طبق گزارش ها، کلارنس توماس، آمریکایی های معتاد به برخی از نتایج دادگاه را پاره کرد

پیش نویس اعلامیه که روز دوشنبه توسط پولیتیکو منتشر شد، قانون می سی سی پی را مبنی بر ممنوعیت سقط جنین پس از 15 هفته بارداری تایید می کند و قانون برجسته 1973 Roe v. وید

به گزارش رویترز، پس از افشای پیش نویس رای تکان دهنده دیوان عالی مبنی بر تشدید رو در مقابل وید، قاضی کلارنس توماس در روز جمعه آمریکایی ها را به دلیل “اعتیاد به خواستن نتایج خاص – زندگی نکردن با نتایجی که ما آن را دوست نداریم” محکوم کرد.

واشنگتن پست گزارش داد که او ظاهراً به اعتراضاتی اشاره می کرد که پس از افشای اطلاعات به راه افتاد، اما به طور خاص به پیش نویس اطلاعیه یا اعتراضات علیه آن اشاره نکرد.

تصمیم پیشنهادی که نیم قرن آزادی تولیدمثل را از بین می برد، نه تنها یک غافلگیری، بلکه یک انحراف رادیکال از تصمیم قبلی بود.

این نظر که توسط قاضی ساموئل آلیتو نوشته شده است، می گوید که هیچ حمایتی از حق سقط جنین در قانون اساسی وجود ندارد، تا حدی به این دلیل که کلمه “سقط جنین” در سند وجود ندارد. حق سقط جنین بر اساس حق حریم خصوصی بود که در قانون اساسی نیز وجود ندارد. نظر آلیتو می‌تواند بسیاری از حقوق دیگری را که آمریکایی‌ها به آن وابسته هستند، برهم بزند.

توماس همچنین گفت که نگران “نگرش متفاوت جوانان” است که ممکن است مانند نسل های قبلی به قانون احترام بگذارند.

به گزارش پست، توماس هشدار داد که کاهش احترام به قانون و نهادها برای یک جامعه آزاد خطرناک است.

توماس، در صحبت با وکلای دادگستری و قضات در کنفرانس قضایی مدار یازدهم در آتلانتا، افزود: «ما نمی‌توانیم مؤسسه‌ای باشیم که بتوانیم فقط نتایجی را که می‌خواهید به شما ارائه دهیم. رویترز روز جمعه گزارش داد که رویدادهای اوایل این هفته نشانه آن است.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



Source link

قرار است دادگاه تا پایان ژوئن تصمیم خود را در این مورد صادر کند.

دادگاه صحت سند فاش شده را تایید کرد اما آن را مقدماتی خواند. با این حال، نظر، یا چیزی بسیار مشابه، باید توسط اکثریت محافظه کار دادگاه اتخاذ شود.