زندانی تگزاس که با نماز مبارزه می کرد، قوانین را لمس کنید تا اعدام شوند

اگر رامیرز اعدام شود، سومین زندانی خواهد بود که امسال در تگزاس و یازدهمین زندانی در ایالات متحده است.

قتل کاسترو در جریان یک سری سرقت ها اتفاق افتاد. رامیرز و دو زن به دنبال مصرف مواد مخدر سه روزه پول می دزدیدند. رامیرز به مکزیک گریخت اما 3 سال و نیم بعد دستگیر شد.

همچنین در ماه آوریل، چهار نفر از فرزندان کاسترو با ارائه درخواستی خواستند که حکم اعدام رامیرز در جای خود باقی بماند.

Juan A. Lozano را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/juanlozano70





منبع

او هیچ تماس تلفنی یا ایمیلی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کرتزر گفت: «این بازتابی از لطفی که ما به نازی‌ها انجام می‌دادیم نبود. «ارائه اداره دینی هنگام مرگ، بازتابی از قدرت اخلاقی نسبی اسیرکنندگان است».

جان هنری رامیرز، 38 ساله، به دلیل کشتن پابلو کاسترو 46 ساله، کارمند فروشگاه رفاه، در سال 2004 به اعدام محکوم شد. دادستان ها گفتند که کاسترو در حال بیرون آوردن زباله ها از فروشگاه در کورپوس کریستی بود که رامیرز 1.25 دلار از او سرقت کرد و با چاقو به او ضربه زد. او 29 بار

___

گونزالس طی یک ویدیوی زنده تقریبا 20 دقیقه ای در فیس بوک گفت که معتقد است مجازات اعدام یکی از “بسیاری از موارد اشتباه در سیستم قضایی ما” است. گونزالس گفت تا زمانی که در سمت خود باقی بماند به دنبال مجازات اعدام نخواهد بود.

رامیرز قوانین زندان ایالتی را که مانع از لمس کشیش و دعای بلند در هنگام اعدام او می شد، به چالش کشید و گفت که آزادی مذهبی او نقض شده است. این چالش منجر به تاخیر در اعدام او و همچنین اعدام دیگران شد.

هوستون (AP) – یک زندانی محکوم به اعدام تگزاس که پرونده او نقش مشاوران معنوی در اتاق های اعدام در سراسر کشور را روشن می کند، قرار است روز چهارشنبه اعدام شود، علی رغم تلاش های یک دادستان منطقه برای جلوگیری از تزریق کشنده او.

در ماه مارس، دادگاه عالی ایالات متحده در کنار رامیرز قرار گرفت و گفت که ایالت‌ها باید به خواسته‌های محکومان اعدامی که می‌خواهند رهبران مذهبی‌شان دعا کنند و آنها را در هنگام اعدام لمس کنند، پاسخ دهند.

مارک اسکورکا، دادستان اصلی محاکمه رامیرز در سال 2008، گفت که ناعادلانه است که رامیرز در حالی که کاسترو فرصت مشابهی را نداشت، کسی بر او دعا کند.

روز دوشنبه، هیئت عفو و آزادی مشروط تگزاس به اتفاق آرا از تبدیل حکم اعدام رامیرز به مجازات کمتر خودداری کرد. به گفته وکیل او، رامیرز تمام درخواست های تجدیدنظر ممکن را تمام کرده است و هیچ درخواست نهایی از دادگاه عالی ایالات متحده برنامه ریزی نشده است.

در ماه ژوئن، یک قاضی درخواست گونزالس برای پس گرفتن تاریخ اعدام چهارشنبه را رد کرد. ماه گذشته، دادگاه استیناف جنایی تگزاس حتی از بررسی این درخواست خودداری کرد.

پرونده رامیرز در آوریل زمانی که دادستان فعلی ناحیه نویس، مارک گونزالس، از قاضی خواست تا حکم اعدام را پس بگیرد و اعدام را به تأخیر بیندازد، چرخش دیگری پیدا کرد و گفت که به اشتباه درخواست شده است. گونزالس گفت که مجازات اعدام را «غیراخلاقی» می‌داند.

کرتزر گفت که مشاور معنوی رامیرز، دانا مور، همچنین می‌تواند انجیل را در اتاق مرگ نگه دارد، که قبلاً مجاز نبود.

اسکورکا که بعداً قبل از بازنشستگی به عنوان دادستان ناحیه نویس کانتی مشغول به کار شد، گفت: «مدت زیادی می‌گذرد، اما پابلو کاسترو احتمالاً سرانجام به عدالتی که خانواده‌اش برای مدت طولانی به دنبال آن بودند، علی‌رغم تاخیرهای قانونی، دست خواهد یافت.

ست کرتزر، وکیل رامیرز، گفت در حالی که او با خانواده کاسترو احساس همدلی می کند، چالش موکلش در مورد حفاظت از آزادی های مذهبی برای همه بود. کرتزر گفت که رامیرز چیز جدیدی نمی خواست، بلکه چیزی بود که بخشی از فقه در طول تاریخ بوده است. او گفت که حتی جنایتکاران جنگی نازی پس از جنگ جهانی دوم، قبل از اعدام، وزیر داشتند.

فرناندو کاسترو، یکی از پسرانش، در این حرکت گفت: «من از پدرم می‌خواهم که سرانجام عدالت و آرامش خود را داشته باشد تا بالاخره به زندگی من ادامه دهد و بگذارد این کابوس تمام شود.»