ایالات متحده می گوید در حال کار بر روی “گام های بعدی” برای تضمین آزادی ویلان از روسیه است

او به سی ان ان گفت: “ما در حال حاضر روی بسته های هدف کار می کنیم. این موضوعی است که همیشه در مورد آن بحث می کنیم. و زمان زیادی طول نمی کشد تا شما شاهد انتشار چیزی باشید.”

(گزارش توسط آندریا شالال و تروور هانیکات؛ ویرایش توسط سایمون کامرون مور)



منبع

کارستنز به سی ان ان گفت که روز جمعه، یک روز پس از مبادله گرینر، با ویلان صحبت کرد و به او گفت: “پل، تو تعهد این رئیس جمهور را داری… ایمانت را حفظ کن. ما می آییم تا تو را بگیریم.”

کارستنز به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: “ما سخت کار می‌کنیم. راه‌های مختلفی برای انجام این کار ارائه می‌کنیم. ما در این ماموریت شکست نخواهیم خورد.”

کارستنز در پاسخ به این سوال که دولت ایالات متحده چه گزینه های واقع بینانه ای برای بازگرداندن ویلان به خانه دارد، به سی ان ان گفت: “خیلی دوست دارم در مورد آن به شما بگویم، زیرا از نظر من، آنها بسیار هیجان انگیز و جالب هستند. اما… در این مذاکرات، زیرا آنها ادامه دارد، معمولاً باید کارت‌هایمان را نزدیک سینه‌مان نگه داریم.»

بایدن روز پنجشنبه از مبادله زندانیان با بریتنی گرینر، ستاره بسکتبال آمریکایی خبر داد، اما نتوانست آزادی ویلان را تضمین کند. بایدن گفت که روسیه به گونه ای متفاوت با پرونده ویلان برخورد می کند، اما قول داد هرگز تسلیم نشود.

برادر ویلان، دیوید، گفت که او از این جلسه آگاه است اما از دستور کار یا محدوده آن آگاه نیست.

واشنگتن (رویترز) – مذاکره کننده ارشد جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، روز یکشنبه گفت که مقامات دولت بایدن اوایل روز دوشنبه برای بررسی گام های بعدی برای آزادی پل ویلان تفنگدار سابق آمریکایی که در سال 2020 به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی شد، ملاقات خواهند کرد.

کاخ سفید هیچ اظهارنظری در مورد نشست روز دوشنبه یا اعمال احتمالی تحریم‌های جدید نداشت.

راجر کارستنز، فرستاده امور گروگان‌ها به ام‌اس‌بی‌ان‌سی گفت که آنتونی بلینکن، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، شخصاً بر تلاش برای آزادی ویلان متمرکز بودند. او به سی ان ان گفت که دولت می تواند به زودی تحریم های جدیدی را بر اساس فرمان اجرایی رئیس جمهور که تابستان گذشته امضا شد، اعمال کند.

او به رویترز گفت: “خیلی خوب است که کاخ سفید اجازه نمی دهد هیچ علف زیر پای آنها رشد کند.” با توجه به اینکه تنها چند روز پس از مبادله با روسیه انجام می شود، به نظر می رسد ناعادلانه باشد که هر گونه انتظار یا فشاری را بر روی گام های اولیه برای تنظیم مجدد برای بازگرداندن پل به خانه اعمال کنیم.

کارستن در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت که دولت می‌تواند به زودی از اختیارات جدیدی استفاده کند که در فرمان اجرایی امضا شده توسط بایدن در تابستان امسال که تحریم‌ها و ممنوعیت ویزا را علیه افرادی که مسئول بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی هستند، مجاز می‌داند.

توسط آندریا شالال و تروور هانیکات