چین می گوید بیش از 10 بالون آمریکایی در حریم هوایی این کشور پرواز کردند

وانگ گفت که ایالات متحده باید “ابتدا به خود فکر کند و مسیر خود را تغییر دهد، نه اینکه لکه دار کند و به یک رویارویی دامن بزند.”

چین می گوید بالونی که توسط ایالات متحده سرنگون شد یک کشتی هوایی بدون سرنشین بود که برای تحقیقات هواشناسی ساخته شده بود و از مسیر منفجر شده بود. این کشور آمریکا را به واکنش افراطی با سرنگونی آن متهم کرده و تهدید کرده است که در پاسخ به اقدام نامشخصی اقدام خواهد کرد.

پکن (AP) – چین روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 10 بالون در ارتفاع بالا در طول سال گذشته بدون اجازه این کشور در حریم هوایی این کشور پرواز کرده اند، پس از اتهامات واشنگتن مبنی بر اینکه پکن ناوگانی از بالون های نظارتی را در سراسر جهان اداره می کند.

دولت بایدن روز پنجشنبه با استناد به تصاویر هواپیماهای جاسوسی U-2 آمریکا اعلام کرد بالون چینی که توسط ایالات متحده سرنگون شد برای شناسایی و جمع‌آوری سیگنال‌های اطلاعاتی به عنوان بخشی از یک برنامه نظارت هوایی عظیم و مرتبط با نظامی که بیش از 40 کشور را هدف قرار داد مجهز شده بود. .

همچنین روز دوشنبه، فیلیپین یک کشتی گارد ساحلی چین را متهم کرد که یک کشتی گارد ساحلی فیلیپین را با لیزر درجه نظامی هدف قرار داده و برخی از خدمه آن را به طور موقت در دریای چین جنوبی کور کرده است، و آن را نقض “واضح” حقوق حاکمیتی مانیل خواند.

وانگ در یک جلسه توجیهی روزانه گفت: «همچنین ورود غیرقانونی بالن‌های آمریکایی به حریم هوایی کشورهای دیگر امری عادی است.» از سال گذشته، بالون‌های آمریکا در ارتفاعات بیش از 10 بار به طور غیرقانونی و بدون تأیید چینی بر فراز حریم هوایی چین پرواز کرده‌اند. مسئولین.”

ژنرال گلن وان هرک، رئیس NORAD و فرماندهی شمال ایالات متحده، در نشستی با خبرنگاران گفت که بخشی از دلیل شلیک های مکرر “افزایش هشدار” به دنبال بالون جاسوسی چینی است.

این ادعای چین پس از آن مطرح شد که ایالات متحده یک بالون جاسوسی مظنون چینی را که از آلاسکا به کارولینای جنوبی عبور کرده بود، سرنگون کرد و جرقه بحران جدیدی در روابط دوجانبه زد که به پایین‌ترین سطح خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه، هیچ جزئیاتی در مورد بالن های ادعایی آمریکا، نحوه برخورد با آنها و اینکه آیا آنها روابط دولتی یا نظامی داشتند، ارائه نکرد.

وانگ گفت: چین و فیلیپین از طریق کانال های دیپلماتیک در این زمینه ارتباط برقرار می کنند. وزارت دفاع چین بلافاصله به سوالی درباره این حادثه پاسخ نداد.

وانگ، سخنگوی چین، رد چنین ادعاهایی از سوی چین را تکرار کرد و گفت: شلیک مکرر موشک های پیشرفته توسط ایالات متحده برای ساقط کردن اشیا، واکنش بیش از حد به تلاش بیش از حد است.



منبع

وانگ گفت که یک کشتی گارد ساحلی فیلیپین بدون اجازه در 6 فوریه به آب های چین تجاوز کرده است و کشتی های گارد ساحلی چین “حرفه ای و با خویشتنداری” پاسخ دادند. پاسگاه های جزیره

پس از این حادثه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، سفر خود به پکن را لغو کرد که بسیاری امیدوار بودند که ترمز کاهش شدید روابط بر سر تایوان، تجارت، حقوق بشر و اقدامات تهدیدآمیز چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی باشد.

علاوه بر تنش‌ها، یک جت جنگنده آمریکایی روز یکشنبه به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، یک «شیء ناشناس» را بر فراز دریاچه هورون ساقط کرد. این چهارمین سرنگونی از این دست در هشت روز در زنجیره حوادث فوق‌العاده بر فراز حریم هوایی آمریکا بود که مقامات پنتاگون معتقدند در زمان صلح سابقه نداشته است.

ایالات متحده از آن زمان به عنوان بخشی از واکنش خود به این حادثه، محدودیت های اقتصادی را برای شش نهاد چینی اعمال کرده است که به گفته آنها با برنامه های هوافضای پکن مرتبط هستند. مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به اتفاق آرا به محکومیت چین به دلیل «نقض گستاخانه» حاکمیت آمریکا و تلاش برای «فریب جامعه بین‌المللی از طریق ادعاهای نادرست درباره کمپین‌های جمع‌آوری اطلاعاتی» این کشور رأی داد.