با مایکل کوهن، دروغگو و جنایتکاری که ممکن است به محکوم کردن رئیس سابقش، دونالد ترامپ، کمک کند، آشنا شوید

بیشتر: از ثابت کننده ترامپ تا خبرچین مولر: جدول زمانی نقش مایکل کوهن در تحقیقات روسیه

چرا کوهن علیه ترامپ شهادت می دهد؟

کوهن همچنین گفت که ترامپ برای جلوگیری از کپی کردن چکی با امضای متمایز ترامپ توسط گیرندگان، از طریق او پرداخته است. اما کوهن نسخه‌هایی از چک‌هایی را که شرکت ترامپ برای بازپرداخت او نوشته بود، از جمله چک‌هایی به تاریخ 1 اوت 2017 با امضای ترامپ تهیه کرد.

پرداخت‌های موقت چگونه کاهش یافت؟

«بی وفا: خاطرات: داستان واقعی وکیل شخصی سابق دونالد جی. ترامپ» نوشته مایکل کوهن.

مایکل کوهن کیست؟

در اینجا جدول زمانی خلاصه‌ای از پرداخت‌ها از سوابق کنگره و وزارت دادگستری، زمانی که در سال 2019 تصمیم به پیگیری اتهامات مالی پنهانی علیه ترامپ گرفت، آمده است:

  • بیشتر: محکومیت ها، شکایت ها و تحقیقاتی که نامزدی ترامپ در سال 2024 با آن مواجه است، توضیح داد.

    آیا سابقه جنایی کوهن به شهادت او آسیب می رساند؟

    این تضمین نمی کند که براگ معتقد است که به اندازه کافی برای متهم کردن دارد. اما مطمئناً به نظر می رسد که شانس او ​​خوب است.”

    کوهن گفت: “این انتقام نیست، درست است؟” او باید پاسخگوی اعمال کثیف خود باشد.»

    پاسخ ترامپ چیست؟

    ترامپ با چندین تحقیق جنایی روبرو است:

    • کوهن علناً پرداخت های مهندسی را در طول کمپین سال 2016 برای ساکت کردن دو زن، از جمله دنیلز، تایید کرده است. کوهن در جلسه استماع مجلس نمایندگان تحت سوگند شهادت داد: «همه چیز با آگاهی و دستور آقای ترامپ انجام شد.

      کوهن که به سه سال زندان محکوم شده بود، مدعی شد که ترامپ برای حفظ آبرو و آینده سیاسی خود او را زیر اتوبوس انداخت. او به دلیل کووید-19 زودتر به حبس خانگی آزاد شد.

      آیا دیگران می توانند از شهادت او حمایت کنند؟

      ترامپ تخلفات خود را رد کرده است و بازرسان فدرال تحقیقات خود را در مورد پرداخت ها در سال 2019 پایان دادند. اما شهادت کوهن، که قبلاً محکوم شده و دوران زندان را سپری کرده است، می تواند به طرح اولین اتهامات در تاریخ علیه رئیس جمهور سابق کمک کند.

      بیشتر: «من حتی به رفتن هم فکر نمی‌کنم»: ترامپ در CPAC می‌گوید کیفرخواست او را از رقابت 2024 خارج نمی‌کند

      "بی وفا: خاطرات: داستان واقعی وکیل شخصی سابق دونالد جی ترامپ رئیس جمهور آمریکا"  توسط مایکل کوهن

      روز سه‌شنبه، کوهن در مصاحبه‌ای با USA TODAY از بحث در مورد این پرونده خودداری کرد و گفت که هیچ سوء نیتی نسبت به ترامپ ندارد و فقط می‌خواهد هیئت منصفه حقایق پرونده را بشنوند.

      کوهن که زمانی به خود می بالید که برای ترامپ “گلوله می زند”، وکیل شخصی ترامپ و حل کننده مشکلات او از سال 2006 تا 2018 بود.

      ترامپ کوهن را همه چیز خوانده است، از یک کت و شلوار و دروغگو گرفته تا یک وکیل از کار افتاده و آبروریز. ترامپ در بیانیه پنج‌شنبه گذشته خود همچنین خاطرنشان کرد که بازرسان فدرال به بررسی پرداخت‌ها پرداخته‌اند.

      در یک جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان و اصلاحات دولتی در فوریه 2019، کوهن فهرستی از اسامی افرادی را که می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد معاملات ارائه دهند، از جمله آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ، انتخاب کرد. وکیل شرکت آلن گارتن؛ و دیوید پکر، ناشر National Enquirer، که در طرح پول خاموش کمک کرد.

      پنجشنبه شب گذشته، پس از انتشار اخباری مبنی بر دعوت از ترامپ برای شهادت، او پاسخ جدیدی را در مجموعه ای از پست ها در شبکه اجتماعی خود، TruthSocial منتشر کرد.

      بیشتر: کوهن، وکیل سابق ترامپ، در برابر هیئت منصفه نیویورک در تحقیقاتی که ستاره‌های پورنو در مورد پول‌های پنهان کرده بودند، شهادت می‌دهد

      چرا زمان شهادت کوهن اهمیت دارد؟

      این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: مایکل کوهن، تعمیرکار سابق دونالد ترامپ، اکنون ممکن است به محکومیت او کمک کند.



