در بحبوحه درخواست‌های فزاینده برای آتش‌بس، ایالات متحده تسلیحات بیشتری به اسرائیل می‌فرستد

دو مقام ارشد دولت به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که ایالات متحده دور جدیدی از بمب‌ها را به اسرائیل می‌فرستد که اظهارات عمومی دولت بایدن در مورد ناامیدی از رفتار اسرائیل در جنگ و تلاش‌های خود برای میانجی‌گری برای آتش‌بس را تضعیف می‌کند.

این بمب‌ها بخشی از یک بسته تسلیحاتی هستند که سال‌ها پیش برای اسرائیل تصویب شد، اما اکنون در حال تکمیل است – و شامل بیش از 1800 بمب 2000 پوندی مارک 84 (MK84) و تقریباً 500 بمب 500 پوندی مارک 82 (MK82) است. مقامات گفتند.

تحویل بسته تسلیحاتی اولین بار توسط واشنگتن پست گزارش شد.

مارک 84 و 82 بمب های گنگی هستند که می توانند با کمک کیت هدایتی که ایالات متحده در گذشته ارائه کرده است، به بمب های هدایت شونده دقیق تبدیل شوند.

حتی با راهنمایی دقیق، این بمب‌ها احتمالاً منجر به مرگ غیرنظامیان می‌شوند و گمان می‌رود که اسرائیل از آنها در عملیات خود در غزه استفاده کرده است.

یکی از مقامات ارشد دولت درباره بمب‌های MK84 گفت: «اینها بمب‌هایی هستند که می‌توانند کل بلوک‌ها را نابود کنند».

این تحویل در حالی انجام می شود که مقامات آمریکایی گفتند که اسرائیل به واشنگتن تضمین داده است که از تسلیحات تهیه شده توسط آمریکا در چارچوب قوانین جنگ استفاده می کند.

اسرائیل سالانه 3.8 میلیارد دلار کمک نظامی از ایالات متحده دریافت می کند، اما انتقادهای فزاینده ای از تداوم عرضه تسلیحات واشنگتن به اسرائیل شش ماه پس از جنگ در بحبوحه بررسی بین المللی تاکتیک های نظامی اسرائیل در غزه و افزایش تلفات غیرنظامیان وجود دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی القاهره این کشور، انتظار می‌رود مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس روز یکشنبه در قاهره پایتخت مصر از سر گرفته شود. با این حال، یکی از مقامات حماس روز یکشنبه به NBC News گفت که این گروه در آن شرکت نخواهد کرد. دفتر نخست وزیر اسرائیل به NBC نیوز تایید کرد که مذاکرات «هفته آینده» از سر گرفته خواهد شد. هرگونه توافق جدید احتمالاً منجر به توقف طولانی مدت درگیری در ازای آزادی برخی از 140 گروگان تخمین زده شده هنوز در اسارت حماس خواهد شد. تلاش‌های میانجی‌گران متوقف شده است و از زمان آخرین آتش‌بس در نوامبر، نشانه‌ای وجود ندارد که دو طرف به توافق نزدیک‌تر شده‌اند.

هفته گذشته، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای نمادین را تصویب کرد که در آن خواستار آتش بس فوری میان اسرائیل و حماس پس از ممتنع آمریکا از رای گیری شد که خشم اسرائیل را برانگیخت. این امر پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده چندین قطعنامه گذشته را که خواستار پایان دادن به خصومت ها بودند، وتو کرد.

در حالی که به نظر می رسد ناامیدی عمومی دولت بایدن از نحوه مدیریت جنگ توسط دولت اسرائیل در حال افزایش است، تلاش های ایالات متحده برای دستیابی به آتش بس تحت الشعاع این افشاگری قرار خواهد گرفت که همچنان به ارسال بمب های قدرتمند به اسرائیل معروف است که آسیب جدی به غیرنظامیان وارد می کند. .

به گفته مقامات فلسطینی، در نزدیک به شش ماه نبرد پس از حملات 7 اکتبر، بیش از 32000 نفر در غزه کشته شده اند و هزاران نفر دیگر زیر آوار گرفتار شده و گمان می رود که کشته شوند.

درگیری‌ها بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی را ویران کرده و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت بیش از 2 میلیون نفری این منطقه را آواره کرده است. اما اسرائیل تاکید کرده است که تا زمانی که تمام حماس از بین نرود، بازگشتی به عقب وجود ندارد و به تهاجم نظامی خود بدون سرپیچی از درخواست‌های تند رهبران جهانی برای آتش‌بس از سوی رهبران جهانی و سازمان‌های بین‌المللی در بحبوحه کاهش حمایت از جنگ اسرائیل در اطراف این منطقه ادامه داده است. جهان

هفته گذشته گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد اراضی اشغالی فلسطین تشخیص داد که خصومت ها قبلاً به سطح نسل کشی رسیده است.

