اوباش شماره 2 ایتالیا از برزیل مسترد شد

پلیس ایتالیا او را یکی از برترین دلالان مواد مخدر در جهان توصیف می کند. مورابیتو، 55 ساله، پس از محکومیت غیابی توسط دادگاهی در میلان در سال 2001، باید حکم 30 سال زندان را بگذراند.

او در ماه می 2021 توسط پلیس برزیل در یک عملیات مشترک با بازرسان ایتالیایی و آمریکایی دستگیر شد. مورابیتو قبلاً در سال 2017 در اروگوئه دستگیر شده بود، اما دو سال بعد از زندان آنجا فرار کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد در دهه‌های اخیر، «درانگتا» مافیای سیسیلی را از نظر قدرت و گستره تحت الشعاع قرار داده است و شاخه‌های خود را در بسیاری از اروپا گسترش می‌دهد، زیرا با نفوذ یا خرید کسب‌وکارهای قانونی مانند رستوران‌ها و هتل‌ها، درآمدهای کوکائین را شستشو می‌دهد.

ارتش کوچکی از کت‌ها به دادستان‌ها کمک کرد تا بسیاری از روسای کوزا نوسترا را مادام العمر پشت میله‌های زندان نگه دارند. «درانگتا» که بر پایه پیوندهای قوی خانوادگی بنا شده است، از خیانت های ویرانگر به وفاداری قبیله جنایتکار آسیب کمتری دیده است.



منبع

مقامات در آن زمان گفتند که مورابیتو در سال 2017 در اروگوئه دستگیر شد، مورابیتو با نام مستعار و پاسپورت جعلی برزیلی در یک ویلای مجلل در یک استراحتگاه ساحلی زندگی می کرد. در جریان دستگیری وی در هتلی در مونته ویدئو، پلیس همچنین یک اسلحه 9 میلی متری، 13 تلفن همراه و مقداری پول نقد و همچنین یک مرسدس کوپه را کشف و ضبط کرد.

رم (AP) – یک اوباش محکوم که یکی از تحت تعقیب‌ترین فراری‌های ایتالیا و یکی از قدرتمندترین دلالان مواد مخدر در جهان بود، چهارشنبه وارد رم شد و پس از 28 سال بازداشت توسط برزیل مسترد شد.

ماتئو مسینا دنارو هنوز هم شماره 1 در فهرست تحت تعقیب ترین سران مافیای ایتالیا است که با وجود فراری بودن از سال 1993، همچنان در کوزا نوسترا در سیسیل صاحب قدرت است.

پلیس ایتالیا از سال 1994 در جستجوی او بوده است.

دادستان‌های ضد مافیا مستقر در کالابریا می‌گویند که مورابیتو نقش بزرگی در قاچاق کوکائین بین آمریکای جنوبی و میلان ایفا کرده است، یک نقطه توزیع کلیدی برای فروش این مواد در سایر نقاط ایتالیا و در سراسر اروپا.

مورابیتو علاوه بر قاچاق مواد مخدر، در ایتالیا نیز به اتهام انجمن مافیایی محکوم شده است.

روکو مورابیتو در فهرست تحت تعقیب‌ترین و خطرناک‌ترین اوباش ایتالیا در جایگاه دوم قرار داشت. او دو دهه پیش غیابی به قاچاق مواد مخدر به عنوان بخشی از سندیکای جرایم سازمان یافته درانگتا که میلیاردها یورو (دلار) در تجارت کوکائین انجام می دهد، محکوم شد.