با افزایش موارد ابتلا به کووید، کاخ سفید از تقویت کنندگان و بودجه جدید کنگره می خواهد

جها خاطرنشان کرد که میزان مرگ و میر (تعداد مرگ و میر تقسیم بر تعداد موارد) در بخش‌هایی از شمال شرق به 0.3 درصد کاهش یافته است، یعنی حدود یک پنجم میزان قبلی. شهر نیویورک که زمانی مرکز اپیدمی کرونا با هزاران مرگ روزانه بود، اکنون روزانه حدود پنج مورد مرگ ناشی از کووید-19 را ثبت می‌کند.

به نظر می رسد عفونت قبلی از نوع اصلی Omicron محافظت کمی در برابر عفونت مجدد توسط جدیدترین زیرشاخه ها ارائه می دهد. و اگرچه این سویه های جدید توانایی شکستن دیوار آتش واکسن ها را نیز دارند، به نظر می رسد که عکس های تقویت کننده محافظت را تقویت می کنند – تبدیل نرخ‌های افزایش‌دهنده به ویژه نشانه‌ای از نحوه عملکرد ایالت‌ها در هفته‌های آینده.

پرزیدنت بایدن در ضیافت شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید در 30 آوریل. (ال دراگو/ رویترز)

جشن جشن باشگاه گریدیرون و شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید که هر دو در ماه آوریل در واشنگتن دی سی برگزار شد، آزمایش شرکت کنندگان برای ویروس مثبت بود. اریک آدامز شهردار نیویورک و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، ماه گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدند. کتی هوچول فرماندار نیویورک عفونت بدون علامت کرونای خودش را اعلام کرد روز یکشنبه

دکتر لیانا ون، استاد بهداشت عمومی دانشگاه جورج واشنگتن، گفت: «ما باید بپذیریم که کووید-19 اینجا با ماست، و کاری که باید انجام شود استفاده از ابزارهایی است که در اختیار داریم تا با این بیماری زندگی کنیم و در عین حال از افراد آسیب پذیر نیز محافظت کنیم.» در پیامی به یاهو نیوز گفت.

جها و رئیس جمهور از جمله شرکت کنندگان در جشن انجمن خبرنگاران بودند. هیچکدام ماسک نزدند. گزارش شده است که این رویداد خشم دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور را برانگیخت. او قرار بود در این جشن شرکت کند، اما فقط اعلام کرد که از جشن‌هایی که در دو سال گذشته لغو شده بود، دوری می‌کند. پولیتیکو متعاقباً گزارش داد که فائوچی این شام را «نشانه نگران‌کننده‌ای می‌دانست که بسیاری از آمریکایی‌ها دیگر کووید را یک تهدید جدی نمی‌دانند».

کاخ سفید همچنین هشدار داده است که اگر کنگره 22.5 میلیارد دلار بودجه ارائه نکند، کشور برای موج سقوطی که دولت بایدن پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند 100 میلیون آمریکایی را مبتلا کند، آماده نخواهد بود. یکی از مقامات کاخ سفید که روی پاسخ به بیماری همه گیر کار می کند، درباره دور جدید بودجه به یاهو نیوز گفت: «این نکته کلیدی است. جها این پیام را تکرار کرد. اگر کنگره اکنون این کار را انجام ندهد، پاییز و زمستان امسال را بدون هیچ یک از قابلیت‌هایی که در دو سال گذشته توسعه داده‌ایم وارد نمی‌کنیم.» او روز یکشنبه به ABC گفت.

با نزدیک شدن به تابستان و گسترش زیرشاخه‌های جدید ویروس کرونا، و با کاهش بودجه کنگره و شکیبایی آمریکایی‌ها، دولت بایدن در مورد چگونگی توصیف لحظه همه‌گیری کنونی با دوراهی مواجه شده است. بعید است که رئیس جمهور بایدن در سال گذشته در روز استقلال از کاخ سفید اعلام پیروزی کند.

اما به نظر می‌رسد اشتهای کمی برای انواع محدودیت‌هایی وجود دارد که پس از موج اولیه Omicron در اوایل امسال، زمانی که مدارس و مشاغل دوباره تعطیل شدند و برخی نگران بودند که سال 2022 بسیار شبیه به سال 2020 باشد، وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها برخی از آنها را دارند نوعی مصونیت از ویروس کرونا، چه در اثر عفونت قبلی یا از واکسیناسیون. و اگرچه سویه های جدید Omicron قابل انتقال هستند، اما باعث بیماری شدیدتر نمی شوند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و اعضای کنگره در یک لحظه سکوت به مناسبت جان باختگان 900000 آمریکایی در 7 فوریه 2022 شرکت کردند.

اما در حالی که برخی این موارد را به عنوان نمونه هایی از عجله جامعه برای بازگشایی پیش از موعد محکوم می کردند، برخی دیگر استدلال می کردند که جوامعی که اقدامات درست را انجام داده اند برای بازگشت به حالت عادی توجیه دارند.

پرزیدنت بایدن در جریان سالانه خبرنگاران کاخ سفید سخنرانی می کند'  شام انجمن در 30 آوریل.

نرخ آلودگی در نیوانگلند و میانه اقیانوس اطلس هفته‌ها است که به دلیل BA.2، یکی از زیرمجموعه‌های Omicron، در حال افزایش است. سایر زیرمجموعه‌ها، از جمله BA.2.12.1، BA.2.13، BA.4 و BA.5 نیز شناسایی شده‌اند که به ویژه BA.2.12.1 در ایالات متحده جای پای خود را به دست آورده است. طبق یک مطالعه اخیر، این زیر متغیرهای جدید «قابلیت انتقال بالقوه بالاتری نسبت به BA.2 نشان می‌دهند».

یک زن در روز 3 مه در یک سایت آزمایش پاپ آپ در نیویورک آزمایش کرونا می دهد. (برندان مک درمید/ رویترز)

ما وارد فاز بومی شده‌ایم که در آن (متاسفانه) می‌پذیریم که کووید همزمان با افزایش منابع به بیماران و جمعیت‌های پرخطر خود از بین نمی‌رود.» واشنگتن دی سی، پزشک لوسی مک براید به یاهو نیوز گفت. ما نمی توانیم خطر را حذف کنیم. ما فقط می توانیم آن را کاهش دهیم. و ما می دانیم که چگونه این کار را انجام دهیم: با واکسن ها، تهویه هوا و هوشیاری از افراد آسیب پذیر محافظت می کند.

همانطور که Jha اشاره کرد، افزایش عفونت در ایالت هایی مانند کانکتیکات، ماساچوست و رود آیلند به اندازه سال 2020 نگران کننده نیست. او نوشت: “ما شاهد شکاف واقعی بین موارد و مرگ و میر هستیم.” مرگ و میر ناشی از کووید-19 به دنبال افزایش عفونت طی چند هفته است. آنها در سراسر نیوانگلند و ایالت های میانی آتلانتیک به طور استثنایی پایین مانده اند، و این نشان می دهد که افزایشی که در ماه مارس در آنجا شروع شد، تعداد کمی را کشته است.

یک زن در روز 3 مه در یک سایت آزمایش پاپ آپ در نیویورک آزمایش کرونا می دهد.

به عبارت دیگر، آرامش خود را حفظ کنید و ادامه دهید – تا زمانی که واکسینه و تقویت شده اید، خطر خود را به درستی ارزیابی کنید، در حمل و نقل عمومی نقاب بزنید و اگر مریض شدید، ایزوله شوید. برخی ممکن است چنین صلاحیت هایی را سنگین بدانند، اما مقامات بهداشت عمومی – و بسیاری از رهبران منتخب دموکرات – اصرار دارند که این شرایط پیش نیاز بازگشت سالم به زندگی عادی است.

چیزی که زمانی «همه‌گیری افراد واکسینه نشده» تلقی می‌شد، دوباره با نرخ‌های تقویت‌کننده افتراقی شکسته شد. تنها 30 درصد از جمعیت ایالات متحده افزایش یافته است. نرخ ها در شمال شرقی بالاترین میزان است، به طوری که 83٪ از افراد بالای 65 سال – جمعیتی که احتمالاً از بیماری شدید رنج می برند – در ورمونت افزایش یافته است. در مقابل، تنها 36 درصد از سالمندان در کارولینای شمالی و تنها 48 درصد در آلاباما تقویت می شوند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و اعضای کنگره در 7 فوریه به مناسبت 900,000 جان باختگان آمریکایی در این همه گیری، در یک لحظه سکوت شرکت کردند. (برندان مک درمید/رویترز)

Jha در توییتر نوشت: «الگوی مهمی در شمال شرقی در حال ظهور است که به ترسیم مسیر رو به جلو کمک می کند. او و دیگران سعی کرده‌اند نگرانی‌ها در مورد افزایش جدید موارد را کاهش دهند و در عین حال به ابزارهای در دسترس برای دور نگه‌داشتن مردم از بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها اشاره کرده‌اند.

