قانونگذاران ایالات متحده از آرشیو ملی خواستار حسابرسی سوابق ترامپ هستند

مالونی، یک دموکرات، همچنین از او می‌خواهد تا تأیید کند که کپی‌هایی از آن تهیه نکرده یا آن‌ها را به جز به آن آژانس یا وزارت دادگستری به جایی دیگر منتقل نکرده است.

اف بی آی بیش از 11000 پرونده، از جمله حدود 100 سند را که به عنوان طبقه بندی شده مشخص شده بودند، در جستجوی مورد تایید دادگاه در 8 اوت در Mar-a-Lago کشف و ضبط کرد. یک قاضی فدرال در حال بررسی نحوه رسیدگی به اسناد و مدارک در ادامه تحقیقات است.

مالونی نوشت، کارمندان آرشیو ملی «اخیراً به کمیته اطلاع دادند که آژانس مطمئن نیست که آیا تمام سوابق ریاست جمهوری در اختیار او است یا خیر.

کمیته از نارا (اداره بایگانی و سوابق ملی) درخواست می‌کند تا بررسی فوری سوابق ریاست‌جمهوری از سوی دولت ترامپ را انجام دهد تا هر گونه سوابق ریاست‌جمهوری یا دسته‌هایی از سوابق ریاست‌جمهوری، اعم از متنی یا الکترونیکی را شناسایی کند که نارا دلایلی برای این باور دارد که ممکن است هنوز خارج از کشور باشد. مالونی در نامه خود به دبرا وال، کارمند بایگانی ایالات متحده گفت.

آرشیو ملی فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

نویسنده دوینا چیاکو

واشنگتن (رویترز) – پس از اینکه کارکنان آژانس اذعان کردند که نمی‌دانند آیا تمام سوابق ریاست‌جمهوری از دولت دونالد ترامپ تحویل داده شده است، یک هیئت کنگره روز سه‌شنبه به دنبال بررسی فوری توسط آرشیو ملی ایالات متحده شد.

کارولین مالونی، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، همچنین از آرشیو، آژانس فدرال که مسئول حفظ سوابق دولتی است، خواست تا از رئیس جمهور سابق جمهوری خواه گواهی کتبی بخواهد که تمام سوابق ریاست جمهوری و مواد طبقه بندی شده را تحویل داده است.

ترامپ با تحقیقات جنایی از سوی وزارت دادگستری به دلیل حفظ سوابق دولتی – که برخی از آنها به عنوان بسیار محرمانه از جمله “فوق محرمانه” مشخص شده اند – در ملک مار-آ-لاگو در فلوریدا پس از ترک سمت خود در ژانویه 2021، مواجه است.

مالونی از آرشیو خواست تا ارزیابی اولیه یافته های خود را تا 27 سپتامبر انجام دهد.

مالونی گفت که حذف اسناد از کاخ سفید توسط ترامپ نقض آشکار قانون فدرال به نام قانون سوابق ریاست جمهوری بود. مالونی افزود، کمیته نگران است که ترامپ بازگشت آنها را برای ماه‌ها به تاخیر انداخت و نماینده وی بازرسان را در تابستان در مورد باقی ماندن آنها در مار-آلاگو گمراه کرد.

مالونی در نامه‌ای به تلاش‌های آرشیو ملی طی ماه‌ها اشاره کرد که بعداً وزارت دادگستری به آن ملحق شد تا دارایی‌های دولتی را که ترامپ از کاخ سفید خارج کرده و به مارآلاگو منتقل کرده بود، بازیابی کند.

(گزارش توسط Doina Chiacu؛ ویرایش توسط Will Dunham)



منبع