ترامپ ویدئویی را با تصویر بایدن گراز بسته منتشر کرد که باعث سرزنش کمپین دموکرات شد.

واشنگتن (AP) – دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه به دلیل انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی که حاوی تصویر یک رئیس جمهور گراز بسته است مورد انتقاد قرار گرفت. جو بایدن روی درب عقب یک کامیون در حال عبور نقاشی شده است.

کمپین بایدن به سرعت این ویدئو را به دلیل پیشنهاد آسیب فیزیکی به رئیس جمهور فعلی دموکرات محکوم کرد. بایدن رقیب احتمالی خود در سال 2024 را فردی به تصویر کشیده است که آزادانه تصاویر نازی ها را در مورد مهاجران تداعی می کند، در حالی که در سخنرانی های خود تاکید می کند که تلاش های ترامپ برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 در نهایت منجر به حمله به ساختمان کنگره آمریکا شد.

مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپین بایدن، گفت: «ترامپ مرتباً خشونت سیاسی را تحریک می‌کند و زمان آن رسیده است که مردم او را جدی بگیرند – فقط از افسران پلیس کنگره بپرسید که در 6 ژانویه برای محافظت از دموکراسی ما مورد حمله قرار گرفتند.»

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ جمعه شب پاسخ داد: «این تصویر پشت یک وانت بود که در بزرگراه در حال حرکت بود. دموکرات‌ها و دیوانه‌های دیوانه نه تنها خواستار خشونت نفرت‌انگیز علیه رئیس‌جمهور ترامپ و خانواده‌اش شده‌اند، بلکه در واقع سیستم قضایی علیه او را به سلاح تبدیل می‌کنند.»

سرویس مخفی آمریکا بیانیه ای منتشر کرد و گفت: «موضوعات اطلاعاتی حفاظتی را تأیید یا اظهار نظر نمی کند».

رئیس جمهور سابق این ویدئو را در شبکه اجتماعی خود به نام Truth Social منتشر کرد. عنوان او می‌گوید این ویدئو در روز پنجشنبه در لانگ آیلند نیویورک گرفته شده است، زمانی که رئیس‌جمهور سابق در مراسم حضور افسر پلیس نیویورک که در یک توقف ترافیک کشته شد، شرکت کرد.

ویدیوی ارسال شده نشان می‌دهد که یک کامیون در حال عبور با «ترامپ 2024» و پرچم‌هایی که ادعای حمایت از پلیس را دارند، با تصویر یک بایدن به ظاهر درمانده با دست‌ها و پاهای بسته در پشت خودرو نقاشی شده است.

سهام شرکت Trump Media & Technology Group Corp. معاملات خود را در بازار سهام از سه شنبه آغاز کرد و ارزش آن میلیاردها دلار به ثروت او اضافه کرد.

ترامپ به دنبال بازگشت به کاخ سفید، تصویری آخرالزمانی از کشور ترسیم کرده است، در صورتی که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خود دست یابد.

“اگر من انتخاب نشوم، این یک حمام خون برای کل خواهد بود – این کمترین آن خواهد بود. این یک حمام خون برای کشور خواهد بود.

ترامپ در مورد مهاجرانی که «خون کشور ما را مسموم می‌کنند» صحبت کرده است و سخنان آدولف هیتلر رهبر نازی‌ها را تکرار می‌کند. و او یک بار دشمنان خود را “موذی” توصیف کرد، زبانی که مخالفانش می گویند منعکس کننده اعتقادات استبدادی او است.

در یکی از راهپیمایی‌های اخیر، ترامپ تا آنجا پیش رفت که رفتار بایدن در مورد مرزها را «توطئه‌ای برای سرنگونی ایالات متحده آمریکا» توصیف کرد.

سال گذشته، ترامپ قبل از اعلام جرم در نیویورک به خاطر پولی که در کمپین انتخاباتی‌اش در سال 2016 از طرف او پرداخت شده بود، عکسی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌داد چوب بیسبال در کنار عکسی از آلوین براگ، دادستان منطقه در دست دارد.

در یک سخنرانی در سال 2018، بایدن در مورد اظهارات وحشیانه ترامپ درباره زنان صحبت کرد و انزجار خود را با پیشنهاد تمایل به مبارزه فیزیکی با رئیس جمهور وقت، ثبت کرد.

بایدن در آن زمان گفت: «اگر ما در دبیرستان بودیم، او را پشت باشگاه می بردم و او را شکست می دادم. ”

منبع