بایدن در آستانه انتخاب نخست وزیر اسرائیل با رئیس جمهور اسرائیل دیدار کرد

هرتزوگ گفت که آنها همچنین درباره تغییرات آب و هوایی که او آن را “خطری برای کل جهان و بشریت” خواند و فرصت‌هایی برای تجارت، تجارت و دیپلماسی گفتگو خواهند کرد.

رئیس جمهور جو بایدن مدال افتخار ریاست جمهوری اسرائیل را از اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل، پنجشنبه، 14 ژوئیه 2022، در اورشلیم دریافت کرد.  (AP Photo/Evan Vucci) ORG XMIT: ILEV454

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن قرار است روز چهارشنبه با آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل دیدار کند، زیرا هم ایالات متحده و هم اسرائیل در آستانه انتخابات حساس در هفته های آینده هستند.

به گفته دفتر هرتزوگ، او تصاویری را با بایدن در پهپادها به اشتراک بگذارد که نشان می دهد قطعات مشابه همان خودروهایی است که در ایران ساخته شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از انکار اسرائیل مبنی بر ارسال فناوری ضد موشکی، از اسرائیل انتقاد کرد. اگر نتانیاهو به قدرت بازگردد، هفته گذشته نتانیاهو به USA TODAY گفت که «بررسی» ارائه سلاح به اوکراین.

نقش ایران در جنگ اوکراین و روسیه

رئیس جمهور جو بایدن مدال افتخار ریاست جمهوری اسرائیل را از اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل، پنجشنبه، 14 ژوئیه 2022، در اورشلیم دریافت کرد. (AP Photo/Evan Vucci) ORG XMIT: ILEV454

اوکراین می تواند موضوع اصلی نشست بایدن هرتزوگ باشد

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن قبل از انتخابات نخست وزیری با رئیس جمهور اسرائیل ملاقات کرد



منبع

اسامه خلیل، استاد تاریخ دانشگاه سیراکیوز که در امور خاورمیانه تخصص دارد، گفت که دیدار بین دو رهبر می تواند بر تلاش های ایالات متحده برای جلب حمایت بیشتر از اوکراین تأثیر بگذارد.

هرتزوگ در بیانیه‌ای گفت: «سلاح‌های ایرانی نقشی کلیدی در بی‌ثبات کردن جهان ما ایفا می‌کنند و جامعه بین‌المللی باید در حال حاضر و در آینده درس‌های خود را بیاموزد».

هرتزوگ گفت مهم‌ترین موضوع، تهدید ایران خواهد بود که آن را «بی‌ثبات‌کننده نه تنها خاورمیانه، بلکه کل جهان، مستلزم ایستادگی قاطع و متحد در برابر آن» خواند.

  • ژان پیر گفت: «پرزیدنت بایدن مشتاقانه منتظر است تا فردا به رئیس جمهور هرتزوگ در کاخ سفید خوشامد بگوید، همانطور که همه می دانید، دیداری که بر شراکت و دوستی پایدار بین ایالات متحده و اسرائیل تأکید خواهد کرد. پرزیدنت بایدن همچنین بر تعهد خود به پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه و فراتر از آن از طریق تعمیق یکپارچگی منطقه‌ای اسرائیل و عادی‌سازی با جهان عرب تأکید خواهد کرد. فلسطینی ها.”

  • کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که بایدن و هرتزوگ در مورد «تعداد چالش‌های منطقه‌ای و جهانی مورد نگرانی دوجانبه، از جمله تهدید ایران و نیروهای نیابتی آن، گفتگو خواهند کرد».

    چیزی که آنها می گویند

    • نشست کاخ سفید در ادامه دیدار بایدن با هرتزوگ در ماه ژوئیه در جریان سفر او به خاورمیانه است.

      انتظار می‌رود که هرتزوگ در جریان دیدار با بایدن شواهدی مبنی بر استفاده از هواپیمای بدون سرنشین ایرانی – یا پهپاد – در جنگ اوکراین افشا کند.

      هرتزوگ، با اشاره به انتخابات میان دوره ای که در ایالات متحده نیز برگزار می شود، دیدار با بایدن را “فرصتی برای تاکید مجدد بر این موضوع دانست که دوستی و مشارکت قدرتمند بین ملت های ما بیش از همه اختلاف نظرها و بالاتر از هر گونه اختلاف سیاسی یا حزبی است.”

      آنچه مورد بحث قرار خواهد گرفت

      • بایدن و هرتزوگ احتمالاً می توانند درباره نقش اسرائیل در جنگ اوکراین و روسیه گفتگو کنند.

        جان آلترمن، مدیر خاورمیانه گفت: «از اینکه دیدم او می‌آید شگفت‌زده شدم، نه به این دلیل که رئیس‌جمهور اسرائیل در ایالات متحده استقبال نمی‌کند، بلکه رئیس‌جمهور اسرائیل یک مقام قدرت بزرگ در سیستم اسرائیل نیست. برنامه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی. در سیستم اسرائیل، مقام قدرتمند نخست وزیر است، نه رئیس جمهور.

      • این نشست دوجانبه قبل از انتخابات اسرائیل در 1 نوامبر انجام می شود زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل، با سابقه ترین نخست وزیر اسرائیل، به نظر می رسد با برکناری یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، بازگشتی سیاسی داشته باشد. لاپید که میانه‌رو است، رئیس حزب یش آتید است، در حالی که نتانیاهو رئیس لیکود، یک حزب سیاسی راست‌گرا است.

        تنش بین اسرائیل و ایران در چند سال گذشته افزایش یافته است زیرا دو کشور درگیر جنگ نیابتی هستند.

        هرتزوگ در یک سخنرانی ویدئویی قبل از خروج از اسرائیل گفت که قصد دارد در مورد صلح خاورمیانه، توافقنامه آبراهام – که بیانیه ای است که روابط دیپلماتیک بین اسرائیل، امارات متحده عربی، بحرین و مراکش را عادی می کند – و گاز طبیعی جدید بحث کند. با لبنان همسایه بر سر مرز مشترک دریایی خود معامله کنند.

      • جان کربی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت: «رئیس‌جمهور مشتاقانه منتظر دیدار با رئیس‌جمهور هرتزوگ است. این یکی از پیامدترین روابط دوجانبه ما در جهان است، قطعاً در آن بخش از جهان. تلاش‌ها و اهداف او در تلاش برای جستجوی خاورمیانه‌ای گسترده‌تر و یکپارچه‌تر و البته اسرائیل از بسیاری جهات در قلب آن قرار دارد.»

      مشارکت کننده: مورین گروپ

      خلیل گفت: «در هر صورت، می‌توانید ببینید که ایالات متحده واقعاً تلاش می‌کند تا کشورهای زیادی را به سمت خود جذب کند، به‌ویژه آن‌هایی که در حاشیه نشسته‌اند که آمریکا انتظار داشت بیاید و نیامده است، و اسرائیل یکی از این کشورها است.