صورت‌حساب‌های ضد پورن در ۸ ایالت می‌توانند سازندگان دستگاه‌ها را مجبور به سانسور مطالب جنسی کنند


هشت ایالت در حال بررسی صورت‌حساب‌های ضد هرزه‌نگاری هستند که تولیدکنندگان گوشی‌ها و تبلت‌ها مانند اپل و سامسونگ را مجبور می‌کند تا به‌طور خودکار فیلترهایی را فعال کنند که محتوای برهنه و غیراخلاقی را سانسور می‌کنند.

تنها راه غیرفعال کردن فیلترها، طبق قبوض ارائه شده در سال جاری، رمز عبور خواهد بود. ارائه چنین رمز عبور به کودک ممنوع است، مگر زمانی که توسط والدین انجام شود.

به طور خاص، صورتحساب‌ها می‌گویند، فیلترهای تلفن باید از دانلود محتوای غیراخلاقی جنسی از طریق شبکه‌های داده تلفن همراه، برنامه‌های تحت مالکیت و کنترل سازنده و شبکه‌های اینترنت سیمی یا بی‌سیم جلوگیری کنند.

بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه از قبل فیلترهای محتوای بزرگسالان را برای استفاده در دسترس دارند، اگرچه روشن کردن آنها به طور پیش فرض عادی نیست. به عنوان مثال، بسیاری از سازندگان تلفن به والدین اجازه می دهند تا به راحتی فیلترهایی را در مرورگرهای وب فعال کنند که مانع از حرکت کودکان به وب سایت هایی می شود که میزبان پورنوگرافی هستند.

در سال‌های اخیر، برخی از سازندگان تلفن، فیلترهای پیچیده‌ای را اضافه کرده‌اند که از هوش مصنوعی برای سانسور تصاویر فردی در برنامه‌های خاص استفاده می‌کنند.

یکی از این لایحه‌های ضد پورنوگرافی در سال 2021 در یوتا تصویب شد، اما نمی‌تواند اجرایی شود مگر اینکه پنج ایالت دیگر قوانین مشابهی را تصویب کنند – ماده‌ای که شامل جلوگیری از منزوی کردن شرکت‌های فناوری بزرگ پس از تصویب این قانون است. امسال، قانون‌گذاران فلوریدا، کارولینای جنوبی، مریلند، تنسی، آیووا، آیداهو، تگزاس و مونتانا همگی در حال بررسی نسخه‌های این لایحه هستند و نسخه‌های مونتانا و آیداهو از همه دورتر هستند.

در مصاحبه با NBC News، نویسندگان قانون اولیه طرح اولیه – نمایندگان مرکز ملی بهره کشی جنسی و محافظت از چشمان جوان، که هر دو سازمان حمایتی متمرکز بر ایمنی کودکان هستند – گفتند که هدف اصلی این لایحه مدل، اجبار دستگاه است. سازندگان به طور خودکار فیلترهای بزرگسالان را برای مرورگرهای وب و نه سایر برنامه ها روشن کنند. این فیلترها قبلاً در تلفن‌ها وجود داشتند، اما به طور پیش‌فرض در سال 2019 و زمانی که پیش‌نویس قانون برای اولین بار ایجاد شد، روشن نبودند.

اما کریس مک‌کنا، موسس و مدیر عامل محافظت از چشم‌های جوان، اذعان کرد که این قانون می‌تواند به سایر فیلترهای سطح دستگاهی که در سال‌های اخیر ایجاد شده‌اند و برخی ممکن است تهاجمی‌تر آن‌ها را تلقی کنند نیز اعمال شود.

در سال 2021، اپل فیلترهایی را برای دستگاه‌هایی معرفی کرد که می‌توانند پیام‌ها را از نظر برهنگی اسکن کنند و تصاویر مشکوک برهنه را برای افرادی که فیلترها را روشن کرده‌اند، محو کنند. این فیلتر، که می تواند توسط یک مدیر بزرگسال برای کودکان فعال شود، همچنین اتصال کاربران به والدین یا منابع کمکی را ارائه می دهد.

بسیاری از لوایح ایالتی که در حال بررسی هستند، تولیدکنندگان دستگاه‌ها را در صورت نداشتن فیلترهایی که به‌طور خودکار «استانداردهای صنعت» را برآورده می‌کنند، در معرض مجازات‌های کیفری و مدنی قرار می‌دهند. صورت‌حساب‌ها مشخص نمی‌کنند که این استاندارد چیست یا فیلترهای پیام‌رسانی گنجانده شده است یا خیر.

مک‌کنا گفت که هدف این است که به مرورگرها و مرورگرها اشاره کند [search] موتورهایی که فیلترها را از قبل در جای خود دارند.” اما، او خاطرنشان کرد، “اگر آنها تصمیم بگیرند که آن را برای iMessage روشن کنند، من را ناراحت نمی کنید.”

بنجامین بول، مشاور عمومی مرکز ملی استثمار جنسی، گفت که زمانی که او زبان لایحه مدل اصلی را تهیه کرد، این لایحه برای رسیدگی محدود به موضوع دسترسی کودکان به پورنوگرافی اینترنتی به گونه‌ای طراحی شد که از چالش‌های احتمالی دادگاه جلوگیری کند.

پس از تهیه پیش‌نویس، بول می‌گوید که NCOSE آن را در اختیار افراد ذینفع مختلف در سراسر کشور قرار داده است و در نهایت خانه‌ای در یوتا پیدا کرد.

