آمریکایی محبوس در ایران به اعتصاب غذا پایان داد و خواستار «تصمیمات سخت» برای آزادی شهروندان آمریکایی شد

سیل پوشش به من این قدرت را داد که در زمانی که بدنم در ضعیف ترین حالت خود بود ادامه دهم. نمازی در بیانیه ای گفت: این روحیه همه ما را تقویت کرد و امید ما را تجدید کرد. “لطفاً به افزایش آگاهی در مورد وضعیت اسفبار ما ادامه دهید و به گروگان ایران بودن ما دل نبندید. اجازه نده رئیس جمهور بایدن ما را در این ورطه بدبختی رها کند.»

دو شهروند دیگر آمریکا به نام های مراد طاهباز و عماد شرقی و همچنین تعداد نامعلومی از ساکنان دائم قانونی آمریکا از جمله شهاب دلیلی در ایران زندانی هستند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

نمازی در بیانیه خود از زندان اوین همچنین با اشاره به تظاهرات ضد رژیم تحت رهبری زنان در خیابان‌های ایران، تحسین خود را از زندانیان سیاسی زن در اوین ابراز کرد.

من یک هفته تمام غذا را از خودم دریغ کردم تا شاید رئیس جمهور بایدن متوجه شود که وضعیت گروگان های آمریکایی در اینجا چقدر ناامید شده است. به طوری که او ممکن است متوجه شود که ما برای مدت طولانی رنج های بسیار زیادی را متحمل شده ایم، و زمان آن رسیده است که ادعاهایی را مبنی بر اینکه آزادی ما یک اولویت دولت ایالات متحده است، با تصمیمات سخت مورد نیاز برای بازگرداندن ما به خانه مطابقت دهیم. همه ما،» او گفت.

یک آمریکایی که از سال 2015 در ایران زندانی بود، روز دوشنبه پس از هفت روز به اعتصاب غذا پایان داد و گفت که زمان آن فرا رسیده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «تصمیمات سختی» برای آزادی آمریکایی های بازداشت شده در تهران بگیرد.

نمازی اعتصاب غذا را آغاز کرد و گفت که می‌خواهد بایدن در هر روز از اعتصاب هفت روزه یک دقیقه به وضعیت اسفبار زندانیان آمریکایی در ایران فکر کند – یک دقیقه برای هر هفت سالی که از آن زمان پشت میله‌های زندان بوده است. در ژانویه 2016 در تبادل اسرای ایران و آمریکا “جا مانده است”.

مقامات ایرانی او را به اتهام “همکاری با دولت متخاصم خارجی” به 10 سال زندان محکوم کردند. سازمان ملل، سازمان های حقوق بشر و دولت ایالات متحده می گویند که این اتهامات بی اساس است و بازداشت وی نقض خودسرانه قوانین بین المللی است.

زمانی که نمازی یک هفته پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرد، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما متعهد به تامین آزادی سیامک نمازی هستیم و برای بازگرداندن او به خانه بی‌وقفه تلاش می‌کنیم.»

نمازی گفت: «هرکسی که اینجاست تنها به جرم ابراز عقیده و مطالبه حقوق خود و حاکمیت قانون، شایسته توجه و احترام ماست.» «من به ویژه می‌خواهم بر روی زندانیان سیاسی رام نشدنی در بند زنان روشن کنم. درست مانند بیرون، در داخل این دیوارها، این زنان بی‌هراس با محدودیت‌های بسیار بیشتری نسبت به مردان مواجه هستند، با این حال آن‌ها نوعی شجاعت را به نمایش می‌گذارند که صادقانه بگوییم، ما موفق به چیدن آن‌ها نمی‌شویم. آنها واقعاً الهام بخش همه ما هستند.»

جارد گنسر، وکیل مدافع او، گفت که نمازی پس از شروع اعتصاب غذا حدود 10 پوند وزن کم کرد و فشار خون او از حد طبیعی بالاتر رفت. گنسر گفت، او همچنین دچار افت انرژی و کاهش توانایی تمرکزش شد و برای گرم ماندن تلاش کرد.

من دست به اعتصاب غذا زدم زیرا به سختی آموخته‌ام که روسای جمهور ایالات متحده بیشتر به دماسنج سیاسی خود متکی هستند تا قطب‌نمای اخلاقی خود در هنگام تصمیم‌گیری در مورد ورود یا عدم ورود به یک معامله زندانی با ایران – یا در واقع چه کسی را در این معامله بگنجانند. نمازی در بیانیه خود آورده است.

سیامک نمازی از طریق وکیلش از پایان اعتصاب خود خبر داد و گفت که از حمایت ها و پوشش رسانه ای که دریافت کرده، دلش را به دل می گیرد.

نمازی بیش از هر آمریکایی دیگری در تاریخ در ایران زندانی بوده است.

مقامات ایرانی اتهامات مربوط به بازداشت نمازی و سایر خارجی‌ها را بر خلاف قوانین بین‌المللی رد کرده‌اند و گفته‌اند که این زندانیان مطابق با قوانین ایران محاکمه شده‌اند.

دولت ایران همچنین از دستگیری دسته جمعی معترضان و فعالان دفاع کرده و تظاهرکنندگان را به عنوان اغتشاشگران یا عوامل دشمنان خارجی معرفی کرده است.

پدر سالخورده او، باقر نمازی، در سال 2016 پس از سفر به ایران برای کمک به پسرش به زندان افتاد. او بعداً با مرخصی پزشکی آزاد شد و سپس در اکتبر اجازه خروج از کشور را گرفت.