بایدن به مناسبت یک سال از تیراندازی در مدرسه Uvalde می‌گوید «زمان اقدام برای اصلاح سلاح‌ها فرا رسیده است».

بایدن در سخنان خود خطاب به خانواده‌های قربانیان گفت که می‌داند که یک سال بعد «هنوز خام» است. “یک سال از دست دادن تولدها و تعطیلات، بازی های مدرسه، بازی های فوتبال، فقط آن لبخند. یک سال از شادی های روزمره برای همیشه از بین رفته است، خم لبخند او، زمین عالی خنده های او.”

“من می دانم که برای مدت طولانی پیشرفت سخت بوده است. اما نقطه ای فرا می رسد که صدای ما آنقدر بلند است، عزم ما آنقدر واضح است که دیگر می توان جلوی آن را گرفت. ما اقدام خواهیم کرد.”

پرزیدنت جو بایدن در یک سالگرد تیراندازی دسته جمعی در Uvalde، تگزاس در پلکان بزرگ کاخ سفید در 24 مه 2023 در واشنگتن دی سی سخنانی ایراد می کند.  19 کودک و دو معلم در اثر ورود یک فرد مسلح به مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، تگزاس، کشته شدند و به دانش آموزان و اساتید آتش گشودند.

“جیل و من با ایستادن در Uvalde، نمی‌توانستیم فکر نکنیم که تعداد زیادی از مدارس، مکان‌های روزانه بسیار زیادی در جوامع در سراسر آمریکا به کشتارگاه تبدیل شده‌اند. و در هر مکان، پیام یکسانی را می‌شنویم: یه چیزی به خاطر خدا یه کاری بکن.»

یک مرد مسلح 18 ساله با یک تفنگ AR-15 وارد مدرسه شد و دانش آموزان و معلمان را در کلاس های درس هدف قرار داد. هر یک از دانش آموزان کشته شده بین 9 تا 11 سال سن داشتند. افسران اجرای قانون بیش از یک ساعت منتظر ماندند تا با مرد مسلح مقابله کنند و آن را بکشند، حتی زمانی که چندین کودک در کلاس‌های ابتدایی راب با 911 تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

بایدن گفت: «آن وقت است که می‌دانی موفق می‌شوی».

بایدن در یک سخنرانی هوشیارانه گفت: «زمان آن فرا رسیده است که صدای خود را نه به عنوان دموکرات یا جمهوری خواه، بلکه به عنوان دوستان، همسایگان، به عنوان والدین و هموطنان آمریکایی به گوش مردم برسانیم». “و من وقتی این را می گویم بسیار جدی هستم.”

واشنگتن – جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حالی که روز چهارشنبه یکمین سالگرد تیراندازی گسترده در مدرسه ابتدایی در اووالد، تگزاس که منجر به کشته شدن 19 کودک و دو معلم شد، گفت: “زمان اقدام” در مورد قانون اصلاحات اساسی اسلحه فرا رسیده است.

بایدن حدود هشت دقیقه در کنار جیل بایدن، بانوی اول آمریکا در مقابل پلکان بزرگ کاخ سفید صحبت کرد و به قربانیان مرگبارترین تیراندازی دسته جمعی در دوران ریاست جمهوری بایدن ادای احترام کرد.

مشارکت کننده: آستین آمریکایی-استیتزمن

بایدن درخواست خود را از کنگره برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا تجدید کرد، اما با وجود سرعت خیره‌کننده تیراندازی‌های جمعی در ایالات متحده، نتوانست از جمهوری‌خواهان در کنگره تقسیم‌شده برای این اصلاحات حمایت کند.

بایدن با اشاره به قانون دو حزبی که سال گذشته کنگره برای گسترش بررسی سوابق اسلحه روی خریداران 21 ساله و جوان‌تر و تشویق ایالت‌ها به تصویب قوانین «پرچم قرمز» به تصویب رساند، افزود: «ما بعداً کاری انجام دادیم، اما تقریباً کافی نبود». به نظر من، ما هنوز باید سلاح گرم و تهاجمی AR-15 را یک بار دیگر ممنوع کنیم.”

پرزیدنت جو بایدن، با همراهی بانوی اول جیل بایدن، هنگام ورود برای سخنرانی در یک سالگرد تیراندازی در مدرسه در Uvalde، تگزاس، در کاخ سفید در واشنگتن، چهارشنبه، مه، به گل ها و شمع هایی با نام قربانیان نگاه می کند. 24، 2023.

زوج اول 21 شمع روشن را برای احترام به کشته شدگان تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب Uvalde تشخیص دادند. بایدن به یاد آورد که چگونه او و جیل بایدن پس از تیراندازی به اووالده سفر کردند تا در کنار خانواده ها غمگین شوند.

بایدن به آنها گفت که عزیزانشان “هرگز از قلب شما دور نمی شوند” و “هرچند باورنکردنی به نظر می رسد” زمانی خواهد رسید که وقتی به جای گریه به آنها فکر می کنند لبخند می زنند.

پرزیدنت جو بایدن، با همراهی بانوی اول جیل بایدن، هنگام ورود برای سخنرانی در یک سالگرد تیراندازی در مدرسه در Uvalde، تگزاس، در کاخ سفید در واشنگتن، چهارشنبه، مه، به گل ها و شمع هایی با نام قربانیان نگاه می کند. 24، 2023.

پرزیدنت جو بایدن در یک سالگرد تیراندازی دسته جمعی در Uvalde، تگزاس در پلکان بزرگ کاخ سفید در 24 مه 2023 در واشنگتن دی سی سخنانی ایراد می کند. 19 کودک و دو معلم در اثر ورود یک فرد مسلح به مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، تگزاس، کشته شدند و به دانش آموزان و اساتید آتش گشودند.

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن یک سال بعد از قربانیان تیراندازی Uvalde قدردانی کرد: “زمان عمل است”



منبع