شفافیت دریاچه تاهو بهترین چیزی است که در 40 سال گذشته بوده است. UC Davis می گوید که این حیوان کمک می کند

محققان دانشگاه کالیفرنیا دیویس از دیسک Secchi برای اندازه گیری شفافیت در دریاچه تاهو استفاده کردند. آخرین گزارش برای سال 2022 می گوید که شفافیت آب به 71.7 فوت رسیده است.

اطلاعات بیشتر در مورد وضوح تاهو در گزارش وضعیت دریاچه 2023 مرکز تحقیقات محیطی تاهو انتظار می رود که انتظار می رود در ماه جولای منتشر شود.



منبع

در این گزارش آمده است که هدف مقامات در کالیفرنیا و نوادا این است که شفافیت دریاچه را به 97.4 فوت تاریخی آن برگردانند.

محققان در این گزارش گفتند که دانشمندان مرکز تحقیقات محیطی تاهو در UC Davis گفتند که وضوح بهبود یافته «تا حدی به دلیل تجدید حیات زئوپلانکتون بومی دریاچه است». آنها یک خدمه پاکسازی طبیعی را برای کمک به بازسازی آبهای آبی معروف دریاچه فراهم کرده اند.

آب های آبی دریاچه تاهو در حال بازگشت قابل توجهی هستند.

علیرغم سطوح پایین زئوپلانکتون، دریاچه همچنان در سال 2021 شفاف تر از سال 2017 بود که تاریک ترین سال بود. Clarity در سال 2021 دومین بدترین رکورد در عمق 61 فوتی بود.

محققان هشدار دادند که انتظار می رود جمعیت میگوهای Mysis دوباره بازگردند و زئوپلانکتون ها را در معرض خطر قرار دهند، به این معنی که ممکن است اقدامات کنترل جمعیت برای حفظ شفافیت دریاچه انجام شود.

در نیمه آخر سال 2022، بر اساس گزارش سال 2022 دریاچه تاهو که روز دوشنبه منتشر شد، “دریاچه تاهو شفاف ترین دریاچه تاهو بود که از دهه 1980 تاکنون بوده است.” .

برانت آلن، کاپیتان قایق مرکز تحقیقات، گفت: “ما انتظار داریم تاثیر دافنیا و بوسمینا در سال 2023 افزایش یابد و وضوح ممکن است به سطوح دهه 1970 بازگردد – علیرغم رواناب بزرگ مورد انتظار از رکورد برف امسال.”

نمودار ارائه شده توسط مرکز تحقیقات محیطی تاهو UC Davis نشان می دهد که کاهش میگوهای مهاجم Mysis به افزایش تعداد دافنیا و زئوپلانکتون های Bosmina در آب های تاهو کمک کرده است و شفافیت را افزایش می دهد.

دافنیا و زئوپلانکتون بوسمینا در تصویر ارائه شده توسط محققان مرکز تحقیقات محیطی تاهو UC Davis نشان داده شده است.  روز دوشنبه، این مرکز اعلام کرد که شفافیت دریاچه در سال گذشته بهبود یافته است.

زئوپلانکتون های بومی حیوانات کوچک و میکروسکوپی هستند. از دهه 1960، جمعیت زئوپلانکتون ها به دلیل رشد شکارچی اولیه آن، میگوی Mysis، کاهش یافته است. زئوپلانکتون‌ها، به‌ویژه گونه‌های دافنیا و بوسمینا، طی سال‌ها به سطح خطرناکی کاهش یافته‌اند و در سال 2021 به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند.