با وجود آشفتگی واکر، حزب جمهوری خواه نسبت به شانس های سنا خوش بین است

لاو، از صندوق رهبری سنا، گفت که او با وجود شواهد ظاهری مبنی بر کارت «خوب شو» با امضای واکر و رسید چک، به قول واکر مبنی بر اینکه برای سقط جنین دوست دختر سابقش پولی پرداخت نکرده، می‌پذیرد.

مارتا زولر، مجری محبوب رادیویی جمهوری‌خواه در شمال جورجیا و کاندیدای کنگره، روز سه‌شنبه به مخاطبانش گفت که آخرین ادعاها واکر را ملزم می‌کند تا کمپین خود را با اعتراف مستقیم درباره «شیاطین شخصی» خود و اقداماتی که برای غلبه بر آنها انجام داده، مجدداً تنظیم کند.

اگر جمهوری خواهان در ماه نوامبر حتی یک کرسی سنا را به دست آورند، کنترل اتاق عالی کنگره را در دست خواهند گرفت – و به همراه آن، قدرت کنترل نامزدهای قضایی و بحث های سیاسی در دو سال آخر دوره ریاست جمهوری بایدن را در دست خواهند گرفت. رهبران هر دو حزب بر این باورند که جمهوری خواهان احتمالاً مجلس نمایندگان را به دست خواهند گرفت.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط GQR، یک شرکت تحقیقاتی افکار عمومی که با سازمان‌های دموکرات کار می‌کند، آخرین چالش‌های نامزدهای مجلس سنا در جورجیا و پنسیلوانیا بر رسانه‌های اجتماعی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه غالب شد.

هیچ‌کدام به اندازه مبارزات هرشل واکر در جورجیا، جایی که پسر نامزد جمهوری‌خواه سنا او را به دروغ‌گویی در مورد چالش‌های شخصی‌اش متهم کرد، برجسته‌تر نبوده است – از جمله گزارشی از Daily Beast که ادعا می‌کند واکر ضد سقط جنین برای سقط جنین یک دوست دختر در سال 2009 هزینه کرده است. واکر این اتهام را “دروغ آشکار” خواند و گفت که شکایت خواهد کرد، اقدامی که کمپین او تا اواخر روز سه شنبه انجام نداده بود.

او گفت که رأی دهندگان بر این باورند که «واکر ممکن است اشتباهاتی در زندگی شخصی خود مرتکب شده باشد که بر او و خانواده اش تأثیر گذاشته است، اما وارناک اشتباهاتی در زندگی عمومی در واشنگتن مرتکب شده است که بر آنها و خانواده هایشان تأثیر گذاشته است».

گری پیترز، سناتور میشیگان، که بازوی مبارزات انتخاباتی دموکرات های سنا را رهبری می کند، گفت: «جمهوری خواهان سنا شروع بسیار بدی در ماه اکتبر داشتند، اما ما می دانیم که هر یک از رقابت های ما فشرده خواهد بود و ما هیچ چیز را بدیهی نمی دانیم.

نویسندگان آسوشیتدپرس، زیک میلر در واشنگتن و بیل بارو در آتلانتا در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

دموکرات‌ها به طور قطعی در تهاجم باقی می‌مانند و هزینه‌های زیادی را صرف تلاش برای تغییر کرسی‌های جمهوری‌خواهان در پنسیلوانیا، ویسکانسین و کارولینای شمالی می‌کنند. مخالفت رأی دهندگان با تصمیم دادگاه عالی در تابستان امسال مبنی بر سلب حق قانونی زنان برای سقط جنین، پایگاه دموکرات ها را نیرو بخشیده و منجر به افزایش ثبت نام رای دهندگان زن شده است.

او باید روی شمشیر بیفتد. من یک سگ بودم. … و من برای آن طلب بخشش کرده ام. “این بسیار شاداب خواهد بود که کسی فقط حقیقت را بگوید.”

جیمز کارویل، استراتژیست کهنه کار دموکرات گفت: «دلیلی برای دلهره وجود دارد، نه دلیلی برای غمگین بودن». به نظر می‌رسید که در پایان ماه اوت، حرکت کمی داشتیم. نمی‌دانم آیا ما عقب‌نشینی کرده‌ایم یا نه، اما در خیلی جاها پیشرفت نمی‌کنیم.»

جمهوری خواهان بیشتر بر روی مقامات دموکرات در آریزونا، جورجیا، نیوهمپشایر و نوادا متمرکز هستند، اگرچه مقامات جمهوری خواه معتقدند که نامزدهای تحت حمایت ترامپ در آریزونا و نیوهمپشایر فرصت های پیکاپ حزب را کاهش داده است.

در همین حال، شرایط در ایالات برتر میدان نبرد به سرعت در حال تغییر است.

و همانطور که برخی از دموکرات‌ها در رسانه‌های اجتماعی درباره شکست‌های ظاهری جمهوری‌خواهان فریاد می‌زنند، استراتژیست‌های حزب به طور خصوصی اذعان می‌کنند که ممکن است کاستی‌های خودشان با چالش‌های فزاینده جمهوری‌خواه جبران نشود.

استیون لاو، رئیس صندوق رهبری سنا و یکی از متحدان نزدیک مک‌کانل، آر-کی، گفت: «اگر درگیر مبارزه باشید، مردم به کمک شما خواهند آمد.

لاو گفت: «مطمئناً به نظر می رسد که رای دهندگان در حال بازگشت به چارچوب ذهنی میان دوره ای سنتی تر هستند.

من نمی گویم واکر تمام شده است. در طی دو چرخه اخیر، ما مطمئناً شاهد بوده ایم که نامزدهای جمهوری خواه از چیزهایی که قرار نیست قابل بقا باشند، جان سالم به در برده اند. رقابت‌های نزدیک زیادی وجود دارد، و پیش‌بینی پویایی این انتخابات دشوار است.

کریستین واکر روز سه شنبه پاسخ داد: «همه چیز دروغ بوده است.

دموکرات‌ها و متحدانشان همچنان امیدوارند که واکنش منفی علیه تصمیم دادگاه عالی برای سقط جنین به آنها کمک کند تا بر روندهای تاریخی غلبه کنند که در آن حزب کنترل کاخ سفید تقریباً همیشه کرسی‌های خود را در کنگره از دست می‌دهد. دموکرات‌ها که واشنگتن را کنترل می‌کنند، همچنین با بدبینی عمیق رأی‌دهندگان نسبت به جهت‌گیری کشور و میزان محبوبیت نسبتا ضعیف بایدن مواجه هستند.

در ایالت نوادا، سخنان سناتور دموکرات کاترین کورتز ماستو در روزهای اخیر به طور فزاینده ای ضروری شده است زیرا او از چالش شدید آدام لاکسالت، دادستان کل ایالت سابق، دفاع می کند. در داخل کاخ سفید، ترس واقعی وجود دارد که او بتواند نامزد انتخابات مجدد خود را از دست بدهد و تنها کرسی مورد نیاز جمهوری خواهان برای کسب اکثریت سنا را بدهد.

لاو گفت که رقابت جورجیا علیرغم تمرکز دموکرات ها بر زندگی شخصی واکر، به طور فزاینده ای رقابتی شده است. و با نگاهی فراتر از جورجیا، لاو گفت که جو سیاسی به طور قابل پیش‌بینی در حال تغییر در برابر حزبی است که کاخ سفید را کنترل می‌کند، همانطور که معمولاً در انتخابات میان‌دوره‌ای اتفاق می‌افتد.

این چشم‌انداز ضعیف حتی زمانی که جمهوری‌خواهان با مجموعه‌ای از عقب‌نشینی‌های خود تحمیلی در ایالت‌هایی مواجه می‌شوند که بیشترین اهمیت را در میان دوره‌ای ۲۰۲۲ دارند، که توازن قوا را در کنگره و نهادهای دولتی در سراسر کشور تعیین خواهد کرد.