نیروهای دفاعی اسرائیل روز یکشنبه اعلام کردند که به “فعالیت عملیاتی دقیق” در منطقه بیمارستان اصلی غزه که به گفته آنها به عنوان مرکز حماس استفاده می شود، ادامه می دهد. بیمارستان الشفا در شهر غزه نزدیک به دو هفته است که تحت حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و سؤالاتی را در مورد سرنوشت غیرنظامیانی که در این مکان پناه گرفته اند، ایجاد کرده است. ارتش اسرائیل گفت شنبه چهار عامل ارشد حماس را در بیمارستان از بین برد.

مقامات غزه روز شنبه گفتند که عملیات الشفا تا کنون 400 کشته بر جای گذاشته است. NBC News نتوانست این شماره را تأیید کند و برای اظهار نظر با ارتش اسرائیل تماس گرفته است. رئیس سازمان بهداشت جهانی، تدروس آدهانوم گبریسوس، روز شنبه گفت که این حمله همچنین ماموریت جدید سازمان بهداشت جهانی به بیمارستان را به تاخیر می اندازد و اشاره کرد که سه ماموریت قبلی رد شده است.

تدروس: «گزارش‌ها حاکی از آن است که 100 بیمار و 50 کارمند بهداشت هنوز در داخل این مرکز غیرعملکردی هستند و در اطراف آن درگیری‌های خصمانه وجود دارد». در X گفت. ما به شدت نگران وضعیت و امنیت آنها هستیم.»

مقامات غزه گفتند بیش از 1000 خانه در مجاورت الشفا هدف قرار گرفته اند.

خانه خانواده آجور در پشت بیمارستان یکی از آنها بود که تلفات غیرنظامیان را به تصویر می کشید و ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار گرفتن حملاتش را زیر سوال می برد. این خانه هفته گذشته مورد حمله قرار گرفت و هفت نفر کشته شدند. یک کودک کوچک تنها بازمانده بود و بیم آن می رفت که کودکان بیشتری در زیر آوار دفن شوند. کارکنان دفاع مدنی به ان بی سی نیوز گفتند که نمی توانند به دنبال افراد گرفتار شده در داخل بگردند زیرا هیچ هماهنگی با صلیب سرخ وجود ندارد و درگیری در منطقه بسیار خطرناک است.

مقامات حماس در غزه نیز روز یکشنبه اسرائیل را به بمباران خیمه ها با آوارگان و خبرنگاران در داخل دیوارهای بیمارستان شهدای الاقصی در منطقه دیرالبلاح مرکز غزه متهم کردند که منجر به کشته و زخمی شدن آنها شد. ارتش اسرائیل گفت که هواپیمای آن “مرکز فرماندهی عملیاتی جهاد اسلامی” را که از حیاط بیمارستان عملیات می کرد، هدف قرار داد. ان‌بی‌سی نیوز فیلم‌هایی را که عواقب حمله به حیاط بیمارستان را نشان می‌دهد، شامل کمک پرسنل پزشکی به مجروحان و حداقل یک مجروح که روی زمین دراز کشیده است را نشان می‌دهد، اما نمی‌تواند به طور مستقل گزارش‌های متناقض حمله را تأیید کند.

خصومت ها همچنان مانع از رسیدن کمک ها به نیازمندان در داخل غزه می شود. در حالی که کامیون‌های حاوی مواد غذایی به شدت مورد نیاز همچنان به آرامی در گذرگاه‌های زمینی تحت کنترل اسرائیل به راه می‌افتند، کاروان دومی متشکل از سه کشتی و یک لنج با 400 تن مواد غذایی و سایر تجهیزات آخر هفته از قبرس به راه افتادند. World Central Kitchen، موسسه خیریه پشت این عملیات، گفت که در آخرین محموله غذای کافی برای تهیه بیش از 1 میلیون وعده غذایی وجود دارد. اولین کشتی این سازمان که این کمک ها را حمل می کرد، دو هفته پیش در اولین تحویل دریایی از زمان آغاز درگیری به غزه رسید.

مقامات بهداشت فلسطین در اوایل ماه جاری گزارش دادند که 27 کودک به دلیل سوء تغذیه و کم آبی در غزه جان خود را از دست داده اند، اما سازمان ملل هشدار داده است که تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از گرسنگی به طور قابل توجهی بیشتر خواهد بود و قرار است افزایش یابد. گزارشی که در اوایل ماه جاری توسط طبقه‌بندی فاز امنیت غذایی یکپارچه منتشر شد، گفت که قحطی در شمال غزه قریب‌الوقوع است و آستانه قحطی برای ناامنی غذایی حاد در حال حاضر بسیار فراتر رفته است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع