صنعت خطوط هوایی داخلی مکزیک در حال خراب شدن است

پس از نزدیک به از دست دادن دو هواپیما در فرودگاه مکزیکو سیتی در 7 می، اوضاع بدتر شد. مقامات فاش کردند که یکی از پایانه های اصلی فرودگاه در حال غرق شدن است و برای تقویت آن نیاز به کار اضطراری دارد.

پاسخ رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور پیشنهاد اجازه دادن به خطوط هوایی خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی بوده است. اما تنزل رتبه ایمنی – FAA مکزیک را از رده 1 که اکثر کشورها دارند به رده پایین 2 در سال 2021 حذف کرد – خطوط هوایی مکزیکی را از باز کردن مسیرهای جدید به ایالات متحده باز می دارد.

در طول سال گذشته، حداقل 17 مورد هشدار سیستم هشدار نزدیکی زمین برای هواپیماهایی که به فرودگاه مکزیکو سیتی نزدیک می‌شوند، رخ داده است. انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، که نماینده 290 شرکت هواپیمایی است، در نامه ای به خدمات ناوبری فضای هوایی مکزیک نسبت به تماس های نزدیک ابراز نگرانی کرد.

رودریگز گاردونو گفت: “به نظر می رسد که این روندی است که در آن ما در حال برداشتن گام های عقب هستیم.”

رودریگز گاردونو گفت: «مکزیک به یک آژانس مستقل با جایگاه قانونی نیاز دارد که استقلال را تضمین کند.



منبع

تنها فردی که به نظر می‌رسد به دلیل نزدیکی از کار اخراج شده است، یکی از خدمه هواپیمای دیگری بود که از این حادثه با تلفن همراه خود فیلمبرداری کرد، همراه با عبارت «نه نه نه نه» و یک عبارت تقریباً معادل « باور نکردنی.”

مقامات گفتند که کابل های اینترنت فرودگاه مکزیکو سیتی توسط دزدانی قطع شده است که به اشتباه فکر می کردند کابل های فیبر نوری مس قابل فروش است. آنها تاکید کردند که این اتفاق در خارج از املاک فرودگاه رخ داده است، اما در واقع، این یک کانال کابلی است که از کمتر از یک مایل به طور مستقیم به فرودگاه منتهی می شود.

رودریگو سوتو مورالس، کارشناس هوانوردی در مجله تجاری a21 با اشاره به قطع شدن اینترنت و هک شدن آن نوشت: “برای سرمایه گذاری یا چشم انداز بازیابی رده 1 در کوتاه مدت یا میان مدت چندان دلگرم کننده نیست.”

روگلیو رودریگز گاردونیو، کارشناس هوانوردی که حقوق هوانوردی را در دانشگاه ملی خودمختار مکزیک تدریس می کند، گفت که این رویدادها منعکس کننده یک فروپاشی چندین دهه در مقررات هوانوردی مکزیک است. مکزیک، برخلاف اکثر کشورها، آژانس هواپیمایی مستقل ندارد.

مکزیکو سیتی (AP) – صنعت خطوط هوایی داخلی مکزیک به دلیل مشکلات ایمنی، کاهش رتبه رتبه‌بندی توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده و خرابکاری دچار ورشکستگی شده است.

این یک موضع عجیب برای رئیس جمهوری است که آنقدر بر صنعت هواپیمایی تاکید داشت که یکی از بزرگترین پروژه های دولتش ساخت فرودگاه جدید مکزیکوسیتی برای کاهش فشار بر ترمینال قدیمی پر ازدحام بود.

قطع اینترنت چهارشنبه تقریباً یک ماه پس از آن رخ داد که مقامات حمل و نقل و حمل و نقل مجبور شدند امتحانات پزشکی، فیزیکی و تمدید مجوز را تا سال 2023 به حالت تعلیق درآورند زیرا سیستم های رایانه ای وزارت حمل و نقل هک شده بود.

این وعده لوپز اوبرادور برای بازیابی رتبه ایمنی رده 1 خوبی نیست.

رودریگز گاردونیو گفت: “اگر مشکلی پیش بیاید، آنها خودشان تحقیق می کنند و می گویند که هیچ مسئولیتی ندارند.”

لوپز اوبرادور از ارتش خواسته است تا پروازهای داخلی غیرنظامی را ارائه دهد و علناً تمایل خود را برای ایجاد یک شرکت هواپیمایی دولتی در مکزیک اعلام کرده است. اما رئیس‌جمهور دوست ندارد پول را برای نهادهای نظارتی مستقلی که به گفته بسیاری برای اطمینان از ایمنی لازم است، خرج کند.

“مشکلاتی که ما شاهد آن هستیم، به عنوان مثال، در کنترل ترافیک هوایی که هواپیماها در آستانه برخورد هستند … خرابی سیستم مهاجرت، مشکلات آموزش و نظارت بر تعمیر و نگهداری، صدور مجوزها، این یک چیز تکراری است که رودریگز گاردونو گفت، دیروز با این دولت شروع نشد، اگرچه این دولت نیز اقدامات لازم را انجام نداده است.

بنابراین، خطوط هوایی مکزیکی که در حال مبارزه هستند، در بازار داخلی خود با رقابت روبرو هستند، بدون اینکه به مسیرهای بین المللی جدید دسترسی داشته باشند. کارشناسان می گویند همه اینها مانند یک فاجعه برای هوانوردی داخلی به نظر می رسد، بخشی که لوپز اوبرادور تاکید ویژه ای بر توسعه آن داشته است.

تنها در این هفته، مسافران ارتباط خود را از دست دادند زیرا سارقان کابل‌های فیبر نوری منتهی به فرودگاه مکزیکو سیتی را قطع کردند و مقامات مهاجرت را مجبور کردند که از فرم‌های کاغذی آهسته استفاده کنند.

حادثه 7 مه را در نظر بگیرید، زمانی که یک هواپیمای مسافربری مکزیکی در باندی که در آن هواپیمای دیگری قصد بلند شدن داشت، اجازه فرود آمد. آنها به چند صد متری یکدیگر رسیدند.