها، اقلیت‌های نژادی و قومی در آزمایش‌های بالینی کمتر نشان داده شده‌اند، حتی اگر به طور نامتناسبی تحت تأثیر چندین موضوع بهداشتی مانند دیابت و فشار خون بالا قرار داشته باشند. با توجه به برنامه جایزه تنوع در کارآزمایی‌های بالینی رابرت ا.

دانا گلدمن، مدیر مؤسس مرکز سیاست سلامت شفر اقتصاد در USC، در مقاله ای نوشت.

در این بین، پزشکان می گویند که همه نهادهای صنعت مراقبت های بهداشتی باید با هم همکاری کنند تا در کارآزمایی های بالینی به عدالت برسند. بودو گفت: «این بدان معناست که چندین ذینفع باید گرد هم آیند – گروه‌های حمایت از بیماران، بیمارستان‌ها، محققان، خود بیماران، شرکت‌هایی که ممکن است داروهای جدیدی مانند شرکت‌های دارویی یا تولیدکنندگان دستگاه‌ها و همچنین دولت فدرال بسازند.» “من فکر می کنم باید یک رویکرد چند جانبه باشد.



منبع

تبعیض در مراقبت های بهداشتی همچنان یک مشکل در جامعه ما است. (گتی ایماژ)

جان دامونتی، رئیس بنیاد بریستول مایرز اسکوئیب، کارشناسان می گویند فقدان تنوع در کارآزمایی ها به دلیل «بی اعتمادی بسیاری از جمعیت های اقلیت کمتر در ایالات متحده به سیستم پزشکی است، و رویدادهای تاریخی وجود دارد که باعث آن شده است». ، که بر عدالت سلامت تمرکز دارد، به Yahoo News گفت.

پزشکان می‌گویند که در کنار عدم اعتماد، اقلیت‌ها برای دسترسی به آزمایش‌های بالینی مشکل دارند. بودو گفت: «ما در واقع مردم را از درمان خط اول محروم می کنیم. یک نوع دیگر از نکات عملی در مورد اینکه چرا تنوع کارآزمایی بالینی مهم است این است که در واقع باعث صرفه جویی در هزینه های زیادی می شود.

(گتی ایماژ)

یک مطالعه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال 2022 نشان داد که آزمایشات بالینی باعث صرفه جویی در زندگی و هزینه می شود. بودو گفت: «نابرابری‌های بهداشتی به طور کلی تریلیون‌ها دلار هزینه دارد، اما فقط با بهبود تنوع کارآزمایی‌های بالینی، که به کاهش نابرابری‌های سلامت کمک می‌کند، در واقع میلیاردها دلار صرفه‌جویی می‌شود.»

برای اقلیت‌های نژادی و قومی، تبعیض در مراقبت‌های بهداشتی مشکلی است که هنوز جامعه امروز ما را آزار می‌دهد. بر اساس یک مطالعه در سال 2021 توسط موسسه بروکینگز، بیش از 40٪ از آفریقایی آمریکایی ها، بومیان آمریکا و لاتین تبارها رفتار ناعادلانه در زمینه پزشکی را تجربه کرده اند.

«اگر در سطح ملی نگاه کنید، تعداد رنگین پوستان [in clinical trials] دکتر رابرت وین، مدیر مرکز سرطان ماسی دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا، به یاهو نیوز گفت.

در نیویورک تایمز وجود یک مطالعه طولانی مدت سیفلیس با استفاده از مردان سیاه پوست به عنوان “خوکچه هندی” افشا شده است. (Allen G. Breed/AP)

دکتر جاشوا بودو، متخصص مغز و اعصاب در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ در نیو، می‌گوید: «Tuskegee تنها یک نمونه واقعا وحشتناک است، اما نمونه‌های بسیاری از این نوع سوءاستفاده‌ها و تحقیقات بالینی در طول سال‌ها، به‌ویژه اینجا در ایالات متحده وجود داشته است». شهر یورک، به یاهو نیوز گفت.

اما برخی از پزشکان می گویند که حوزه سلامت به سمت بهتر شدن تغییر کرده است و این سیستم باید شکاف تنوع را برطرف کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که عدم تنوع در کارآزمایی های بالینی برای دستیابی به بهترین درمان برای بیماران مضر است. (گتی ایماژ)

بسیاری از شرکت‌های داروسازی، بسیاری از مراکز دانشگاهی نه تنها پول بیشتری را برای رسیدگی به این موضوع خرج می‌کنند، بلکه در حال ایجاد موقعیت‌هایی هستند که بر تنوع، برابری و شمول و اهمیت آن و نقش آن در آزمایش‌های بالینی تمرکز خواهد کرد. وین گفت.

وین گفت که در سال 2020، پس از قتل جورج فلوید و همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های داروسازی بیداری در مورد عدم تنوع در آزمایش‌های بالینی داشتند.

تظاهرات معترضان در بروکلین، نیویورک، به دلیل قتل جورج فلوید توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس، در 5 ژوئن 2020

اقلیت های قومی و نژادی به طور قابل توجهی در آزمایشات بالینی کمتر حضور دارند. (گتی ایماژ)

من به شما می گویم که حداقل در زمینه سلامت، ما این بازی را سخت تر کرده ایم، مردم فقط نمی گویند که ما اعضای بدن شما را می گیریم، یا فقط از شما به عنوان خوکچه هندی استفاده می کنیم. وین گفت، آن روزها خیلی گذشته است. اکنون که ما در حال ایجاد روش های درمانی و ایجاد آزمایش هایی هستیم که به نفع رنگین پوستان نیز باشد، هنوز این بی اعتمادی باقی مانده را داریم.

(گتی ایماژ)

سازمان غذا و دارو در سال 2022 راهنمایی های بیشتری را برای افزایش تنوع در کارآزمایی های بالینی منتشر کرد و توصیه کرد که همه کارآزمایی ها طرح تنوع نژادی و قومیتی را در مراحل اولیه توسعه بالینی ارائه دهند.

رابر کالیف، کمیسر سازمان غذا و دارو، در بیانیه‌ای گفت: «در آینده، دستیابی به تنوع بیشتر یک تمرکز کلیدی در سراسر FDA برای تسهیل توسعه درمان‌های بهتر و راه‌های بهتر برای مبارزه با بیماری‌هایی است که اغلب به طور نامتناسبی بر جوامع مختلف تأثیر می‌گذارند».

تظاهرات معترضان در بروکلین، نیویورک، به دلیل قتل جورج فلوید توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس، در 5 ژوئن 2020. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

بارزترین نمونه نژادپرستی پزشکی در سال 1932 زمانی رخ داد که پزشکان خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده مطالعه سیفلیس Tuskegee را آغاز کردند که در آن از صدها مرد سیاه پوست به عنوان سوژه برای آزمایش و تحقیق استفاده شد.

وجود یک مطالعه سیفلیس با استفاده از مردان سیاه پوست به عنوان