بیل اوریلی می‌گوید اکنون که تاکر کارلسون در فاکس حضور دارد و بینندگان راست افراطی خود را همراه خود می‌آورد، حزب جمهوری‌خواه در مشکل است.

اوریلی گفت: “بنابراین کارلسون عملکرد بسیار موفقی در فاکس داشت و در میان محافظه کاران متعهد بسیار تاثیرگذار بود. آنها با محافظه کاران معمولی متفاوت هستند. آنها هر روز آنجا هستند.”

کارلسون روز دوشنبه در یک اعلامیه شوکه کننده از شبکه فاکس، جایگاه اصلی خود را در فاکس نیوز از دست داد. برکناری کارلسون کمی متفاوت از اوریلی به نظر می‌رسد: به نوشته نیویورک تایمز، این دومی پس از انباشته شدن پرونده‌های آزار جنسی متعدد علیه او از فاکس نیوز اخراج شد.

وکیل کارلسون فوراً به درخواست Insider برای اظهار نظر ارسال شده خارج از ساعات کاری عادی پاسخ نداد.

برکناری کارلسون یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که فاکس به ارزش 787.5 میلیون دلار، یک شکایت بزرگ برای افترا توسط شرکت فناوری رأی‌دهی Dominion Voting Systems علیه آن تنظیم کرد. Dominion فاکس نیوز و مجریان آن – از جمله کارلسون – را متهم کرد که با انتشار ادعاهای بی‌اساس درباره تقلب در انتخابات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به کسب‌وکارش آسیب رسانده‌اند.

وی افزود: «اما نمایه جمهوری خواهان در رسانه ها اکنون بسیار کمتر شده است. و این روی رای دهندگان بیشتر مستقل تأثیر خواهد داشت.

اوریلی گفت که کارلسون نفوذ زیادی بر جناح راست افراطی حزب دارد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    اوریلی اضافه کرد که فاکس نیوز بر اساس “فیفدام ها” اجرا می شود، جایی که هر برنامه برنامه های خود را اجرا می کند. اوریلی گفت که سلطنت کارلسون بر آمریکایی ها در “حق متعهد” متمرکز بود. او گفت که با حضور کارلسون در فاکس نیوز، مخاطبان او چهره های محبوبی در حوزه رسانه های راستگرا خواهند داشت که به آنها نگاه کنند.

    کارلسون همچنین با شکایت تهیه کننده سابق خود، ابی گروسبرگ، روبرو است که از او و دیگر مدیران فاکس در ماه مارس شکایت کرد. گروسبرگ در شکایت خود مدعی شد که کارلسون و سایر مدیران اجرایی “محیط کاری را ایجاد کردند که زنان را بر اساس کلیشه های زننده جنسیتی تحت سلطه خود در می آورد.”

    تاکر کارلسون و بیل اوریلی.جیسون کورنر/گتی ایماژ; Nathan Congleton/NBCU Photo Bank/NBCUniversal via Getty Images via Getty Images

    اوریلی روز دوشنبه در یکی از اپیزودهای برنامه خود با عنوان «No Spin News» گفت: «از آنجا که حزب جمهوری خواه، بیشتر آن ها به تاکر کارلسون توجه داشتند».

    تصویری ترکیبی از تاکر کارلسون و بیل او ریلی.