قاضی دستورات مدیر بایدن در مورد ورزشکاران ترنسجندر و حمام را مسدود می کند

(گزارش توسط برد بروکس در لوباک، تگزاس؛ ویرایش توسط دانیل والیس)



منبع

وزارت آموزش در دستورالعملی که سال گذشته منتشر کرد به این نتیجه رسید که چون عنوان IX، که تعصب جنسی را در برنامه های آموزشی با بودجه فدرال ممنوع می کند، زبانی را از عنوان VII قرض گرفته است، بوستوک برای مدارس نیز اعمال می شود.

قاضی چارلز آچلی جونیور از ناحیه شرقی تنسی روز جمعه حکم داد که دستورالعمل های دولت اجرای قوانین خود را در مورد مشارکت ورزشکاران ترنسجندر در ورزش دختران و دسترسی به حمام برای برخی ایالت ها غیرممکن می کند.

دادگاه عالی Bostock v. Clayton County گفت که کارفرمایان نمی توانند کارگران را به دلیل هویت جنسی یا جنسیت آنها اخراج کنند. قضات صراحتاً از تصمیم گیری در مورد اعمال این حکم در مورد حمام ها و رختکن های جدا از هم جنسی خودداری کردند.

آچلی با آن موافقت کرد و در دستور خود نوشت که ایالت‌ها «نمی‌توانند مطابق با قوانین ایالتی خود به تنظیم مقررات ادامه دهند و همزمان از راهنمایی‌های متهمان پیروی کنند».

(رویترز) – یک قاضی فدرال در تنسی به طور موقت دستورالعمل های دولت بایدن را که به کارگران و دانشجویان ترنسجندر اجازه می دهد از حمام و رختکن استفاده کنند و به تیم های ورزشی که با هویت جنسیتی آنها مطابقت دارد بپیوندند، مسدود کرد.

آچلی روز جمعه با ایالت‌ها موافقت کرد و در حکم خود نوشت که دادگاه عالی بوستوک “به صراحت از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا “حمام‌های جداشده جنسی، اتاق‌های رختکن و کدهای لباس” ناقض عنوان هفتم هستند، خودداری کرد.

ائتلافی متشکل از 20 دادستان کل جمهوریخواه سال گذشته علیه دولت فدرال شکایت کردند و خاطرنشان کردند که آنها بودجه قابل توجهی از فدرال را از دست می دهند زیرا دستورالعمل های بایدن با قوانین ایالتی خود در تضاد است.

به عنوان مثال، این وزارتخانه گفت که ممانعت از استفاده یک دختر دبیرستانی تراجنسیتی از دستشویی دختران یا تلاش برای تیم تشویق کننده دختران، عنوان نهم را نقض می کند.

نوشته براد بروکس

ائتلاف ایالت‌های جمهوری‌خواه استدلال می‌کردند که دستورالعمل‌های دولت بایدن به‌طور نادرست بر اساس حکم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2020 که حمایت‌های ضد تبعیض را برای کارگران تراجنسیتی گسترش می‌داد، گسترش داد.

جان اوکانر، دادستان کل اوکلاهما، یکی از شاکیان، روز شنبه در بیانیه ای کتبی گفت که دستور آچلی “یک پیروزی بزرگ برای ورزش زنان و برای حریم خصوصی و امنیت دختران و زنان در حمام و رختکن مدرسه است.”

دادگاه عالی در بوستوک اعلام کرد که منع تبعیض جنسی در محل کار در عنوان هفتم قانون حقوق مدنی 1964 به سوگیری مبتنی بر گرایش جنسی و هویت جنسی گسترش یافته است.

وزارت دادگستری، وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون فرصت های شغلی برابر به عنوان متهمان این پرونده نام برده می شوند. هیچ‌کدام بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر در روز شنبه پاسخ ندادند. این سه نفر قبلاً از آچلی درخواست کرده بودند که شکایت ایالت ها را رد کند، درخواستی که قاضی در حکم جمعه خود رد کرد.