دکتر Ashish Jha، هماهنگ کننده پاسخ به ویروس کرونا در کاخ سفید، در یک کنفرانس مطبوعاتی در 26 آوریل صحبت می کند.

ون گفت: «پرهیز از آلوده شدن به ویروس کرونا بسیار دشوار است.

مردم در ماه آوریل در نیویورک بدون پوشش صورت سوار مترو می شوند.

دکتر Ashish Jha، هماهنگ کننده پاسخ به ویروس کرونا در کاخ سفید، در یک نشست مطبوعاتی در 26 آوریل. (Saul Loeb/AFP از طریق Getty Images)

موضوع جاها در توییتر نوعی رد برای فائوچی بود، که خود اخیراً گفته بود که «وضعیت اضطراری همه‌گیری» به پایان رسیده است، اما پس از انتقاد، آن نظر را اصلاح کرد.

در کل ایالات متحده در حال حاضر به طور متوسط ​​روزانه حدود 70000 مورد جدید را مشاهده می کند. در مقابل، تنها 25000 مورد جدید در روز در سراسر کشور در ماه مارس وجود داشت. اما مقامات بهداشت عمومی برای ماه‌ها گفته‌اند که نرخ عفونت خود شاخص ضعیفی از وضعیت همه‌گیری است. دستورالعمل‌هایی که در اوایل سال جاری توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها بازنگری شد، بر بستری شدن در بیمارستان به‌عنوان شاخص دقیق‌تری از سطح خطر یک جامعه تأکید کرد.

همه ایالت ها از این ابزارها – واکسن ها، تقویت کننده ها و درمان ها – با اشتیاق یکسان استقبال نکرده اند. نقاب زدن به یک موضوع انتخابی تبدیل شده است و ایالت های دموکرات به اندازه ایالت های جمهوری خواهان باز هستند. این کشور هفته گذشته یک میلیونمین مرگ خود را بر اثر کووید-19 ثبت کرد.

جاها روز یکشنبه هشدار داد که این مناطق ممکن است شاهد افزایش تعداد بستری‌ها و تلفات بیشتر از شمال شرق باشند. متأسفانه، سایر بخش‌های کشور ما نرخ تقویت‌کننده کمتر و آزمایش‌های کمتری دارند، بنابراین ویروس می‌تواند بدون شناسایی راحت‌تر پخش شود. و از جمعیت کمتر محافظت شده است – که من را برای هفته‌ها/ماه‌های آینده نگران می‌کند زیرا BA.2.12.1 به مکان‌های دیگر و کمتر تقویت‌شده سرایت می‌کند.

_____

نرخ واکسیناسیون چگونه بر آخرین افزایش کووید تأثیر می گذارد؟ این توضیح دهنده یاهو Immersive را بررسی کنید تا متوجه شوید.

داده ها را به صورت سه بعدی ببینید.  آخرین داده های COVID-19 را در مرورگر خود کاوش کنید تا این کد QR را با تلفن خود اسکن کنید تا تجربه را در واقعیت افزوده راه اندازی کنید.





Source link

با افزایش موارد ابتلا به کووید، کاخ سفید از تقویت کنندگان و بودجه جدید کنگره می خواهد
نرخ های تقویت کننده بالا به توضیح تفاوت کمک می کند. حفاظت دوز اصلی واکسن با گذشت زمان بدتر می شود، اما می توان آن را با یک تقویت کننده بازیابی کرد. افراد بالای 50 سال اکنون واجد شرایط دریافت واکسن تقویت کننده دوم هستند.

واشنگتن – هماهنگ کننده پاسخ به بیماری همه گیر کاخ سفید، کشورهایی با نرخ تقویت کننده واکسن کرونا پایین ممکن است شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از کووید-19 باشند، زیرا گونه های نوع Omicron در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. دکتر Ashish Jha روز یکشنبه هشدار داد.

جولی سوان، پروفسور بهداشت عمومی ایالت کارولینای شمالی به یو اس ای تودی گفت: «انتظار دارم این موج بعدی بسیار کوچکتر از موجی باشد که در ژانویه داشتیم».

مردم در ماه آوریل در نیویورک بدون پوشش صورت سوار مترو می شوند. (ادواردو مونوز/رویترز)