بول گفت: “ما آن را به برخی از رای دهندگان در یوتا دادیم که آن را به قانونگذاران خود بردند و قانونگذاران آن را پسندیدند.”

بول و مک کنا گفتند که از زمان تصویب این لایحه در یوتا، طرف های ذینفع مختلف در تلاش برای رساندن این لایحه به ایالت های خود با آنها تماس گرفته اند.

«منظورم تقریباً به صورت روزانه از رأی‌دهندگان، از قانون‌گذاران است. ‘چه می توانیم بکنیم؟ ما ناامیدیم اسکناس مدل دارید؟ آیا می توانید به ما کمک کنید؟ و ما گفتیم، “در واقع، ما انجام می دهیم.” بول گفت.

ارین واکر، مدیر سیاست عمومی سازمان ایمنی کودک مونتانا، پروژه STAND، گفت که از طریق ارائه ای که مک کنا به یک ائتلاف ایمنی کودکان ارائه کرد، از این لایحه مطلع شد. او گفت که با مک کنا تماس گرفت، که به او کمک کرد تا آن را به قانونگذاران مونتانا معرفی کند.

او خاطرنشان کرد که این لایحه بخشی از یک سری قوانین در مونتانا با هدف پورنوگرافی بود.

«در سال 2017، ما HB 247 را تصویب کردیم، که نشان می‌داد نشان دادن مطالب صریح جنسی به کودک به منزله سوء استفاده جنسی است. و سپس در سال 2019، ما قطعنامه‌ای را تصویب کردیم که بر اساس آن پورنوگرافی یک خطر برای سلامت عمومی در ایالت مونتانا است.

این لایحه همچنین بخشی از موجی از قوانین در سراسر کشور است که هدف آن تنظیم فناوری بزرگ است.

واکر گفت: «من فکر می‌کنم که فناوری بزرگ نمی‌خواهد تحت نظارت باشد. ما باید قانونگذاران را متقاعد کنیم که مقررات مناسبی در هر صنعتی وجود دارد.

حامیان این لوایح می گویند که امضای آنها برای تبدیل شدن به قانون گامی افزایشی برای شرکت های فناوری خواهد بود و ادعا می کنند که فیلترهای جدیدی مورد نیاز نخواهد بود و به دلیل نحوه اکثر لوایح، سایر روش های سخت مانند تأیید سن لازم نیست. نوشته شده.

اما تفاوت زبان‌ها در ایالت به ایالت، سؤالاتی را برای سازمان‌های نظارتی ایجاد کرده است که سازندگان حلقه‌ها ممکن است برای برآورده کردن نیازهای هر ایالت باید از چه حلقه‌هایی استفاده کنند.

به عنوان مثال، به نظر می رسد زبان لایحه مونتانا نشان می دهد که تأیید سن برای تولیدکنندگان لازم است تا از شکایت یا پیگرد قانونی احتمالی اجتناب کنند. طبق پیش‌نویس این لایحه، تولیدکننده در صورتی مسئول است که «تولیدکننده آگاهانه یا با بی‌احتیاطی رمز عبور را به یک خردسال ارائه کند».

سمیر جین، معاون سیاست در مرکز دموکراسی و فناوری، گفت که گنجاندن چنین زبانی نگرانی هایی را در مورد حریم خصوصی کاربران و حفاظت از داده ها ایجاد می کند. در تئوری، تولیدکنندگان می‌توانند مجبور شوند اطلاعات مربوط به سن مشتریان را از طریق شناسه دولتی و سایر اشکال شناسایی جمع‌آوری کنند.

«هیچ محدودیتی در مورد نحوه استفاده ارائه دهندگان از این داده ها برای مقاصد دیگر وجود ندارد. بنابراین، من فکر می‌کنم که حتی جنبه تأیید سن در این مورد، هم بار ایجاد می‌کند و هم نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند.»

جین همچنین خاطرنشان کرد که لوایح فیلتر نگرانی هایی را در مورد آزادی بیان ایجاد می کند.

“من فکر می کنم ما باید تشخیص دهیم که فیلترهایی مانند این قطعاً با فناوری فعلی بسیار عالی نیستند. آنها نمی‌توانند تشخیص دهند، می‌دانید، برای مثال، برهنگی محرک یا دارای ماهیت جنسی در مقابل برهنگی که برای اهداف هنری یا اهداف دیگر است، که لایحه‌ها حداقل مدعی هستند که از مقررات مستثنی هستند.» بنابراین هر الزامی که در فیلترها قرار داده شود، لزوماً به این معنی است که آن فیلترها تصاویر و سایر مطالب زیادی را می گیرند که حتی نویسندگان لایحه می گویند نباید محدود شوند.

جین گفت که او معتقد است که با توجه به تفاوت‌های ظریف مطالب قابل قبول برای تماشای کودکان در سنین مختلف، فیلترها باید عمداً توسط خود والدین تنظیم و اعمال شوند.

او گفت: «آنچه برای یک نوجوان مناسب یا مفید است با یک کودک 6 ساله کاملاً متفاوت است. به همین دلیل است که فکر می‌کنم ارائه انواع مختلف ابزارها و قابلیت‌هایی که می‌توان آن‌ها را بسته به شرایط تنظیم کرد، بسیار منطقی‌تر از یک نوع فیلتر اجباری خام است.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع