دریاچه مید به وضعیت استخر مرده نزدیک می شود زیرا سطح آب به پایین ترین سطح تاریخی دیگر رسیده است

استخر مرده به این معنی نیست که هیچ آبی در مخزن باقی نمانده است، اما حتی قبل از اینکه دریاچه مید به آن نقطه برسد، این نگرانی وجود داشت که سطح آب آنقدر پایین بیاید که تولید برق آبی با مشکل مواجه شود.

گلنون گفت: «تولید برق در مخازن غربی ما با کاهش سطح آب در مخازن مشکل ساز می شود.

رابرت گلنون، ​​استاد بازنشسته در دانشگاه آریزونا که متخصص در قانون و سیاست آب است، گفت: “اینها چیزهای بسیار جدی هستند.”

وی افزود: هنگامی که یک مخزن تخلیه می شود، آب کمتری از طریق توربین ها جریان می یابد و فشار مایع کمتری برای چرخاندن آنها وجود دارد که به این معنی است که توربین ها برق کمتری تولید می کنند.

در اواخر آوریل، کاهش سطح آب دریاچه مید یک دریچه ورودی را در معرض دید قرار داد که در سال 1971 شروع به تامین مشتریان نوادا کرد. ماه بعد، دو مجموعه از بقایای انسان به دلیل عقب‌نشینی خط ساحلی مخزن کشف شد.

گلنون گفت که وضعیت دریاچه مید مقامات محلی را مجبور می‌کند تا “گام‌های چشمگیری” برای پر کردن مخزن بردارند، به‌ویژه که انتظار می‌رود تغییرات آب و هوایی شرایط خشکسالی را در غرب بدتر کند و همچنان بر میزان آب جاری به رودخانه کلرادو تأثیر بگذارد.

شرایط خشکسالی مداوم در دو دهه گذشته، تشدید شده توسط تغییرات آب و هوایی و افزایش تقاضای آب در جنوب غربی ایالات متحده، به تخلیه دریاچه مید کمک کرده است. گلنون گفت اگرچه مخزن در خطر تبدیل شدن به یک استخر مرده است، اما احتمالا چندین سال دیگر طول می کشد تا به آن سطح برسد.

وی گفت: بیست و سومین سال خشکسالی است و ما نمی دانیم که خشکسالی 23 ساله، خشکسالی 50 ساله یا شاید خشکسالی 100 ساله است. ما فقط نمی دانیم چه چیزی اوضاع را تغییر می دهد.»



Source link

سطح آب دریاچه مید در این هفته به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است و بزرگترین مخزن کشور را در فاصله 150 فوتی «استخر مرده» قرار می‌دهد – زمانی که مخزن آنقدر کم است که آب نمی‌تواند در پایین دست سد جاری شود.

گلنون گفت که سطح آب دریاچه مید به طور غیرمنتظره ای در سال های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است. به گفته اداره احیا، سال گذشته در همین زمان، ارتفاع دریاچه مید در حدود 1069 فوت اندازه گیری شد. در سال 2020، سطح آب در پایان ژوئن حدود 1087 فوت بود.

روز چهارشنبه، سطح آب دریاچه مید در 1044.03 فوت اندازه‌گیری شد که پایین‌ترین ارتفاع آن از زمان پر شدن دریاچه در دهه 1930 است. اگر مخزن به زیر 895 فوت برسد. احتمالی که هنوز سال‌ها دورتر است – دریاچه مید به یک برکه مرده می‌رسد و عواقب بزرگی برای میلیون‌ها نفر در سراسر آریزونا، کالیفرنیا، نوادا و بخش‌هایی از مکزیک خواهد داشت.

در همین حال، اداره احیای ایالات متحده و مدیران آب در جنوب غربی ایالات متحده در حال کار برای مدیریت جریان آب در رودخانه کلرادو و تنظیم استفاده از آب بین ایالت های منطقه هستند. این اقدامات برای کمک به بازسازی دریاچه مید طراحی شده است که در رودخانه کلرادو در مرز آریزونا-نوادا هنگام ساخت سد هوور در اوایل دهه 1930 ایجاد شد و یک مخزن دیگر به شدت تخلیه شده، دریاچه پاول، که در امتداد مرز ایجاد شد. یوتا و آریزونا