شهر مین عرصه را به روی صدها پناهجو باز می کند

اسوالدو گفت: «اینجا بودن خیلی خوب است. “قطعا.”

داو گفت که شهر از تازه واردان می خواهد که در مورد خدماتی که می تواند ارائه دهد واقع بین باشند و افزود که امیدوار است راه حل دیگری از هم اکنون تا اوت پیدا شود. به عنوان مثال، MaineHousing، یک مرجع مستقل مسکن ایالتی، بودجه ای را در اختیار برخی از آژانس های محلی قرار داده است تا فضایی با 280 تخت برای پناهجویان باز کنند.

پاپی بونگیبو، یکی از رهبران جامعه کنگوی شهر، گفت که بازگشایی پناهگاه ساختمان نمایشگاه پورتلند راه حل کوتاه مدت خوبی است، اما یافتن مسکن دائمی برای پناهجویان چالش برانگیزتر خواهد بود زیرا آپارتمان ها در منطقه پورتلند کمیاب و اغلب گران هستند. .

پورتلند، مین (AP) – صدها پناهجو روز دوشنبه وارد یک میدان بسکتبال در پورتلند شدند، زیرا بزرگترین شهر مین با افزایش چند ماهه مهاجرت مواجه است که بازار مسکن از قبل محدود آن را تحت تأثیر قرار داده است.

امسال تاکنون بیش از 1000 پناهجو به پورتلند رسیده اند و این شهر هر شب به 1200 نفر پناه داده است. داو گفت که یک پناهگاه اضطراری جدید با ظرفیت 208 تخت در شب افتتاحیه در ماه گذشته تکمیل شد و از جمله ساختمان نمایشگاه، شهر دیگر فضای بزرگی برای استفاده ندارد.

داو گفت: «وقتی شهر پر شد، شهر فضای دیگری برای باز کردن ندارد. «این یک پناهگاه اضطراری موقت است. پناهگاه‌های کوچک‌تر زیادی در اطراف خدمت به این جمعیت وجود دارد و ما از آن سپاسگزاریم.»

این دومین بار در سال‌های اخیر است که پورتلند ساختمان نمایشگاهی پورتلند را تغییر کاربری می‌دهد – یک سالن ورزشی با آجر قرمز با قدمت صدساله که یک تیم بسکتبال لیگ کوچک را در خود جای داده و میزبان همه از جان اف کندی گرفته تا بیچ بویز بوده است. مهاجران در حالی که خانواده ها در کیسه هایی از لباس، غذا و وسایل شخصی حمل می کردند، کف سالن با تخت خواب پوشیده شده بود.

اما وضعیت محلی با این وجود وخیم است.

داو گفت که بسیاری از پناهجویان اهل آنگولا و جمهوری دموکراتیک کنگو هستند.

دیوید شارپ نویسنده آسوشیتدپرس در این داستان مشارکت داشت.



منبع

کریستن داو، مدیر بهداشت و خدمات انسانی پورتلند، گفت: آماده کردن پناهگاه موقت پورتلند برای پناهجویان، کاری بزرگ بود، اما به اندازه سال 2019 که شهر در 24 ساعت افزایش یافت، نبود.

لووومبو اسوالدو، یک مهاجر از آنگولا، روز دوشنبه در حالی که کوله پشتی کودکی را در دست داشت، منتظر ورود به پناهگاه بود. اسوالدو گفت که از مسکن امن سپاسگزار است.

«مشکل مسکن است. من می دانم که آنها نمی توانند یک روزه مسکن بسازند.» او گفت. اما اگر اکنون به اجاره‌ها نگاه کنید، نمی‌توانید در پورتلند اجاره کنید.»

این سرپناه موقت که تا ماه اوت باز است، حداکثر 300 نفر در هر شب را در خود جای می دهد و به آنها یک تخت، سه وعده غذایی در روز، غربالگری مراقبت های بهداشتی و ایمن سازی ارائه می دهد.

___

جوامع سراسر کشور با تعداد فزاینده ای از پناهجویان دست و پنجه نرم می کنند و تغییرات در قوانین معلق می تواند به معنای آینده بیشتر باشد. یک قانون همه گیر COVID-19 که حقوق پناهندگی بسیاری را به حالت تعلیق درآورده است، قرار است در ماه مه پایان یابد.