منبع

کوهن حداقل 20 بار در مورد موارد غیرقانونی ترامپ شهادت داده است، از جمله اینکه آیا رئیس سابق او به کوهن گفته است که در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی 2016، 130 هزار دلار به استورمی دانیلز بازیگر فیلم های پورنوگرافی بدهد. به گفته کوهن و دانیلز، ظاهراً این پول برای سکوت او در مورد رابطه جنسی با ترامپ پرداخت شده است.

ترامپ نوشت: «من مطلقاً هیچ اشتباهی نکردم، هرگز با استورمی دنیلز رابطه نداشتم و نمی خواستم با استورمی دنیلز رابطه داشته باشم. “من برای حل این اخاذی از خود به مشاوره اعتماد کردم.”

دفتر براگ به درخواست‌ها برای اظهار نظر از سوی USA TODAY پاسخی نداده است.

کرشنر گفت که علیرغم محکومیت، کوهن ثابت خواهد کرد که “به عنوان شاهد کاملا ارزشمند است.”

کوهن روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران خارج از دادگاه که آیا می‌خواهد رئیس سابق خود را دستگیر کند، پاسخ داد که هدف او گفتن حقیقت و کمک به تحقیقات است.

پلتیه گفت: «این که گفته می‌شود، وقتی از شاهدی استفاده می‌کنید که این کار را انجام داده و به دروغگویی و اظهارات نادرست مجرم شناخته شده است، این یک مشکل متفاوت است. در چنین مواردی، شواهد تأیید کننده، از جمله شاهدان کلیدی دیگر – مانند خود دنیلز – و اسنادی که می توانند به اثبات پرونده کمک کنند، کلیدی خواهند بود.

در 27 اکتبر 2016، کوهن 130000 دلار از طریق شرکتی به نام Essential Consultants به دیویدسون منتقل کرد.

  • واشنگتن – مایکل کوهن، وکیل قدیمی و ثابت‌کننده سیاسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، قرار است امروز دوباره علیه رئیس سابق خود در پرونده ستاره‌های پورنو که توسط دادستان منطقه منهتن در نیویورک بررسی می‌شود، شهادت دهد.

    در 8 اکتبر 2016، کوهن با ترامپ و سخنگوی ستاد انتخاباتی او، هوپ هیکس، پس از اطلاع از اینکه دنیلز قصد دارد با “صبح بخیر آمریکا” و اسلیت درباره رابطه ادعایی خود با ترامپ از سال 2006 صحبت کند، صحبت کرد، سالی که ملانیا ترامپ به دنیا آمد. پسر آنها. کوهن سپس با پکر در مورد خرید حقوق داستان دنیلز برای جلوگیری از عمومی شدن آن تحت استراتژی به نام «بگیر و بکش» ارتباط برقرار کرد.

  • ترامپ برای این پرداخت ها توضیحات مختلفی ارائه کرده است. زمانی که داستان خرید کوهن برای اولین بار در سال 2018، سکوت دنیلز را شکست، ترامپ گفت که از آن بی خبر است. سپس، هنگامی که شواهدی مبنی بر نادرست بودن آن ظاهر شد، ترامپ گفت که هرگز کوهن را به انجام کار غیرقانونی هدایت نکرده است.

    هیئت منصفه بزرگ نیویورک اخیراً از خود ترامپ برای شهادت دعوت کرده است. گلن کرشنر و پل پلتیه، دادستان‌های سابق فدرال، به USA TODAY گفتند که شهادت کوهن با دعوت – و امتناع – از ترامپ برای شهادت نشان می‌دهد که تصمیم هیئت منصفه می‌تواند به زودی صادر شود.

    پلتیه، دادستان سابق، گفت که استفاده از شاهدانی که قبلاً به جرمی که شما در حال تحقیق در آن هستید اعتراف کرده اند، برای شهادت در مقابل هیئت منصفه و حتی حضور در جایگاه شاهد در صورتی که پرونده به محاکمه برسد، معمول است.

    در 1 نوامبر 2016، دیویدسون پول را به دانیلز منتقل کرد.

  • یک بازرس ویژه وزارت دادگستری در حال بررسی نقش او در حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 است.

  • در جورجیا، فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، در حال بررسی اتهامات تقلب در انتخابات است.

  • کیرشنر گفت: «این واقعیت که او برای سرپوش گذاشتن بر رفتار نادرست خود و جنایات دونالد ترامپ، دروغ گفت، نقطه ضعف نیست، یک نقطه قوت است.» این به شما می گوید که این توطئه تا زمانی که از هم پاشید چقدر محکم بود.

    به گفته کارشناسان حقوقی، در نیویورک، هیئت منصفه الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، ممکن است در آستانه تصمیم گیری درباره متهم کردن ترامپ باشد.

  • در آگوست 2018، کوهن در دادگاه فدرال به مخفی کردن بیش از 4 میلیون دلار درآمد شخصی از IRS، اظهارات نادرست در مورد وام مسکن و در سال 2016، “اقدام به پرداخت 280000 دلار برای ساکت کردن دو زن اعتراف کرد.” بر اساس اسناد وزارت دادگستری، در غیر این صورت برنامه ریزی شده است که به طور علنی در مورد روابط ادعایی خود با یک نامزد ریاست جمهوری صحبت کنند و از این طریق قصد دارند بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 تأثیر بگذارند.

    در 10 اکتبر 2016، دیلن هاوارد، مدیر اجرایی National Enquirer به کوهن و کیت دیویدسون، وکیل دنیلز پیامک ارسال کرد.