کورتز ماستو در فراخوانی برای جمع آوری کمک های مالی روز سه شنبه نوشت: “دوست، ما مشکل بزرگی داریم.” “کارشناسان می گویند که رقابت ما در نوادا می تواند کنترل سنا را تعیین کند – و در حال حاضر، نظرسنجی نشان می دهد که من یک امتیاز از حریف مورد تایید ترامپ عقب تر هستم.”

___

تشکیلات جمهوری خواه، از جمله صندوق رهبری سنا همسو با سناتور میچ مک کانل، و شخص رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، روز سه شنبه در تلاش وی برای برکناری رافائل وارناک، سناتور دموکرات دوره اول، به شدت پشتیبان واکر بودند. کمپین واکر همچنین از جمع آوری کمک های مالی گسترده ای خبر داد که همزمان با آخرین اتهامات بود.

حتی با وجود چنین شانس هایی، پیش بینی کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان خیلی زود است.

جی بی پورش، که رهبری حزب دموکرات اکثریت سنا را رهبری می کند، گفت: «نامزدهای جمهوری خواه که آنها در حال رقابت هستند، بسیار افراطی هستند. من فکر می کنم که این هنوز هم مزیت دموکرات هاست.»

با این حال، نشانه‌هایی از نگرانی جمهوری‌خواهان در جورجیا وجود داشت.

با این حال، مقامات دموکرات اذعان می کنند که رقابت به طور قابل توجهی با تغییر تقویم به اکتبر تنگ شده است. و مقامات کاخ سفید نگران استقامت جان فترمن، نامزد دموکرات ها در هنگام بهبودی پس از سکته مغزی در ماه مه هستند.

چشم انداز در حال تحول به یک واقعیت صریح گره خورده است: دموکرات ها در مواجهه با سنگینی تاریخ، نگرانی های اقتصادی گسترده و جایگاه ضعیف جو بایدن، عملاً هیچ حاشیه ای برای خطا ندارند. توافق گسترده ای میان هر دو حزب وجود دارد که شتاب تابستانی دموکرات ها در ایالت هایی مانند نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین تنها پنج هفته قبل از روز انتخابات کاهش یافته است.

جاش شورین، استراتژیست کهنه کار دموکرات، به حزب خود درباره حذف جمهوری خواه جورجیا هشدار داد.

در پنسیلوانیا، مهمت اوز، نامزد جمهوری خواه مجلس سنا، این هفته با سؤالات سخت جدیدی روبرو شد که توسط مقاله واشنگتن پست در مورد محصولات پزشکی که او به عنوان یک ستاره تلویزیونی در روز تأیید می کرد، مطرح شد. گزارش خبری دیگری توسط سایت خبری Jezabel که جزئیات این موضوع را نشان می‌دهد که چگونه تحقیقات او باعث کشته شدن صدها سگ شد، در رسانه‌های اجتماعی موج زد.

قوانین سنتی سیاست اغلب در دوره ترامپ شکسته شده است. در سال های گذشته، جمهوری خواهان ممکن است واکر را رها کرده باشند. اما روز سه‌شنبه، آنها سلاح‌های خود را پشت سر او به هم متصل کردند.

نیویورک (AP) – جمهوری خواهان پیشرو در حال ورود به ماه پایانی مبارزات انتخاباتی میان دوره ای هستند که به طور فزاینده ای خوش بین هستند که اکثریت سنا در دسترس است، حتی در شرایطی که یک دعوای خانوادگی در جورجیا یکی از بزرگترین فرصت های پیکاپ حزب را مخدوش کرده است.

داستان‌های خبری در مورد متهم سقط جنین واکر و تحقیقات اوز بر روی حیوانات، اولین و دومین خبر در فیس‌بوک و توییتر از زمان انتشار آن‌ها در روز دوشنبه، بالاتر از محتوای مرتبط با برنامه تلویزیونی «Sons of Anarchy»، گزارش دیگری در مورد والدین برنامه‌ریزی شده بود. کلینیک های سیار سقط جنین و اخبار درباره کانیه وست GQR از ابزار شنیداری اجتماعی NewsWhip استفاده می کند که بیش از 500000 وب سایت را به بیش از 100 زبان تقریباً در زمان واقعی ردیابی می کند.