زن دیگری علیه کازبی، NBC شکایت سوء استفاده جنسی را ارائه کرد

این شکایت بیش از یک سال پس از اینکه کازبی پس از لغو محکومیت تجاوز جنسی او در پنسیلوانیا در سال 2018، از زندان خارج شد. در اوایل سال جاری، هیئت منصفه لس آنجلس به زنی که گفته بود کازبی در سال 1975 در نوجوانی از او سوء استفاده جنسی کرده بود، جایزه 500000 دلاری دریافت کرد.

هفت متهم دیگر پس از محکومیت پنسیلوانیا به دلیل تهمت شکایتی که در ماساچوست ارائه کرده بودند، از بیمه‌گران کازبی تسویه حساب دریافت کردند. در دادخواست آنها گفته شد که کازبی و عواملش آنها را در رد ادعاهای سوء استفاده از آنها تحقیر کردند.



منبع

اندرو وایات، سخنگوی کازبی، جمعه شب گفت که کازبی «به شدت تمام اتهامات مطرح شده علیه خود را رد می کند و مشتاقانه منتظر دفاع از خود در دادگاه است».

پینکرتون می گوید حمله ادعایی پس از ملاقات او با کازبی در نیویورک صورت گرفت و او قول داد به او کمک کند. او می‌گوید که در یکی از قسمت‌های «نمایش کازبی» در NBC نقشی داشته است، اما در ویرایش نهایی ظاهر نشده است.

در این دادخواست ادعا شده است که NBC، استودیو کافمن آستوریا و تلویزیون کارسی-ورنر باید می‌دانستند کازبی خطری برای زنان است و از پینکرتون در برابر او محافظت نکرده‌اند.

دعوای پینکرتون می‌گوید: «کازبی با قربانیان خود رفتاری مشابه یا مشابه داشت، از جمله ابراز علاقه به پیشرفت شغلی، دادن نقش‌هایی در نمایش کازبی، استفاده از نمایش کازبی و مکان‌های فیلمبرداری آن به عنوان وسیله‌ای برای دسترسی. زنان را منزوی می کند، آزار و اذیت جنسی می کند و تجاوز جنسی می کند، با استفاده از مواد مخدر، قربانیان خود را ناتوان می کند و بدون رضایت آنها به زور اعمال جنسی با آنها انجام می دهد.»

زنی که مدعی است بیل کازبی در سال 1986 به او مواد مخدر و تجاوز جنسی داده است، از بازیگر کمدین، NBCUniversal و دیگر شرکت‌ها در روز جمعه در نیویورک شکایت کرد، جایی که پنج زن دیگر در اوایل ماه جاری شکایت مشابهی را ارائه کردند.

شکایت های پینکرتون و پنج زن دیگر در چارچوب فرصت یک ساله نیویورک برای بزرگسالان برای طرح شکایت های سوء استفاده جنسی برای ادعاهایی که خارج از قانون محدودیت های شکایت بوده اند، ثبت شد.

ماه‌ها پس از حمله ادعایی، پینکرتون گفت کازبی او را به نمایش خود در یکی از تئاترهای شیکاگو دعوت کرد، جایی که او ادعا می‌کند که به زور او را بوسیده و لمس کرده است.

نمایندگان NBCUniversal، Kaufman Astoria Studios و Carsey-Werner Television بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر در جمعه شب پاسخ ندادند. در شکایت پینکرتون آمده است که هر سه شرکت در تولید «نمایش کازبی» شرکت داشتند.

کازبی نزدیک به سه سال در زندان سپری کرد تا اینکه دادگاه عالی پنسیلوانیا محکومیت او را لغو کرد و دریافت که او تنها پس از اینکه معتقد بود از تعقیب مصونیت دارد، در اظهاراتی در مورد این برخورد شهادت متهمانه داد. قاضی پرونده و دادگاه تجدیدنظر میانی هیچ مدرکی دال بر چنین مصونیتی پیدا نکرده بودند.

استیسی پینکرتون می‌گوید در آن سال یک مهماندار هواپیما و مدل 21 ساله بود که ادعا کرد کازبی او را در رستورانی در ایلینوی مواد مخدر مصرف کرد و او را به اتاق هتلی در شیکاگو برد. این شکایت حاکی از آن است که کازبی در حالی که از مواد مخدر ناتوان شده بود، با او “درگیر رابطه جنسی اجباری” شده است.

وایات در ایمیلی به آسوشیتدپرس نوشت: «همانطور که همیشه گفته‌ایم، و اکنون آمریکا می‌بیند، این درباره عدالت برای قربانیان تجاوز جنسی ادعایی نیست، بلکه همه چیز در مورد پول است. ما بر این باوریم که دادگاه‌ها و همچنین دادگاه افکار عمومی از قواعد قانونی پیروی خواهند کرد و آقای کازبی را از این اتهامات ادعایی خلاص خواهند کرد.»