دو کشته و چهار مجروح در تظاهرات پرو برای درخواست انتخابات

رئیس جمهور دینا بولارته هفته گذشته پس از برکناری کاستیلو توسط کنگره و دستگیری به دلیل تلاش برای انحلال قوه مقننه در تلاش برای جلوگیری از رای استیضاح علیه وی، سوگند یاد کرد.

(گزارش توسط مارکو آکوینو در لیما، نوشته برایان السورث در میامی؛ ویرایش توسط لینکلن فست.)



منبع

بالتازار لانتارون، فرماندار منطقه آپوریماک، به ایستگاه تلویزیونی محلی کانال N گفت: “چهار جراحت گزارش شده است که در مرکز بهداشت درمان شده اند که سه نفر از آنها (با زخم) در ناحیه سر و با جراحات متعدد”.

معترضان اتاق فرستنده را آتش زدند که برای ارائه خدمات ناوبری بسیار مهم است.

رئیس دفتر بازپرس پرو، Eliana Revollar، به ایستگاه رادیویی محلی RPP گفت که یک جوان 15 ساله و یک نوجوان 18 ساله در جریان درگیری با پلیس در شهر آنداهویلاس، در منطقه آند در Apurimac جان خود را از دست دادند. در نتیجه اصابت گلوله.»

دفتر بازپرس روز شنبه گفت که دو افسر پلیس ساعت ها توسط معترضان در آنداهویلاس بازداشت شدند، اما بعدا آزاد شدند. در درگیری های روز شنبه 16 غیرنظامی و چهار پلیس زخمی شدند.

شرکت فرودگاه‌ها و هوانوردی تجاری پرو که مدیریت فرودگاه‌های این کشور را بر عهده دارد، از بسته شدن فرودگاه آنداهویلاس در پی حملات و اقدامات خرابکارانه از شنبه گذشته خبر داد.

تظاهرکنندگان، که بسیاری از آنها حامیان کاستیو هستند، برای روزها خواستار برگزاری انتخابات در پرو به جای اجازه دادن به بولوارته در قدرت ماندن تا پایان دوره کاستیلو در سال 2026 هستند. برخی از معترضان همچنین خواستار تعطیلی کنگره هستند.

لیما (رویترز) – پلیس و مقامات محلی اعلام کردند که روز یکشنبه در جریان تظاهراتی که خواستار برگزاری انتخابات سراسری این کشور پس از برکناری پدرو کاستیو، رئیس‌جمهور سابق این کشور بودند، دو نوجوان کشته و چهار نفر زخمی شدند.