دستیار مدیر سابق اف بی آی می گوید ترامپ به طور فزاینده ای در گوشه و کنار قرار می گیرد و در آغوش گرفتن او از QAnon “آخرین اقدام یک مرد ناامید” است.


دونالد ترامپ

دونالد ترامپ.کایل مازا/ آژانس آنادولو از طریق گتی ایماژ

  • فرانک فیگلیوزی از مقامات سابق اف بی آی گفت که ترامپ مانند پروانه ای به سوی شعله آتش به سمت QAnon کشیده شده است.

  • فیگلیوزی گفت که ترامپ از این جنبش استقبال می کند زیرا احساس می کند “به طور فزاینده ای در گوشه ای قرار گرفته است.”

  • فیگلیوززی هشدار داد که اگر جنبش QAnon تهدیدی برای رهبر خود احساس کند، ممکن است خشونت رخ دهد.

یکی از مقامات سابق اف بی آی گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق احتمالاً احساس می کند در گوشه و کنار است و از ناامیدی جنبش QAnon را در آغوش می کشد.

فرانک فیگلیوزی، دستیار سابق مدیر اف بی آی، در جریان حضور در روز دوشنبه در مورد ارتباط ترامپ با جنبش QAnon بررسی کرد. MSNBC “مهلت: کاخ سفید.” نیکول والاس مجری برنامه از فیگلیوزی پرسید که آیا فکر می کند ترامپ می داند که این جنبش چقدر برای ایالات متحده خطرناک است؟

فیگلیوززی گفت: “اوه، نه تنها فکر می‌کنم که او این را می‌داند، بلکه فکر می‌کنم این چیزی است که او را به این سمت جذب می‌کند. این مانند پروانه به شعله است.”

فیگلیوززی افزود: “و نکته این است که او می داند که به طور فزاینده ای در گوشه ای قرار می گیرد.” او در بسیاری از زمینه‌های حقوقی، حتی در جبهه‌های جنایی در حال حاضر دچار مشکل است که این تقریباً آخرین اقدام یک مرد ناامید است.»

فیگلیوزی به تجمع ترامپ در یانگستون، اوهایو اشاره کرد، جایی که آهنگ QAnon در طول سخنرانی ترامپ پخش شد. در جریان این تظاهرات، حامیان ترامپ دیده شدند که در یک سلام عجیب و غریب و تک انگشتی انگشتان خود را به سمت آسمان نشانه رفته بودند، که کارشناسان می گویند ممکن است شعار جنبش «هرجا می رویم یکی همه می رویم» باشد.

در حالی که استادیوم در اوهایو به طور کامل پر نشده بود، فیگلیوزی گفت و در نتیجه نشانه‌ای از اینکه ترامپ ممکن است حمایت پایگاه خود را از دست بدهد، گفت که هنوز تهدید قابل توجهی از سوی ترامپ و جنبش QAnon وجود دارد.

فیگلیوزی گفت: «آنچه بر اساس تاریخچه‌های گذشته فرقه‌ها بسیار خطرناک است، این است که هرچه به پایان نزدیک می‌شوند، همانطور که رهبر تهدید می‌شود، خطرناک‌تر می‌شوند.» و آنها کاری را انجام می دهند که کارشناسان فرقه آن را “اجبار کردن پایان” می نامند.”

فیگلیوزی گفت، اگر رهبر جنبش “خواهان خشونت” شود یا “بیرون کشیده شود” این می تواند اتفاق بیفتد.

فیگلیوزی گفت: «اعضا یک قدم بالا می‌روند و پایان را مجبور می‌کنند – هر چه که باشد. این چیزی است که به من مربوط می شود و ما از 6 ژانویه یاد گرفتیم، فقط تعداد کمی از افراد برای انجام این کار نیاز دارند.

گردهمایی ترامپ در اوهایو تنها یکی از موارد اخیری است که در آن رئیس جمهور سابق ظاهراً از QAnon استقبال می کند – جنبشی که بدون پایه و اساس ادعا می کند ترامپ در حال مبارزه با گروهی از پدوفیل ها است. در جریانی از پیام‌ها پس از یورش اف‌بی‌آی به مار-آ-لاگو، ترامپ بیش از دوازده پست را در حساب Truth Social خود به اشتراک گذاشت که برخی از آنها به QAnon اشاره می‌کردند و حاوی تئوری‌های توطئه بی‌اساس درباره FBI بودند. پست های دیگر رئیس جمهور سابق در پلتفرم Truth Social در ماه سپتامبر شامل تصویری بازنشر شده از خود در حالی که سنجاق یقه‌ای “Q” دارد، همراه با شعار جنبش «هرجا می رویم، همه می رویم».

فیگلیوزی و یکی از نمایندگان دفتر مطبوعاتی پس از ریاست جمهوری ترامپ بلافاصله به درخواست های اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع